Vietcong + Fist Alpha

Hellrampage2003, czech, FPS, hardcore, takticka, Windows Leave a Comment

Vietcong je ďalšou z legendárnych českých hier. Je to strieľačka s nezabudnuteľnými hláškami, pritom si uchováva realistickú atmosféru vojny z Vietnamu. V dnešnom videu si rozoberieme všetky misie + datadisk Fist Alpha a povieme si niečo o vývoji.

Vietcong vyšiel v roku 2003 exkluzívne na Windows. Vyrobila ho firma PTERODON, ktorú založil Jarek Kolář v januári 1998. V tomto roku vyrobili izometrickú taktickú stratégiu Hesperian Wars pre jednu Nemeckú firmu a leteckú arkádovú strieľačku Flying Heroes v roku 2000. Na vývoji hier spolupracovali s Illusion Softworks a pri Vietcong použili Ptero-Engine II, čo bola druhá verzia enginu. Prvú použili pri Flying Heroes. Vietcong pritom mal byť pôvodne o Rambovi – chceli to Americký producenti, ktorí PTERODONu robili vydavateľov. Tak si predstavte, ako by Vietcong vyzeral, keby sa zbavil všetkej reálnosti a bola by to v podstate ďalšie doomovka, len v džungli. To bolo okolo roku 2000 a v tom čase začal vývoj hry. Potom začali rozmýšľať, že urobia prequel k Rambovi, keďže on v minulosti bojoval vo Vietname a autori si začali púšťať rôzne Americké filmy z tohto vojnového konfliktu – napríklad Kubrickov Full Metal Jacket alebo Zelené barety a to ich inšpirovalo ešte viac. No licenciu na Ramba nezískali, preto museli urobiť úplne novú hru s inými postavami. Nakoniec urobili taký simulátor vietnamskej vojny, kde vás môže zabiť hneď prvá strela, musíte sa kryť za prekážkami a nepriatelia na vás používajú partizánsky spôsob boja. Na vykreslenie džungle sa inšpirovali rôznymi knihami a encyklopédiami, keďže bol internet v plienkach a nič moc ste na ňom nenašli. Potom poslali dvoch ľudí z tímu – dizajnéra a grafika na tri týždne do Vietnamu, nech nasajú atmosféru, urobia fotky a precestujú toho čo najviac. Čo sa týka spôsobu boja, tam sa radili s vojenskými historikmi a fanúšikmi airsoftu.

Vietcong bol veľmi úspešný ako u nás, tak v Amerike, kde ho pomohol pretlačiť Illusion Softworks. V hodnoteniach padali deviatky, osmičky a sedmičky. Aj keď Americká a Nemecká verzia bola osekaná – neboli tam nadávky a chýbala krv. Do novembra 2007 sa predalo viac než 1 milión kópii. Vietcong sa dnes nedá nikde digitálne kúpiť a nedá sa kúpiť ani krabicovka – jedine v bazare. Hru si môžete stiahnuť napríklad z ulož.to, kde je plno českých verzií. Potom aplikujete patch VCStarter 1.7, ktorý pekne optimalizuje hru pre nový Windows a rieši ďalšie problémy ako FPSka či širokouhlý obraz. Ja som hral Vietcong v 4kčku a aj keď niektoré ikonky boli malé a text sa nedal skoro prečítať, hra išla bez problémov.

Na prelome milénia začali herné štúdiá tvoriť oveľa viac taktickejšie hry s dôrazom na realitu – čo sa týka zbraní, konfliktov a zasadenia. Vnikli napríklad série Project I.G.I, Hidden and Dangerous, Spec Ops, Rainbox Six či Delta Force a Vietcong išlo v podobnom duchu – zobraziť realisticky vojnový konflikt na ďalekom východe. Vietnamská vojna sa odohrávala v rokoch 1964-75, hra datuje roky 1967-68. Severný komunistický Vietnam bojoval s Južným kvôli konfliktu, ktorý dlhé roky eskaloval a s príchodom USA, ktoré sa do toho začalo miešať, sa nakoniec začala vojna. Ale bolo tam viac faktorov – jedným bol napríklad komunizmus, ktorý sa začal po druhej svetovej vojne šíriť. V hre bojujete za Američanov a pomáhate Južnému Vietnamu, preto veľakrát počujete od svojich vietnamských kolegov ako nadávajú nepriateľom do komunistických svíň. Dabing je veľmi kvalitný – prirovnal by som ho k Mafii. Je tu veľa známych hercov, ktorí sa jednotlivých rolí zhostili s chuťou a je to počuť.

Vo Vietcongu budete hrať za seržanta Steve Hawkinsa – ten prichádza do tábora Nui Pek ako náhrada za zabitého seržanta Douglasa Warrena – za neho si zahráte v datadisku Fist Alpha. Hawkins dostane velenie nad tímom A-216 – sú tam samí skvelí típci, ktorých si hneď zapamätáte a obľúbite. Zaujímavosťou je, že ich mená sú odkazom na postavy z Ramba. Je tu radista Defort, ktorý bude slúžiť ako spojka medzi vami a základňou, keďže na chrbte nosí vysielačku a vždy po rozhovore s veliteľom sa automaticky uloží hra. Niekedy si nestihnete vypočuť hlásenie, pretože počas hovoru sa nemôžete pohybovať ani vy, ani Defort, preto vás veľakrát zabije nepriateľ. Dá sa zakľaknúť, preto si berte vysielačku len keď budete v bezpečí. Potom tu je ženista Bronson – je špecialista na výbušniny a keď sa vám minie munícia, s radosťou vám ju doplní. Tretím chlapom je lekár Crocker. Je zástupcom Červeného kríža a ak vás strelí nepriateľ alebo budete mať málo života, príde k vám a ošetrí vás. Môžete k nemu prísť aj vy a vždy sa o vás postará. V batohu nosíte jednu malú lekárničku, tak sa môžete ošetriť sami ak nie je Crocker po ruke a nepriatelia majú pri sebe ďalšie. S každým obnovením života kúsok dočasne strácate, ak hráte na vyššiu obtiažnosť a ten si už nemôžete do konca misie obnoviť. Štvrtým vojakom je zbraňový špecialista Hornster. Nosí M60 a je z celého tímu najviac zapálení do zabíjania komunistov. Nakoniec tu je Nhut – člen špeciálnych jednotiek Vietnamskej republiky. Je to váš zved a najdôležitejší človek pri prechode džungľou. Dokáže nájsť nebezpečné pasce, ktoré v lese zanechal vietcong, objaviť nepriateľa alebo nájsť cestu inak neprehľadným pralesom. Bez neho by ste boli stratený.

Umelá inteligencia je komplexná a aj nové hry by sa od nej mohli učiť. Na druhú stranu, veľakrát sa postavy pri chodení zaseknú alebo musia ísť späť do predchádzajúceho bodu, aby mohli pokračovať ďalej. Inokedy krúžia stále hore-dole a nikdy neviete ako budú fungovať, keď si načítate pozíciu. No AIčko je autonómne, to znamená, že dáte príkaz Nhutovi, aby vám našiel cestu cez prales a on pôjde splniť rozkaz. Keď nestíhajú ostatní vojaci, vždy na nich počká a až potom sa pohne ďalej. Vy musíte presne kopírovať jeho pohyb, nemôžete pobehovať po leveli v štýle Doomu a hrať sa na Ramba, inak spadnete do pasce alebo vás zastrelí dobre maskovaný ryžožrút. Vaša čata sa dá ovládať jednoduchými príkazmi a aj jednotlivo si môžete každého vojaka k sebe zavolať.

Hrateľnosť vo Vietcongu je veľmi pomalá – musíte pomaly postupovať džungľou, pretože nepriateľ sa môže schovávať za ďalším spadnutým stromom. A je lepšie sa spoliehať na tím, pretože dokážu oveľa rýchlejšie spozorovať nepriateľa než vy a takisto toho viac znesú – nepadnú na pár rán ako vy. To opäť platí na vyššej obtiažnosti – na ľahkú sa z vás stáva doslova rambo. Vaši parťáci síce nie sú nesmrteľní a smrťou jedného vojaka sa končí hra, no doktor ich vždy vylieči a môžu pokračovať ďalej. Nepriateľskí vojaci sa v bujnom poraste sakramensky zle hľadajú a veľakrát budete len vidieť výstrely zo zbraní či vykukujúcu hlavu. Dôležité je si nájsť objekt, za ktorý sa skryjete a odtiaľ hľadať postupne nepriateľov. Pri mierení sa postava automaticky zdvihne, čo v tom čase nebolo bežné – a nebolo bežné ani nakláňanie do strán. Všetky tieto techniky v boji využijete a pre nepriateľa tak budete menším cieľom. HUD autori osekali na minimum, takže vás nič neruší a môžete sa do hry viac ponoriť. Autori boli pyšný na nenaskriptované AIčko nepriateľov – síce začínajú v nejakej východzej pozícii alebo sa mimo váš dohľad spawnú, no keď vás uvidia, vždy zareagujú inak – buď na vás hneď vystrelia alebo sa schovajú, zavolajú ďalšie posily, či skočia do krytu. Sú nepredvídateľní a keďže ich zle vidíte, robí to z nich nebezpečných protivníkov.

Grafická stránka sa mi aj dnes páčila. V roku 2003 to bolo najkrajšie spracovanie džungle vo videohrách. A v 4kčku hra vyzerá aj dnes veľmi dobre. Pritom zahraniční kritici sa sťažovali na zlú grafickú stránku a autori hovorili, že uprednostňovali hrateľnosť pred grafikou. Hneď o rok po Vietcongu prišiel Far Cry, ktorý posunul hranice virtuálnej džungle na ďalšiu úroveň. Na voice-chat boli autori pyšní, pretože pri hovorení ste ďalšieho hráča počuli čoraz menej alebo viac v závislosti od vzdialenosti – táto featura bola ako v singleplayeri, tak v multiplayeri. Vietcong je prvá hra, ktorá využívala pohľad cez mieridlá zbraní. Tie boli kompletne vymodelované v 3D a postava ich reálne držala. Keď sa priblížite k nejakej prekážke alebo okolo vás prechádza vojak, zbraň automaticky zdvihnete, aby sa zabránilo kolízii. Je to malý detail, no pridáva na realite celej hry. Zo zbraňami sa nedá efektívne strieľať z boku, pretože majú obrovský rozptyl. To si môžete vyskúšať na strelnici alebo v tréningových misiách.

Na najľahšej obtiažnosti je hra smiešne jednoduchá a nepriatelia vás takmer netrafia a ani nezrania. Odporúčam hrať na normálnu obtiažnosť, no ja som si dal ťažkú – čiže tretiu zo štyroch a po pár misiách som toho ľutoval. Budete neustále zomierať a vo väčšine prípadov nebudete vedieť, odkiaľ vás trafili. Síce som najskôr žasol nad reálnosťou a taktickým pohybom vášho tímu, no keď ma zabili, nadával som na presnosť Vietnamcov a nekompromisnosť celej hry. Občas majú nepriatelia taký reakčný čas, že nemáte šancu zareagovať a zabijú vás hneď ako vás uvidia. Najhoršie sú misie, v ktorých hráte sám – tam sa nemôžete spoliehať na tím a musíte sami pomaly prehľadávať džungľu a brániť sa horde nepriateľov. Keď máte čatu, je to oveľa jednoduchšie a veľakrát vám zachránia krk. A na ťažkú obtiažnosť si počas jedného levelu môžete uložiť hru len 5x, čo mi ale bohate vystačilo, pretože keď sa načíta hra do ďalšej časti, máte ďalších 5 sejvov. Na ľahkej obtiažnosti môžete neobmedzene ukladať.

Zbrane sú výborné a počas kampane budete neustále dostávať nové a nové – ako americké, tak vietnamské. Z amerických spomeniem M1 karabina či Garand, M16, samopaly M3 a tomík, potom tu je M60, granátomet M79 a winchestrovka, ktorú som si obľúbil najviac. Je tu aj opakovacia brokovnica remington 870, no tú som vôbec nepoužíval, potom klasický Colt 1911 a revolver. Zbrane Vietkongu sú tiež výborné, aj keď ja som používal hlavne tie americké – sú tu pištole Tokarev a Makarov, sapomaly Špagin a Sudajev, karabina Simonov, AK-47, guľomet Děgtarjev a snajperka Dragunov. A môžete použiť aj dvojhlavňovku, no opäť – v džungli a boji je nepoužiteľná. Možno jedine ak hráte rambo štýlom na najľahšiu obtiažnosť a do nepriateľských zákopov idete bez rozmýšľania. Na niektoré pušky sa dá pripnúť bajonet, no ten som nevyužil. A útočným puškám ide prepnúť mód streľby z dávky na jednotlivé rany, takže šetríte muníciu a ste presnejší na diaľku. 

Z módov je na výber tréning, kampaň, rýchla bitka, čo je taký team deathmatch proti botom a samostatné misie z kampane. Na začiatku určite absolvujte výcvik, pretože hlášky výcvikového kapitána jednoducho budete chcieť počuť. Pripomenuli mi legendárny Kubrickov film Full Metal Jacket. — A volanie palebnej podpory tiež nemá chybu.

V kampani si prejdete dvanástimi rozdielnymi misiami. Dohrať hru vám zaberie približne 12 hodín, čo je slušná porcia. Aj keď sa vo Vietcongu budete väčšinou pohybovať po nebezpečnej džungli plnej pascí a nepriateľov, autori sa snažili zakaždým hodiť vás do inej situácie. Hru začínate v helikoptére, ktorá vás vezie do amerického tábora Nui Pek, kde budete slúžiť namiesto zosnulého seržanta Warrena. Ako prvú postavu stretnete Hornstra, špecialistu na ťažké zbrane, ktorý vám povie niečo o smrti Warrena, že zomrel na nočnej misii. Tábor je celkom veľký a môžete ho v kľude preskúmať. Stretnete vášho radistu Deforta a môžete si vypočuť rozhovor, ktorý vedie s Hornstrom o nejakej ženskej. Potom sa pôjdete hlásiť k vášmu veliteľovi kapitánovi Samuelovi Rosenfieldovi, ktorý si zažil už druhú svetovú a kórejskú vojnu. Bude vám dávať pred každou misiou briefing a len občas sa objaví v nejakej misii osobne. Ukáže vám váš luxusný bejvák, ktorý bude zo začiatku prázdny, no pri konci kampane už bude zaprataný rôznymi vecami, ktoré počas misie nazbierate. Pôjdete si rekreačné zastrieľať a Hornster vaše počínanie bude komentovať. V tejto prvej misii je jeden easter egg – hneď ako pristanete, choďte k svojmu bunkru a stláčajte akčnú klávesu na dvere – po čase dostanete granátomet a ešte neskôr sa objaví zombík, ktorý vás bude prenasledovať, no nedá sa zabiť. Easter eggov je oveľa viac – napríklad v jednej misii v džungli sú skryté kukučkové hodiny, ktoré ukazujú váš čas a vždy zakukajú, keď bude celá hodina.

Vašou prvou úlohou bude civilná misia – pôjdete do neďalekej dediny s kapitánom a doktorom zaočkovať miestnych obyvateľov a prinesiete im ryžu. Po príchode sa zdá, že to bude pohodová misia, no po pár minútach začne do obyvateľov strieľať snajper, takže sa musíte kryť, nájsť ho a zabiť. Dá sa veľmi ľahko nájsť a je len jeden, takže ho rýchlo zlikvidujete. Pred druhou misiou si v kľude môže pozrieť svoj byt, prečítať denník, štatistiky zbraní alebo si zastrieľať na cvičisku. Vždy pred každou novou misiou tam zamierte a zmeňte si zbrane – tie, ktoré si vyberiete, budete mať počas misie. Ak sa vám minie munícia, vždy sa dá obrať mŕtvy nepriateľský vojak alebo nájsť sklad plný zbraní. No čím budete ďalej v hre, tým si obľúbite nejakú zbraň a už ju nebudete chcieť meniť za inú – a muníciu si budete dopĺňať u Bronsona.

Druhou misiou je nájsť a zničiť skladiská Vietcongu. Toto bude prvá poriadna misia, v ktorej sa ukáže pravá sila hry – pomalé kráčanie džungľou, kedy sa nič moc nedeje sa v okamihu zmení na chaotické strieľanie do kríkov, ktoré na vás strieľajú. Vašimi parťákmi pre túto misiu bude Nhut, Crocker a Defort a Nhut bude vašim najdôležitejším človekom – prevedie vás cez džungľu a dokáže nájsť pasce a nepriateľov, takže trpezlivo ho nasledujte. Aj vy môžete sami nájsť pasce, no je to ťažké a ak je nejaká pasca blízko, je označená malými drevami. Atmosféra lesa je výborná a stále máte pocit, že na vás nejaký vietnamec vyskočí z porastu. Hral som v 4kčku a aj na tomto rozlíšení som mal problém vidieť nepriateľov a skôr oni videli mňa. Neviem si predstaviť ako sme kedysi mohli hrať Vietcong v 640×480 – to sme nič nemohli vidieť. Ale aj tak sme žasli nad grafikou. Po misii si môžete prečítať debriefing a pozrieť si, koľkých nepriateľov ste zabili – a je super vidieť, že aj vaši spolubojovníci vedia mieriť a nie sú v hre len na okrasu.

Po druhej misii vás v noci prepadne vietcong, takže musíte brániť tábor. Všade je chaos a veľa nepriateľských jednotiek – musíte nájsť tunel, ktorým sa do tábora komunisti prekopali a ten odpáliť. Veľmi krátka desaťminútová misia.

Štvrtá misia je brutálne dlhá a ťažká. Na začiatku máte za úlohu len vyčistiť oblasť okolo starých francúzskych bunkrov – čakajte veľa nepriateľov, ktorí budú dobre schovaní v zákopoch. Ja som ich sám obišiel a v tuneloch ich zozadu pozabíjal. Potom musíte nájsť zajatých amerických vojakov, takže pôjdete do tunelov. A tu končí všetka sranda – pôjdete skrčený v dlhých klaustrofobických tuneloch a bude sa vám zdať, že nikdy neskončia. Len si na ne spomeniem a už mám PTSD. Fakt normálna depresia, keď si tie nekonečné chodby pripomeniem. Veľa hráčov si nevedelo zapnúť ani baterku, preto v tme dlhé hodiny blúdili. No v tejto misii ešte nebudú až také dlhé, nebojte sa, neskôr si užijete ešte zložitejšie. Po tejto tunelovej časti budete v džungli sám a to je najťažšia časť z hry, pretože sa musíte spoliehať na svoje schopnosti a väčšinou ani tie nepomôžu. AIčko je nespravodlivé, dokáže vás trafiť z veľkej diaľky, pritom strieľajú buď pištoľou, AKčkom či samopalom. S týmto levelom som sa trápil asi najdlhšie. Potom prídu ďalšie tunely, kde strávite ďalšiu pol hodinu, aby ste vyliezli niekde pri brehu rieky. Misiu ukončíte jazdou člnom a streľbou s M60. Keby bol guľomet aspoň primontovaný o čln, aby ste mali väčšiu presnosť alebo vám dali nejakú inú zbraň, pretože nepriatelia sa veľmi ťažko triafajú a opäť vás dokážu zabiť veľmi rýchlo.

Piata misia je opäť iná – cez noc pôjdete močiarom a na cestu vám bude svietiť len mesiac – a len v jeho svetle si môžete pozrieť mapu. Tá je vymodelovaná v 3D a pripomenula mi Far Cry 2. V tejto misii musíte využívať tichý pohyb a snažiť sa na seba moc nepriťahovať streľbou z hlučnej zbrane pozornosť, pretože nepriatelia vás uvidia. Je ich všade na okolo ako múch pri hovne a vy ich samozrejme nebudete vidieť. Obísť sa takisto nedajú, pretože sú všade – aj na okraji oblasti a keď si myslíte, že to máte pokryté, tak vás jeden nepovšimnutý zabije zozadu. V druhej časti misie prídete konečne do dediny, v ktorej musíte zachrániť vojaka. Musíte ho oslobodiť bez toho, aby si vás všimli, inak ho okamžite zabijú. Klietku s vojakom strážia tri stráže a tie ľahko sejmete pištoľou s tlmičom. No ak postup urobíte inak, než to hra zamýšľa, AIčko sa zabuguje a nepôjde dohrať misia. Takže musíte ísť presne podľa pokynov hry, inak ostatní vojaci nenasadnú do vrtuľníku a neprebehne skript. Niekedy takto môžete rozbiť aj nepriateľskú umelú inteligenciu, ak pôjdete inak, než to autori naplánovali alebo sa do oblasti dostanete skôr než vaši spojenci – nepriatelia sa neaktivujú a aj keď do nich budete strieľať, tak na vás nebudú reagovať alebo sa rozbijú ich animácie.

Šiesta misia sa odohráva takisto v bažinách, no v otvorenejších a bude pršať. Je to výborná misia, ktorá ma bavila, no opäť mi vadilo zasekávanie vašich súdruhov a ich pomalosť než sa niekam dostali, keď ste opakovali dlhší úsek a vedeli ste, že tam nie je nepriateľ. V siedmej misii si konečne zajazdíte džípom a autori len pre túto jednu misiu museli urobiť jazdný model. Ten radšej nejdem komentovať, pretože je strašný, no budete šoférovať len nejakých 5 minút, takže to nevadí. V tejto misii musíte ubrániť tábor pred nepriateľskými minometmi. Osma misia je tiež krátka ale opäť ma veľmi bavila. Zastrieľate si z helikoptéry, len škoda, že guľomet má tak málo animácii. Potom musíte vystriedať čatu a brániť kopec pred vietcongom. Je to výborná atmosférická misia, v ktorej sa bránite horde nepriateľov a nemáte kam ujsť.

Deviata misia je asi najväčšia a je v nej všetko – dal by som ju ako ukážkovú, keby ste niekomu chceli ukázať, o čom Vietcong je. Zostrelia vašu helikoptéru, takže do cieľa musíte prejsť džungľou a to nebude ľahké. Opäť je plná pascí a neviditeľných nepriateľov, no máte so sebou plný tím, takže sa môžete spoľahnúť na svojich parťákov. Potom sa dostanete na kopec a všimnite si počasie, ako sa mení a čo to robí s atmosférou. Po tomto náročnom bojiskovom leveli sa dostanete cez tunel do ruín, kde musíte sám zlikvidovať všetkých nepriateľov a C4kou zničiť protilietadlové kanóny. No to nebude všetko – sledovaním nepriateľov sa dostanete do tunelov a tentoraz si užijete skutočné bludisko. V záverečnej časti je stealth rozbitý, tak sa ani nesnažte zabiť potichu nepriateľov, pretože to nejde a vykašlite sa na celú dedinu.

Desiata misia je opäť prechod s tímom cez džungľu, tentoraz pôjdete popri rieke a musíte sa dostať do dediny Bahnar. Jedenásta misia je super, pretože si opäť zastrieľate z helikoptéry a pôjdete vyhodiť most do vzduchu. Len je trochu blbosť, že máte vo vzduchu dve spojenecké helikoptéry, no tie vám s likvidáciou nepriateľov nepomôžu a všetkých musíte zabiť sám. Prostredie je krásne – už ste cez neho išli v siedmej misii. Posledná misia sa mi nepáčila – nemáte svoj tím, len nejakých slabých spojencov a musíte brániť svoj tábor, ktorý napadol vietcong. Stále budete hlúpo umierať a v jednom momente sa mi hra pekne automaticky uložila, keď na mňa šli nepriateľskí vojaci. Celá hra končí útekom z tábora, ktorý vybombardujú vaše stíhačky a poslednými filozofickými vetami hlavnej postavy. A to je všetko.

Potom si môžete zahrať dva datadisky. Prvým je Fist Alpha, ktorý vyšiel o rok po pôvodnej hre a prináša 5 nových misií – budete v ňom hrať za seržanta Warrena, takže sa ocitáte pred kampaňou Vietcongu. Misie mi prišli oveľa lepšie a aj prostredie, v ktorom sa budete pohybovať bude krajšie. Datadisk som dohral do troch hodín, misie ma bavili a pribudlo niekoľko nových zbraní. Jednu z nich budete mať už v prvej misii – M14, no je slabá a nepresná a viac som ju už nepoužíval. V prvej misii musíte nájsť a zachrániť zostreleného letca. V okolí bude plno Charlie a buď sa budete spoliehať na nového vietnamského stopára alebo zoberiete velenie do svojich rúk. Počas celého datadisku som nenašiel ani jednu pascu, takže si až taký pozor dávať nemusíte. A prišlo mi, že tu je oveľa viac záchytných bodov než v pôvodnej hre.

Po prvej misii sa presuniete späť do Pleiku, čo je vaše hlavné veliteľstvo ďaleko od hraníc v bezpečnej zóne. Keďže sa príbeh odohráva v minulosti, tábor Nui Pek sa bude len stavať a v druhej misii sa do tej oblasti presuniete. Pôjdete sa zoznámiť s miestnymi domorodcami a pomôžete im ubrániť dedinu. Zničíte všetkých nepriateľov a vyhodíte krátky drevený most do vzduchu. Tretia misia začína zostra – pokosíte si komunistov z helikoptéry, potom vyčistite ruiny a ukradnete dôležité spravodajské informácie. V štvrtej misii obránite Nui Pek, keďže je nedostavaný a nepriatelia sa môžu ľahko dostať do tábora. Nepriateľov bude nekonečne veľa a začnú na vás strieľať minomety. Vy ich musíte obísť cez mínové pole a zničiť ich zozadu spolu s minometmi. Posledná piata misia je najdlhšia a v druhej časti musíte využívať stealth, pretože keď vás odhalia, končí sa misia. Celkovo aj tento prvý datadisk odporúčam.

Druhým prídavkom je Red Dawn, ktorý pridáva len jednu novú misiu a sedem multiplayerových máp. Vyšiel až v roku 2005, no ten som nevyskúšal. Multiplayer bol inak veľmi populárny a hrávaný – podporoval až 64 hráčov a fungoval cez GameSpy.

V roku 2005 vyšiel druhý diel Vietcongu opäť pod taktovkou PTERODONu a najnovšie pán Kolář zakladá nové štúdio InGame, s ktorým majú pracovať na novej coop strieľačke. Zatiaľ majú približne 80 zamestnancov, z toho 7 pracovalo na Vietcongu a stále hľadajú nových ľudí. A povráva sa, že plánujú urobiť FPSko podobného zasadenia – čiže do Vietnamu. Takže na treťom Vietcongu sa pracuje a ja im držím palce, nech im to vyjde.

80

Aj keď občas AIčko pokulháva, zasekáva sa či úplne zastane, nájdete tu oveľa viac bugov, než by bolo dobré, obtiažnosť je nekompromisná a nepriatelia vás vidia a trafia na kilometer ďaleko cez hustú vegetáciu, Vietcong má stále svoje čaro a ako simulátor vietnamskej vojny u mňa vyhráva na celej čiare. A ako plusové body dávam za to, že vďaka Vietcongu sa o tejto vojne naučíte oveľa viac, zažijete si ju na vlastnej koži a budete vidieť ako približne to vtedy muselo vypadať.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.