Sigil II | Recenzia Romerovej novej epizódy

Hellrampage2023, Doom, FPS, sci-fi Leave a Comment

V decembri minulého roku sa stali tri zásadné veci…

Prvou bolo 30. výročie Doomu. Druhou bol stream venovaný tomuto výročiu, kde sa stretli dve legendy – John Romero a John Carmack. Zaspomínali si na staré časy a retrospektívne špekulovali nad tým, čo mohli vo svojich hrách urobiť lepšie. Obaja boli v dobrej nálade a bolo úžasné ich zase po rokoch vidieť spolu. Treťou zásadnou vecou bolo, že Romero vydal zadarmo na svojich stránkach druhý diel Sigilu, čo je 9 nových máp od pôvodného dizajnéra Doomu. Toto rozšírenie je šiesta neoficiálna epizóda originálneho Doom z roku 1993, ktorá prvý a druhý diel príbehovo spojuje. V dnešnej recenzii ju detailne rozoberiem.

Sigil 2 vyšiel v rôznych verziách. Prvá je zadarmo s midi soundtrackom od Jamesa Paddocka a môže si ju stiahnuť každý ako .wad súbor. Ďalšia je za 6.66 dolárov a k hre dostanete nadupaný metalový soundtrack od THORRa v mp3 formáte. Potom prichádzajú zberateľské big boxy, čiže veľké obaly, v akých kedysi hry vychádzali a zaberali veľa miesta. Osobne som tieto obaly mal veľmi rád a ešte ich niekoľko vlastním. Tieto zberateľské edície vychádzajú od 69 do 154 dolárov a tie drahšie edície sú už vypredané. Môžete si dokonca kúpiť aj samostatný obal podpísaný Romerom za 66.6 dolárov. Obal je krásne démonický. Pri hraní Sigil môžete počúvať dva rôzne soundtracky. Midi verziu vytvoril James Paddock a je úžasná. Je tu veľa skvelých skladieb, pri ktorých sa cítite, akoby ste znovu po prvýkrát hrali Doom, keď vyšiel. Zvuky monštier v leveli spoločne s hudbou robia zo Sigilu nostalgickú vlnu, ktorá vás vráti späť v čase.

Sigil 2 je urobený v engine prvého Doomu, takže tu nie je dvojhlavňovka. To sťažuje celú hru, pretože super shotgun je úplne najlepšia zbraň. Pochopíte to vtedy, keď budete musieť pomaly zabíjať hordu cacodémonov a hell knightov normálnou brokovnicou. Romero vysvetlil, že chcel použiť originálne textúry z prvého Doom, aby sedeli do dizajnu novej neoficiálnej šiestej epizódy. Vytvoril akurát novú oblohu. Level dizajn je typicky romerovský. V druhom Sigil využil podobné mechaniky ako u jeho predchodcu. Pre prechod ďalej budete musieť hľadať malé skryté oko, aby sa vám niečo otvorilo. A taktiež farebné kľúče. Levely sú dosť tmavé a nepriateľov moc nevidíte. Často sa budete potácať v temnote obklopený monštrami a orientovať sa len podľa malých svetiel. A je tu aj veľa bludísk. Nájsť tajné miestnosti je o dosť zložitejšie. V prvom rade si všímajte červenofialovú textúru, do ktorej musíte streliť. Moc sa neoplatia hľadať, pretože tu nájdete málo odmien. Na ťažkú obtiažnosť secrety ale hľadať musíte – zo začiatku som mal veľmi málo nábojov, s ktorými som musel šetriť. Niektoré tajné miestnosti sa hráčovi zavrú, ak ich nenájde do 30 sekúnd od začiatku levelu.

Nová neoficiálna šiesta epizóda od Romera obsahuje 8 levelov + jeden tajný. Prešiel som ju za 3 a pol hodiny. Hral som na Ultra violence a nikomu túto obtiažnosť neodporúčam. Je až nespravodlivo ťažká, pretože Romero na vás v každom jednom leveli pošle cyberdémona a k tomu stovku menších démonov. Musíte zabiť veľa cacodémonov, hell knightov a lietajúcich lebiek, ktoré na vás budú robiť nájazdy z každej strany. Aj do prvého levelu dal cyberdémona, kedy máte len pištoľ a brokovnicu a minimum nábojov. Našťastie ich v leveloch nemusíte zabíjať a sú tam na to, aby vás trolili, otravovali a strieľali vám do chrbta smrtiace rakety. Pri ultra violence si neoddýchnete, skôr budete bojovať o holý život a na každom kroku čakajte smrť a pasce. Pohnete sa kúsok dopredu, otvorí sa miestnosť s démonmi a čaká vás ďalší boj. Je to pravé peklo, v ktorom musíte byť stále v pohotovosti. Keď som sa dostal do tohto módu ostražitosti, hru som si užíval. No na tejto obtiažnosti si budete často ukladať a nahrávať hru, čo celý zážitok kúskuje.

Názvy levelov sú podarené. Romero sa na nich určite bavil, keď ich vymýšľal. Prvý level je nazvaný Cursed Darkness a bolo to ozajstné umučenie. V skrytých miestnostiach sa tu dá nájsť raketomet, plazmová puška a BFGčko, no ja som našiel len brokovnicu a rotačník. Začiatok je neľútostný. Proti vám je množstvo impov a zombíkov s brokovnicou a vy máte len pištoľ. Z prvého zombíka vypadne brokovnica a ďalšie náboje sú za skrytým okom, čo vám pomôže proti cacodémonovi. Snažil som sa poštvať proti sebe monštrá, vďaka čomu som si ušetril dosť munície. Prasatá som samozrejme zabíjal na blízko. Príchodom do tejto miestnosti na vás Romero pošle cyberdémona. Ten bude hliadkovať po láve, čo sťaží prieskum celého levelu a hlavne hľadanie secretov. Keď som sa chcel k jednému dostať, musel som tuto pasáž niekoľko krát opakovať. Je tu jedna nepríjemná lávová časť s úzkym prechodom – z mreží na vás budú strieľať impovia a zombie s brokovnicou. Kvôli tme ich nevidíte, takže sa ťažko likvidujú. Ďalšia tmavá miestnosť je plná prasiat. Dá sa tu nájsť secret, v ktorom je logo Sigilu 2. Na záver si prejdete úzkou cestou, budete hľadať oká a na konci vás prepadnú pekelní rytieri. 

V druhom leveli Violent Hatred sa budete pohybovať skôr v uzavretých miestnostiach. Hneď na začiatku vás napadne stratená duša a cacodémon. Za skrytým prechodom sa dá nájsť tajná miestnosť plná nábojov do rotačníku, čo treba využiť, pretože sa po nejakom čase zavrie a už sa do nej nedostanete. Vonku na láve sa tiež dajú nájsť náboje, no tam hliadkuje jeden nasratý cyberdémon. V treťom leveli Twilight Desolation môžete nájsť prechod do tajného deviateho levelu. Je tu veľa teleportov, ku ktorým sa dostanete cez lávu. Začínate síce vonku, no pozriete sa aj do budov, ktoré sú hrozne tmavé. V jednom teleporte nájdete nočné videnie, čo prechod týmito interiérmi uľahčí. Je tu príliš veľa lietajúcich lebiek, no nájdete tu motorovku, raketomet a BFGčko. Bol som spokojnejší, pretože môj arzenál zbraní sa rozrástol a nemal som až takú núdzu o muníciu. Pri konci sa znovu ukáže cyberdémon. Ja som ho vylákal k miestu, kde je teleport a zabil som ho tým, že som sa do neho portol. Štvrtý level Fragments of Sanity mi prišiel skvelý. Nachádzate sa v polorozpadnutom starom vojenskom zariadení. Keďže Romero využíval assety z pôvodného Dooma a bola to mapa od neho, cítil som sa ako doma. Dizajn je perfektný, no Romero vás zase vytrollí ďalším cyberdémonom, ktorý hliadkuje jeden prechod pri červených dverách. Je tu popraskaná láva, ktorá je vyvýšená, takže sa dá prejsť bez toho, aby vás zranila.

Piaty level Wrathful Reckoning začínate v stokách. V miestnosti s barelmi počujete cyberdémona, no toho si Romero šetrí na neskôr. V tomto leveli je oveľa viac prasiat a jedna veľmi zákerná miestnosť. — Prvého cyberdémona stretnete v menšom bludisku. Stráži život, no nedal sa bezpečne zabiť, pretože máte málo priestoru. Druhý cyberdémon sa objaví v miestnosti s barelmi, keď nájdete kľúče a pôjdete späť. V pohode sa dá obísť. Šiesty level Vengeance Unleashed začína v zbesilom tempe. Už na začiatku je v ňom veľa nepriateľov a ďalší sa k vám začnú portovať. Bol som nútený použiť BFGčko. — Tento level je veľmi členitý, otvorený a je tu veľa ciest a skrytých miestností. Bola radosť ho preskumávať. Je tu výťah, v ktorom si otvárate steny. V miestnosti s modrým kľúčom to bol masaker. — V tejto úrovni sú až traja cyberdémoni – prvý je v bludisku. Tam ma štval, pretože som našiel skvelý secret, no kvôli démonovi som ho nemohol prejsť. Musel som ho zabiť. Druhý je na začiatku levelu, keď sa budete vracať s kľúčmi. Posledného musíte zabiť, inak sa nedostanete ďalej. Je tu ešte pasáž s úzkou cestou. Tu si užijete nekonečné vyhýbanie sa strelám cacodémonov a hell knightov. Tak moc som si prial mať tu dvojhlavňovku. Bolo tu skoro až 200 monštier, no celý level som si užil.

Siedmy level Descent Into Terror je zákerný. Na začiatku vás autor zdrží neviditeľnými prasatami, aby vás cacodémoni a impovia mohli z diaľky ostreľovať. Je tu nepríjemné tmavé bludisko so žltým kľúčom a ďalšie so zdvíhajúcimi sa plošinami, kde na vás bude strieľať cyberdémon. Je ťažšie sa tu orientovať, no pri konci na vás vybehnú naraz štyria pekelní rytieri. Posledný ôsmi level Abyss of Despair ma trochu sklamal, pretože bol krátky a nebolo tu moc pascí. Keď som zobral modrý a červený kľúč, nič sa nestalo. Neaktivovala sa žiadna pasca a ani ma nenapadol nepriateľ. Záverečný bossfight je jednoduchý. Ste síce proti dvom cyberdémonom a pavúčiemu mastermindovi, no vám stačí zabiť jedného cyberdémona a toho druhého poštvať proti pavúkovi. Bol som zvedavý, kto vyhrá. Mastermind mal výhodu, pretože Romero ho vylepšil a dal mu rovno 9000 HP. V záverečnom texte je najzaujímavejšia posledná veta – pripravte sa na Hellion. Hráči špekulujú, že to môže byť nová epizóda pre druhý Doom, ktorý sa dočkáme v budúcom roku. A Romero vraj pracuje aj na novej epizóde pre Quake, takže aj v budúcnosti sa je na čo tešiť.

80

Sigil II je výborná nová neoficiálna epizóda pre prvý Doom od legendárneho Johna Romera. Je o dosť ťažšia, no úrovne sú skvelo nadizajnované a na niekoľko hodín vás zabavia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.