Prehistorická kravina 2: Kockované dinosaury (preháňam)
Neďaleko počujem detský hlas: „Turok, help!“. Bez emócii skáčem z mostu a v letu rozstrelím prehistorickému monštru hlavu. Telo sebou ešte pár sekúnd škube, litre krvi sa valia po prastarých dlaždiciach, ale ja si to nevšímam, pre mňa je dôležitá záchrana decka. Beriem zlatý drahokam a pretože ich už mám v batohu sto, kričím „I AM TUROK!“. Decko je zavreté v drevenej klietke cez ktorú by sa mohlo kľudne prestrčiť. Namiesto mozgu má asi guláš, preto musím nájsť napájač a nahodiť generátor, stlačiť pol tucta pák a prebojovať sa cez labyrint ruín. Ale to je v pohode, pretože na konci aj tak stretnem očarujúcu Adon, ktorá ma bez pohybu mimiky hodí do ďalšieho pekla.
Už prvý diel sa mi nepáčil. Nie kvôli hratelnosti ale engine hry. Druhému dielu engine zostal, preto som bol opäť „nadšený“ z hrania. Táto hra sa nedá hrať vo full-screen teraz a nedala sa hrať vtedy. V 800×600 v okne je to skvelá akčná záležitosť, takže zabudnite na celú obrazovku alebo pred tým nejedzte. Bude vám z hry zle. Nehovoriac o tom, že celé intro je v engine a postavy sa ani nesnažia otvárať ústa, keď hovoria. Mimo iné sú na nich vidieť hrany, takže Minecraft prišiel už v roku 1999. Ako keby to nestačilo, intro je zle nadabované, horší ženský hlas už ani vybrať nemohli a vôbec jej nie je rozumieť. Dozvedel som sa len, že mám niečo zničiť, zachrániť uplakané decká a niečo zlikvidovať.
Príbehovo budeme tentoraz hrať za nového hrdinu-Turoka menom Joshua Fireseed. Pokecá si s modrokožou ženskou Adon, ktorej nie je rozumieť. Budeme musieť nájsť 5 totemov energie a zlikvidovať Primagena, ktorý ich chce zničiť. Na viac sa nepýtajte, je to FPSko, takže budete hlavne ničiť, likvidovať, zabíjať a strieľať.
Druhý diel vyšiel primárne na Nintendo 64, kde získal obrovský úspech. Na PC hra až taká populárna nebola, pretože tam vyšlo v tej dobe oveľa viac kvalitnejších FPS – System Shock II, Unreal Tournament, Quake 3 a taký Half-Life vyšiel dokonca o rok skôr.
Jediné, čo je na hre excelentné sú súboje, teda akčná zložka. A o tej hra je. Nepriatelia sú krásne nepredvídateľní, takže neviete predvídať ich ďalší pohyb ani útok a nádherne animovaní keď bežia, či ich skolíte a oni sa zvalia na zem pod záplavou šípov k vašim nohám (nikdy neviete, či už dodýchali alebo im ešte treba pár kilo olova našrotovať do kože). Dobrou vecou pre mnohých hráčov môže byť dĺžka hry. Ak ste prvý diel prešli za 8 hodín, dvojka má dvojnásobnú dĺžku. Síce je tu len šesť levelov, tie sú monštrózne a napojené na centrálny hub. V každom leveli budete musieť splniť niekoľko úloh. Výhodou je, že hráč ich môže prechádzať nelineárne. Ďalším plusom mohol byť multiplayer, dnes ho ale nikto nebude hrať, takže ten si môžme odmyslieť.
Radosť vám urobia určite aj zbrane, ktorých je opäť neúrekom. Najviac sa mi páčila Cerebral Bore, ktorá na nepriateľa vystrelí navádzaný projektil. Ten sa doslova prevŕta do nepriateľského mozgu a exploduje. One shot – one kill. Luk je každopádne zo začiatku najsilnejšia zbraň. Zabudnite na pištoľ, šípom do zátylku zabijete každého nepriateľa.
Okrem grafiky hra zlyháva aj v level dizajne. Ten akoby grafike kontroval a podkopáva tak celú hratelnosť do hrobu. Kvôli 3D grafike je ťažké sa orientovať v leveli, hľadať spínače, napájače, otvárače, potom vás to niekde teleportne a vy ste z toho zmätený. Niekedy som si pripadal ako Pac-Man – vyzobávajúci žlté bodky po úrovni (za 100 je jeden život „I AM TUROK!“). Ten, kto programoval ovládanie, skákanie a mierenie by si zaslúžil facku. Hra je strašne optimalizovaná, framy lietajú hore-dole a ja som nebol schopný vyskočiť na jednu bedničku alebo preskočiť malú priepasť. A keď sa teleportom premiestnite v leveli späť, môžete čakať respawn nepriateľov. A to nehovorím o prechádzanie postavou cez steny a iné bugy. Smiešne bolo: keď som bol vo vode, dohľad bol výborný (keď sa hráč pozrel na krajinu) a akonáhle som sa vynoril, krajinu obklopila hmla (ako u prvého dielu, kvôli náročnosti na hardware). Celá hra pôsobí konzolovito. Ani tie cheaty nemôžem normálne napísať na klávesnici. Hra si nedokáže zapamätať nastavenie rozlíšenia. Ja ju nechcem hrať vo full-screen! JA CHCEM OKNO!
Ak budete tieto veci ignorovať, možno sa budete baviť. 🙂 Ako ja. He, he… héé?
[su_spoiler title=“Jeden cheat vládne všem, jeden im všem káže…“ icon=“arrow-circle-2″]OBLIVIONISOUTTHERE – zapne všetky cheaty – napíšte do Enter Cheat v Menu
[/su_spoiler] [su_box title=“Zaujímavosti:“ style=“noise“ box_color=“#e36b00″ title_color=“#000000″ radius=“11″]- Nemecká verzia opäť utrpela. V nej zmizla všetka krv a efekty s ňou spojené. Okrem toho sa skrátili animačky smrti, zmizli šípy po trafení nepriateľa (objavili sa, keď nepriateľ zomrel) a v leveloch ste nenašli žiadne mŕtve telá ľudí (v prvom leveli napr.)
- Zbraň Cerebral Bore (ktorú som si obľúbil) bola inšpirovaná hororovým filmom Phantasm z roku 1979. Originálny koncept zbrane mal byť „pomalý a bolestivý“
- Turok 2 bol oznámený v roku 1997 pod názvom Turo: Dinosaur Hunter 2.
- Hra bola dokončená za 21 mesiacov a na hre pracovalo 18 ľudí.
- Počas vývoja bola hra testovaná približne 10,000 hodín.
- Remaster vyvíja štúdio Night Dive od roku 2015, ešte stále je vo vývoji…