Ďalšia humorná klasika – traja goblini idú zachrániť svojho kráľa!
Coktel Vision sú výrobcovia adventúr – väčšinou, aj keď zašli aj do takých žánrov ako závodné alebo akčné hry. Na našom webe sa od nich zatiaľ nachádza jedna adventúra, ktorá sa dokonca stala hrou mesiaca – Lost in Time a jedna podpriemerná off-road rally závodná hra – African Raiders. Gobliiins sa nedajú tak celkom považovať za adventúru, pretože v nej dominujú prvky logickosti a teda aj logickej hry.
Ak by ste sa ma spýtali, ktoré intro považujem v adventúrach za najlepšie a najpamätnejšie, bolo by to intro z Gobliiins. Lepšie intro hádam nenájdete (aj keď sa môžem mýliť), pretože je dostatočne vtipné ako celá hra. Príbeh Gobliiins sa točí okolo zmiznutia kráľa goblinov, ktorý je mučený a unesený priamo pred zrakmi svojej čudujúcej sa rodiny. Jeden zlý čarodejník ovláda voodoo techniku, a tak skrytý pred zrakmi všetkých v temnote mučí kráľa – najskôr ihlou, potom arachnofóbiou a kladívkom po hlave a nakoniec pierkom až kráľ vrieska od smiechu. Zvuky rozprávania všetkého živého sú vkusné a do hry jednoducho sedia – utvárajú humornú atmosféru. Tomuto čarodejníkovi sa nikto neopovážil postaviť, až sa jedného dňa objavili traja odvážni goblini – Hooter, Dwayne, a BoBo, ktorí sa rozhodli nájsť a zachrániť kráľa od spárov zlého čarodejníka. Aby ho zachránili, budú musieť nájsť štyri magické prísady, roztrúsené po svete.
V Gobliiins ovládate troch goblinov, pričom každý jeden je špecializovaný na nejakú činnosť a vie robiť iba niečo. Jeden je bojovník, vie šplhať a rozdáva údery hodné najsilnejšieho goblina v jaskyni. Druhý je zlodej, vie veci premiestňovať a používať. Posledný je zbehlý v mágii, vie veci premieňať alebo meniť ich vzhľad. V celkovo 22 obrazovkách budete v každej jednej potrebovať všetkých hrdinov, aby ste sa dostali ďalej. Niektoré obrazovky sú jednoduché, stačí urobiť dve akcie a pohnete sa ďalej, no vo väčšine sa jedná o veľmi ťažké puzzle. Je škoda, že sú väčšinou nelogické, pretože koho by napadlo, že sa musíte napríklad vyšplhať po sieti pavúka, následne za ňu zatiahnuť, aby ste uvolnili cestu pre družinu, prebudiť iného pištoľou, aby ste zobrali vankúš, na ktorom odpočíval, ktorý následne použijete ako zmäkčovač dopadu pre vysiaceho pavúka, ktorého ste už predtým zatiahli a následne ho začaruje mág-goblin a vypadne z neho jedna dôležitá ingediencia? Niektoré sú celkom logické – vyskúšate všetky možné možnosti, ktoré vám prídu logické k odstrašeniu blázna, stojaceho na ceste až dôjdete k možnosti prebudiť múmiu, ktorá vypadá naozaj hrôzostrašne ale aj smiešne (viac hrôzostrašne) a budete pociťovať horor ako v Alone in the Dark. Smiech jednookej múmie, kedy sa na vás otočí považujem za geniálny.
Akonáhle sa vám vyčerpajú všetky logické možnosti, tak budete experimentovať s hlúpymi a nelogickými možnosťami, ktoré vám budú pripadať aj smiešne, no za každý nesprávny pokus sa vašej družine odráta kúsok života, ktorý si budete tiahnuť so sebou po celú hru a ak ho minieťe, zomriete a skončí sa hra. Ešte že sa po každom kole vypíšu kódy, ktorými sa môžete okamžite preniesť do posledného levelu v ktorom ste skončili a nehrať celú hru zbytočne od znova (aj keď to je zábava). Grafika a animácie sú naozaj výborné, za každý úspech sa goblini poradujú a po každej chybe sa chytia za hlavu alebo vám bezhlaso nadávajú. Každá obrazovka je originálna a vždy, ak sa k nej po čase vrátite si ju budete pamätať a s úsmevom na ňu spomínať. Celý fantasy svet je tak živý a aj keď sú jednotlivé obrazovky len pasívne a nepohyblivé, vždy sa pohne jeden alebo dva predmety, ktoré ho urobia živými – aj traja goblini.
[yasr_overall_rating size=“large“]
[yasr_visitor_votes size=“medium“]
- Výrobca: Coktel Vision
- Distributor: Sierra On-Line
- Rok vydania: 1992
- Platformy: DOS, Amiga, Atari ST, iPhone, Macintosh
- Extra: