Detektívna adventúra, v ktorej pátrate po svojom stratenom bratovi…
Access Software je veľmi známa firma aj vďaka tomu, že vydáva veľmi kvalitné tituly a existuje už množstvo rokov. V roku 1983 ju Bruce Carver a Chris Jones založili. Ich prvé hry sú Beachhead alebo veľmi úspešný golf World Class Leaderboard. V roku 1991 dostali ocenenie „adventúra roka“ za hru Martian Memorandum. Tieto ocenenia sa ešte niekoľkokrát opakovali skvelými adventúrami. Samozrejme nielen u adventúr mali úspech. Bol to predovšetkým golf – Links: The Challenge of Golf. V roku 1992 sa Access spojilo s Microsoftom a stvorili tak hru Microsoft Golf – založenú na Links.
Po veľmi peknom úvode nastáva krutá realita. Stratil sa vám brat a vy ho musíte nájsť. Prídete na to cestou do práce, keď si vás zavolá šéf a povie vám, čo sa stalo. „I´m sorry…“ Celá hra je celkom vyvážená. Trochu presahujú kombinácie rôznych predmetov, ale okrem zbierania predmetov a blúdenia po celom areáli sa dočkáte aj akčných pasáží, kde vám pôjde o život – hneď v druhej kapitole s medveďom.
Každá miestnosť do ktorej vstúpite alebo sa ocitnete je plná rôznych vecí. Vaše malé vedecké laboratórium je plné vecí, ktoré môžete preskúmať. V hre sú 3 akcie – oko znamená preskúmanie predmetu, veci, ruka – spustenie niečoho, aktivovanie a tretia ikonka znamená zobratie predmetu. Okrem toho môžete si s postavami pohovoriť ikonkou „talk“. Herci svoje úlohy zvládli perfektne, sú digitálne spracovaní a nechýba ani zvuk reči. Intro a akékoľvek videá sú digitalizované, takže o úroveň grafiky sa báť naozaj nemusíte. Grafika je veľmi pekná. Ako som už napísal, herci sú zdigitalizovaní, interiéry sú veľmi detailné, množstvo predmetov na nejakú akciu. Exteriéry sú naopak veľmi vzdušné a otvorené.
Pohyb postavy je plynulý, môžete sa pohybovať aj šípkami a myšou klikať na akcie. Je to len na vás. Hra ponúka aj takzvaný „help systém“ ktorý pomôže s nejakou nevyriešiteľnou situáciou. Okrem hrania nonstop si hru aj ukladajte, pretože tu nikdy nemôžete čakať pokojné pátranie po okolí. Keď vás niekto, alebo niečo zabije, hra nedá možnosť iba ísť od začiatku, ak ste si to predtým neuložili… V rozhovoroch si väčšinou môžete vybrať z dvoch alebo viacerých odpovedí. Každá odpoveď má teda iný následok na vývin ďalších situácií, takže si pozorne prečítajte, čo budete hovoriť než to poviete.
Príbehové tabuľky sa objavujú vždy, keď sa posuniete ďalej v príbehu a obsahujú veľmi dôležité informácie. Napríklad také informácie ako číslo sejfu si nemusíte pamätať. Hlavná postava si zapíše údaje na lístok a ten hneď použijete na sejf. Dôležité je pamätať si, že čítanie kníh (v hre) zvyšuje vašu inteligenciu… pomocou nej potom môžete efektívnejšie využívať help – pomoc, ktorá vám poradí – taká nejaká vaša skrytá intuícia :-).
Hudba a zvuky sú kvalitné. Hudba sa bude dynamicky meniť podľa situácie, takže keď budete v pohode, hudba sa dá jazzu. Keď naopak budete v nebezpečí, alebo sa niečo škaredé dozviete, hudba bude hneď tajuplnejšia.
[su_note note_color=“#011e95″ text_color=“#c3c3c3″ radius=“11″]Verdikt: Čo všetko budete prežívať? No napríklad vlámanie sa do auta, omámenie strážneho, útek pred mafiou, ľudožrútmi, skákanie padákom, atď, atď. Naozaj túto hru si užijú aj menej nadšení hráči adventúr. [yasr_overall_rating size=“large“][/su_note] [yasr_visitor_votes size=“medium“]