S touto hrou som to mal podobne ako mnohí z vás. V minulosti som hral len demoverziu ale nikdy som sa nedostal k plnej hre. Konečne som si po toľkých rokoch zahral plnú verziu, dohral ju a dnes vám prinášam svoje dojmy. Rozoberieme si vývoj a jednotlivé oblasti, kde sa bude Indi pohybovať.
Keď sa bavíme o 3D akčnej adventúre z tretieho pohľadu, musíme začať práve Tomb Raiderom. Prvý diel vyšiel v októbri roku 1996 pôvodne na SEGA Saturn a neskôr sa portoval aj na DOS a PlayStation. Hrali ste v ňom za ženskú hrdinku Laru Croft. Hra mala obrovský úspech a ďalšie diely vyšli nasledujúce roky – druhý diel v roku 1997 a tretí o ďalší rok nato. Indiana Jones and the Infernal Machine vyšiel v novembri roku 1999 na Windows, presne v čase, kedy vychádzal štvrtý Tomb Raider. Už na prvý pohľad bolo jasné, že sa ním inšpiroval – kamerou, streľbou, inventárom a celkovou hrateľnosťou.
Najdôležitejším človekom pri vývoji Infernal Machine bol Hal Barwood. Bol vedúcim projektu a mal na starosti príbeh a dizajn. Pre LucasArts vytvoril už skvelú 2D adventúru Indiana Jones and the Fate of Atlantis, ktorá vyšla v roku 1992 na DOS. V nej ste s Indim a Sofiou Hapgood hľadali stratené mesto Atlantis a bojovali proti nacistom. Barwoodovi vyhovoval Indi viac ako akčný hrdina, preto sa rozhodol zasadiť ďalšiu hru do 3D sveta ako akčnú adventúru. Hľadali ste v nej predmety, používali na iné objekty a zároveň preskumávali svet, bojovali proti ľudom, zvieratám a iným monštrám a skákali po plošinách. Barwood uvažoval, že by ste znovu bojovali proti nacistom, no tentoraz to budú Rusi.
Pre Tomb Raider si sami autori vytvorili vlastný engine. V prvom diele bol ešte veľmi jednoduchý, autorom dovoľoval využívať len obmedzenú architektúru na spôsob veľkých kociek. Druhý a tretí diel už priniesol oveľa zložitejšiu geometriu. Infernal Machine bol vyvíjaný pre Windows 95 a 98 a ako engine využil modifikovaný Sith engine, ktorý LucasArts využil pri druhom diele Dark Forces. To bola strieľačka z prvého pohľadu, ktorá vyšla v októbri roku 1997, no mohli ste sa v nej prepnúť aj do tretieho pohľadu. Infernal Machine chceli urobiť kompletne z tretieho pohľadu, preto museli engine upraviť. To mal na starosti hlavný programátor Paul LeFevre. Nakoniec upravili osvetlenie, kolízie a renderovanie, takže drasticky prepísali väčšinu kódu a svoj engine nazvali Jones engine.
Hlavným level dizajnérom bol Steven Chen, ktorý mal pod sebou ďalších ôsmych ľudí. Urobili skvelú robotu. Lokácii je veľmi veľa, levely sú rôznorodé a nechali hráčovi voľnosť, nech si preskúma celú oblasť a príde sám na riešenie. Hádanky nie sú až také ťažké, aby ste museli používať návod. Možno až ku koncu v Meroe a pyramídach. Všetky oblasti si rozoberieme neskôr. Hlavným umelcom bol William Tiller a animátorom Derek Sakai. Už od začiatku vývoja chceli dať do hry multiplayer, no nakoniec by bol príliš komplexný a nestihli by ho otestovať. Namiesto toho sa viac venovali singleplayerovej časti – puzzlom a dôrazu na prieskum.
Hudobnú tému prevzali od Johna Williamsa, tá je nezabudnuteľná. Ostatnú hudbu do hry vytvoril Clint Bajakian. Je skvelá, využíva zvuk celého orchestra, hlavne plechových dychových nástrojov, bicích, spodných sláčikov a zboru, takže sa drží duchu Williamsa. A počas celej hry sa objavuje motív Indiana Jonesa – keď sa vám napríklad podarí nejaký skok, prehúpnete sa s bičom cez priepasť alebo vyriešite zložitú hádanku. Čo sa týka dabingu, Indiho nadaboval Doug Lee. Sofiu Tasia Valenza, Volodnikova Victor Raider-Wexler a Simona Turnera Bruce McGill.
Infernal Machine nakoniec vyšla 15. novembra 1999 v Severnej Amerike a v Európe 25. novembra. Verzia na Nintendo 64 vyšla o rok neskôr – 15. decembra 2000. Bola úplne totožná, no priniesla niekoľko vylepšení – napríklad osvetlenie v reálnom čase, systém častíc, vylepšenú kameru a zameriavanie cieľov. Táto verzia sa dočkala nových skladieb od skladateľa Chrisa Hülsbecka. Bol plánovaný aj port pre PlayStation, no ten bol nakoniec zrušený krátko po oznámení hry. V roku 2001 vyšla ešte 2D verzia pre Game Boy Color.
Po vydaní hra dostávala nadpriemerné hodnotenia. PC verzii sa darilo lepšie – z 35 hodnotení jej vyšiel priemer 76%. Recenzenti chválili príbeh, level dizajn, soundtrack a akčnú zložku. Porovnávali ho z Tomb Raider, no zároveň písali, že je to skvelá akčná adventúra. Pýtali sa aj Hala Barwooda, v čom je Indiana Jones iný od Tomb Raider a on im na to povedal, že tieto dve hry sa nemôžu vôbec porovnávať, že je to niečo úplne iné. Hráči, ktorí boli z hry menej nadšení, kritizovali slabé a opakujúce sa hádanky a ovládanie. Port na Nintendo 64 na tom bol horšie, priemerne dostal 68%. Ja som hral GoG verziu, no hra mi nešla spustiť. Musel som si stiahnuť Indirectinput wrapper a rozbaliť ho do adresáru hry. Ak budete mať podobný problém, pod videom nájdete odkaz. V roku 2003 potom vyšlo pokračovanie Emperor’s Tomb a v roku 2009 Staff of Kings ale len na PlayStation 2 a Wii. Tento rok v decembri by mal vyjsť najnovší diel Great Circle. Osobne sa na neho teším a som zvedavý, ako ho MachineGames vytvorilo.
S ovládaním som mal zo začiatku tiež problém, no veľmi rýchlo som si na neho zvykol. Má svoje presné pravidlá a nehádže vám polená pod nohy. Len ma trochu mrzelo, že sa nedalo nastaviť na gamepad a celú hru som musel odohrať na klávesnici. Pôsobilo to ťažkopádne – keď chcete liezť po rebríku, musíte stlačiť tlačítko pre skok. Občas sa pri lezení postava zasekne, takže na rímsu musíte znovu vyskočiť. Animácie sú horšie než u Tomb Raider. Indiana Jones sa pohybuje akoby stuhnuto. Grafická stránka mi ale prišla dosť fajn a aj umelecky sa hra vydarila – zobrazenie chrámov a oblastí je skvelé. Obtiažnosť celkovo je na príjemnej strednej úrovni. Na pasce si musíte dávať pozor, no zase nie sú na každom kroku a niekedy sú označené. Ak už sa pred nejakou ocitnete, Indi to okomentuje, že cíti nebezpečenstvo a varuje ho jeho šiesty zmysel. Inokedy si sám pre seba povie, že tento objekt je dôležitý, preto by si ho aj hráč mal zapamätať, že ho bude neskôr potrebovať. Je to skvelý systém skrytej nápovedy. V Tomb Raider boli pasce dosť zákerne skryté a celý level dizajn bol na hráča až nekompromisný. V Infernal Machine si už nebudete pripadať ako pes, ktorý je bitý každú minútu z náhodnej strany. Počas levelu môžete zbierať rôzne poklady, ktoré sú skryté v tajných miestnostiach. Čím viac ich nazbierate, tým budete mať väčšie skóre a okrem toho viac peňazí. Za peniaze si po každom leveli môžete dokupovať náboje alebo lekárničky, čo je skvelý nápad. Ja som mal počas hry všetkého dostatok a len občas som si kúpil náboje na nejakú zbraň. Za 2500 zlata sa dá kúpiť aj mapa k bonusovému levelu.
Niektoré divoké zvieratá ako vlkov, jaguárov alebo opice nemôžete zabiť. Ak na vás zaútočia, môžete ich len odohnať výstrelom z pištole. Zabiť sa dajú až hyeny. Inak tu budete okrem ruských vojakov zabíjať hlavne pavúky, hady, škorpióny a vo vode aj pirane alebo žralokov. Zbraní je veľmi veľa – máte tu 45 kalibrový revolver s neobmedzenou muníciou, 9mm automatickú pištoľ Tulský Tokarov a potom nemeckú rýchlejšiu pištoľ Mauser. Keď nájdete mačetu, dajú sa s ňou skvelo zabíjať pod vodou pirane a sekať liány a neskôr nájdete bojovú pušku Simonov, sovietsky samopal Špagin, americkú pumpovaciu brokovnicu Ithaca 37 či bazooku. Každá zbraň je rýchlejšia alebo pomalšia, silnejšia alebo slabšia a je na vás, s ktorou sa vám bude najlepšie strieľať. Mne sa dobre strieľalo s 9mm pištoľou a potom s puškou, ktorá mala veľký dostrel. Samopal je tu dosť zabugovaný – ak s ním dlhšie strieľate, začne sa sekať hra. A niekedy po zabití nepriateľov touto zbraňou mi hra opakovane spadla, takže som ju nepoužíval. Dajú sa využiť aj granáty, no hádžu sa dosť nepresne. Využil som ich len niekoľkokrát proti väčším zhlukom vojakov. Života máte dostatok. Ubúda vám v kruhu – najskôr máte zelený život, potom žltý, červený a nakoniec čierny. Malá lekárnička vám obnoví jednu farbu, veľká lekárnička vás úplne vylieči. Dosť budete využívať aj zapaľovač, ktorým si osvetlíte tmavé kúty jaskýň alebo miestností. Dajú sa s ním potom zapaľovať pochodne alebo sviečky. Nezmienil som, že môžete používať svoje pästi. Tie som ale vôbec nevyužil. Alebo môžete bičom vytrhnúť nepriateľom z ruky zbraň. To sa moc neoplatí, pretože potom na vás rýchlo zaútočia päsťami a na blízko sú vojaci nebezpeční.
Barwood chcel originálne príbeh viesť cez konšpiračnú teóriu Roswellovho incidentu a malo sa tam objaviť aj UFO. George Lucas ho ale od tej myšlienky odradil a povedal mu, nech príde s novým príbehom. On už tento nápad chcel použiť do štvrtého filmu, no to mu nepovedal. V Infernal Machine máte s Indim a Sofiou Hapgood nájsť časti pekelného stroja, čo bol mýtický zdroj energie Babylónskej ríše. Tentoraz budete súperiť proti Rusom, ktorí na vás budú neustále posielať vojakov. Hra sa odohráva v roku 1947 a má veľmi dobré až filmové cutscény, ktoré sú skvelo nadabované.
Infernal Machine mi trvalo dohrať približne 20 hodín. Je to herná doba jedného dielu Tomb Raider. Hra mi prišla dostatočne dlhá a po dohratí som bol spokojný. Levelov a aj oblastí je tu ohromné množstvo – až 16 + jedna bonusová a bavil som sa takmer celý čas. Ku koncu už na mňa prichádzal stereotyp a objavilo sa viac bugov a nepresností v level dizajne. Inak mi level dizajn prišiel oveľa lepší než v Tomb Raider. Autori pekne dávkujú nové zbrane, nepriateľov a herné mechaniky, aby sa hráč nenudil. Je tu staronový systém Indy Quotient, v hre zobrazené ako IQ, čo je skórovací systém.
Intro je veľmi krátke, ukazuje len novinové články a hneď nato vás hra hodí do kaňonov niekde do juhozápadnej časti Severnej Ameriky v časti Utahu. Indi tam má získať nejaké artefakty a stretnúť sa so svojou starou priateľkou Sofiou Hapgood, ktorá teraz pracuje pre CIA. Čaká vás jednoduché preskakovanie cez priepasti, naučíte sa využiť bič ako lano, zabijete si prvého hada a skočíte vodopádom do jazierka. Keď sa dostanete k Sofii, tá vám povie, že Ruskí komunisti spoločne s Gennadim Volodnikovom objavili ruiny Babylonu a niečo v nich hľadajú. Požiada vás, či by ste nešli zistiť, čo presne hľadajú. Indimu ukáže časť artefaktu starého 2600 rokov, ktorý vykopali komunisti a to ho zaujme, takže Sofii pomôže. Druhá oblasť bude v antickom meste Babylon v Mezopotámii, terajšej južnej časti Iraku. Tam si vypočujete Volodnikova a napadnete základňu komunistov. Môžete na nich zaútočiť buď priamo alebo pôjdete cez staré ruiny a jaskyňu a prepadnete ich odzadu. Potom si musíte dobre načasovať skok na nákladiak, aby ste sa nepozorovane dostali cez hradby. Vnútri bude plno vojakov, ktorí na vás budú strieľať pištoľami a puškami a neskôr si vyriešite jednu malú hádanku. Spoznáte tu Simona Turnera, ďalšieho špióna, ktorému som už od začiatku neveril. Vo výťahu použijete časť artefaktu, ktorý vám dala Sofia, preskáčete si plošinky a musíte nájsť tri časti tabule. Keď sa vám ukáže mapa, tak zistíte, že musíte nájsť štyri časti stroja. Prvá časť je v horách Tian Shan, ktoré sú v Číne a východnej časti Kazachstanu.
Ďalšia oblasť bude o dosť väčšia a strávite tu dva levely. V prvom sa budete pohybovať okolo svätyne Shambala. Prostredie sa kompletne zmení, je to zasnežená oblasť plná nebezpečných vlkov. Ambientné zvuky sú tiež kvalitné, počujete vyť vlkov a hučať chladný vietor. Narazíte na sovietskú strážnu vežu, kde bude plno vojakov. Ide cez ňu rieka, no tá je chladná a rozbúrená, tak sa môžete utopiť. Dole vo veži sa po krátkej hádanke s bedňami dá nájsť raft, ktorým sa dostanete po rieke ďalej. Raft sa dá ovládať, no dajte si pozor na ostré kamene, ktoré ho môžu prepichnúť. Ak si zoberiete opravný set, môžete dieru na ňom zalepiť. Jazda raftom mi pripomenula tretieho Tomb Raider, kde ste s kajakom brázdili Južný Pacifik. Tu bude jazda dosť dlhá a aj celá oblasť je rozsiahla. Aby ste sa dostali do chrámu, musíte nájsť 4 sviečky, ktoré sú schované na rôznych miestach. Takže si splavíte rieku niekoľkokrát. Ďalší level v svätyni bude tiež dlhý. Najskôr sa do nej budete musieť nejako dostať a potom zistíte, že musíte zapnúť elektrinu, ktorá poháňa staré hodiny. Napadnú vás akési modré ľadové potvory. V tomto kláštore prebývali Tibeťania a mnísi, ktorí sa vraj učili mágiu od babylonského kňaza Urgona. Pre niektorých bol považovaný za čarodejníka a tieto ľadové potvory sú vraj jeho výtvor. Keď aktivujete hodiny, musíte zazvoniť na gigantický zlatý zvon. Z neho oslobodíte mníšku, ktorá po vás bude chcieť, aby ste jej doniesli poklad. Takže sa musíte znovu vydať dole a nájsť ho. Kláštor a jeho okolie obsadia Rusi, tak proti nim budete musieť bojovať. Keď mníške donesiete poklad, otvorí vám dvere a vy budete musieť poraziť obrovské ľadové monštrum. Klasickými zbraňami ho nezabijete. Budete na neho musieť použiť prvú časť pekelného stroja. To je akýsi magický predmet, ktorý vyvoláva otrasy a dovoľuje vám zničiť popraskané steny a vytvoriť si tak prechod. Počas celej hry ho budete používať, aby ste sa dostali ďalej alebo nachádzali tajné miestnosti. Prasklín sa dá ľahko všimnúť, takže tieto miestnosti nebude ťažké nájsť. Po porazení bossa vám mníška povie, kde hľadať ďalšiu časť stroja.
Pôjdete na tropický ostrov Palawan do Filipín, kde vraj utiekol druhý babylónsky čarodejník Taklit a ukryl tu druhú časť stroja. Vôbec neviete, kde chrám hľadať, preto celý prvý level bude skôr o prieskume obrovskej oblasti, o hľadaní predmetov, ktoré sú poschovávané a ich používaní na iné predmety. Na pláži môžete vidieť malých krabov, vo vzduchu lietajú čajky a ak budete chcieť preplávať more, tak vás začnú žrať žraloky a pirane. Tí sa dajú nalákať k brehu a pomaly zabiť puškou. V jednej časti sú pavučiny a liány, cez ktoré neprejdete, preto musíte nájsť mačetu. Keď sa cez ne dostanete a zabijete nebezpečné pavúky, nájdete starú stroskotanú loď. Keď konečne objavíte dvere do chrámu, trochu ma zarazilo, že ich musíte otvoriť kúskom vrtule zo zničeného lietadla, ktoré nájdete v mori. Túto nelogickosť si mohli autori odpustiť. Ďalší level bude plný lávy. Zase príjemná zmena oproti prvým dvom oblastiam. Ste vo vulkáne, budete preskakovať vybuchujúcu variacu sa lávu a uskakovať pred valiacimi sa kameňmi. Keď nájdete kľúč na loďke a otvoríte si zamknuté dvere, ďalšiu miestnosť budete musieť zatopiť lávou a preskákať cez kamene na druhú stranu. Potom vás znovu napadnú sovieti a tentoraz im môžete hádzať na hlavu granáty. Na konci zachránite Sofiu a ona vám na oplátku pomôže s jedným spínačom. Posledný level v tejto oblasti sa už bude odohrávať v rozpadnutom chráme. Ten je zväčša zaliaty lávou a ochraňujú ho akýsi kamenní golemovia. Dajú sa zraniť zemetrasom a potom sa sami zničia, no ja som ich obchádzal, pretože boli pomalí. Inak tu budete dosť skákať cez objavujúce sa plošiny a hľadať cestu cez ruiny. V druhej polovici budete vonku medzi opicami a starými zničenými mostmi. V jaskyniach je plno skrytých pascí, takže musíte ísť opatrne. Neskôr získate dva kľúče, ktoré použijete u obrovských dverí a pôjdete získať druhú časť pekelného stroja. S ňou sa na krátky čas môžete zneviditeľniť. Objaví sa lávový strážca čarodeja Taklita. Opäť na neho neplatia zbrane. Musíte vymyslieť iný spôsob, ako ho poraziť.
Po dvoch získaných častiach budete v stane hľadať Sofiu, no nenájdete ju. Zoberiete teda džíp a pôjdete ďalej. Hneď vás napadnú komunisti, ktorých môžete aj prejsť. Táto misia nebude dlhá – s džípom budete preskakovať mosty, ktoré zničili Rusi a na konci bude malé bludisko, v ktorom musíte nájsť cestu pre svoj džíp. Sofia pre vás potom príde helikoptérou a povie, že počula Volodnikova, že chce hľadať ďalšiu časť niekde v Teotihuacane pri Pyramídach slnka. Pôjdete teda do Mexika a budete hľadať chrám Quetzalcoatla, kde utiekol tretí čarodejník Azerim s treťou časťou stroja. Najskôr budete v Pyramíde slnka, kde si vyriešite dosť zložitú a komplexnú hádanku. Tento level bol opäť skvelý. Je tu plno pascí, no tie sú označené, takže je malá pravdepodobnosť, že vás zabijú. Budete sa presekávať cez pavučiny, zabíjať pavúky a zasvecovať antické lampy. V centrálnej miestnosti s kamennou bohyňou musíte nájsť tri sošky a tie správne umiestniť. Každá soška je dobre skrytá a aby ste sa k nej dostali, musíte vyriešiť ďalšiu hádanku a preskákať ďalšie plošiny. Po vyriešení hlavolamu v Pyramíde slnka sa vám otvorí prechod do skrytého údolia antickej civilizácie Olmec, ktorá tu bola ešte pred Maymi. Je to krásny obrí level, kde vás napadnú jaguáre. Tie tiež nemôžete zabiť, len vystrašiť. Budete tu musieť hľadať kamene s tvárou a tie dotlačiť na spínače, ktoré vysunú most. Celá oblasť bola podarená a bavila ma preskumávať. Na konci sa dostanete k chrámu Quetzalcoatla. Tam získate tretiu časť stroja, ktorá vám dovolí vznášať sa a čaká vás ďalší súboj s bossom. Tentoraz to bude obrí had, z čoho Indi nebude nadšený, pretože on hady neznáša. Poraziť ho bude veľmi jednoduché.
Keď vyleziete z chrámu, sovieti vás zajmú a odvlečú na svoju loď Pudovnik. Zamknú vás do jednej kabíny a musíte prísť na to, ako utiecť. Nemáte žiadne zbrane, preto musíte ísť potichu a získať späť svoje veci. Keď vás uvidia, omráčia vás a znovu zamknú do kabínky. Keď získate späť zbrane, môžete začať strieľať. Od tejto misie mi hra prišla o dosť viac zabugovaná a padala mi hlavne pri streľbe. Inak tu budete presúvať krabice a musíte sa dostať až na palubu k Volodnikovi. Tam nájdete čln, no nemáte ho ako dostať dole, preto musíte nájsť chýbajúcu kľuku. Pri hľadaní si vypočujete rozhovor Volodnikova s kapitánom – našiel štvrtú časť niekde pri Egypte a severovýchode Sudánu pri Nubijských pyramídach v Meroe.
Pôjdete teda do Meroe k pyramídam a baniam kráľa Solomona, kde začali robiť vykopávky nacisti. Prvá misia v tejto oblasti bola asi najdlhšia z celej hry. Hneď na začiatku na vás zaútočia hyeny a vy sa medzitým musíte zorientovať, čo máte robiť a nájsť vchod do pyramíd. V jednej pyramíde sa schováva nubijský chlapec, ktorý sa bojí hyen – tie preto musíte zlikvidovať. V malej dielni nájdete užitočné veci, ktoré sa vám budú neskôr hodiť. Budete liezť po rozpraskaných pyramídach a vnútri čakajte veľa pascí, hadov a klaustrofobicky úzke prechody. Sú tu 4 pyramídy, takže v každej sa musíte dostať na vrch a zapáliť drevo. Ďalší level budete v baniach. Budete môcť využiť vozík a zastaviť, kam chcete. Musíte nájsť poistku, nahodiť elektrinu a prehodiť výhybky. Medzitým na vás zaútočia Rusi, ktorí na vás budú hádzať granáty a zoberú si aj bazooku. Level je výborný, no nájsť všetky predmety, ktoré budete potrebovať, bude náročné, pretože sú dobre skryté. Posledný level ste v hrobke, kam utiekol Nub aj so štvrtou časťou stroja. Už zo začiatku som mal problém orientovať sa v leveli, prišlo mi, že je dosť nešťastne nadizajnovaný. Musíte nájsť dobre schovaný prechod za jednou sochou. Vojakov tu bude otravovať oveľa viac než inokedy a na konci budete musieť naháňať Volodnikova, ktorý ukradol bronzové koleso z jedného stroja. Druhá časť levelu s elektrinou mi už prišla lepšia – tú musíte vypnúť a na vrchu veže nájdete poslednú štvrtú časť stroja, ktorá vytvára energiu. Na konci vás čaká súboj s obrím robotom, ktorý na vás bude strieľať laserom. Opäť ho nezabijete klasickými zbraňami, ani raketometom a musíte na to ísť inak.
Posledné dva levely budú bizarné. Autori sa mohli konečne poriadne odviazať a priniesť nezvyčajnú architektúru. Budú tu na vás útočiť rôzni lietajúci roboti a iné mechanické potvory. Finálny level je ešte zvláštnejší – dostanete sa do alternatívnej dimenzie a domova mimozemskej bytosti. Budete lietať v priestore, otvárať si brány späť do svojho sveta a prepájať jeden vesmír s druhým. Na konci si zabojujete s finálnym bossom. Súboj s ním nebol až taký ťažký a rýchlo sa dá prísť na to, čo máte robiť. Nakoniec si môžete zahrať ešte jeden tajný level, do ktorého sa dostanete po zakúpení mapy. Budete cestovať do Peru. Tam sa počas svojho života Indi opakovane vracal. Prvýkrát tam bol v roku 1936 a potom v roku 1941. Tentoraz navštívite chrám Chachapoyanských bojovníkov. Volá sa aj ako Krvavý chrám. Znovu vás tu napadnú jaguáre, no vy si budete môcť z džípu zobrať nafukovací čln a splavíte si rieku. Chrám má skvelú atmosféru – čakajte veľa lezenia, skákania cez priepasti, je tu veľa nepríjemných pascí a na konci budete utekať pred obrovským balvanom. Čiže taký klasický Indiana Jones.
Infernal Machine je výborná akčná adventúra s Indiana Jonesom. Hra vám dlho vydrží, je tu plno levelov, hádaniek, akcie, zbraní a má to tu správnu filmovú atmosféru. Zo záporov tu je horšie ovládanie, na ktoré sa dá ale zvyknúť a nie až tak plynulé animácie, no inak som sa u hry veľmi bavil. Hodnotím lepšou osmičkou.
- Wrapper rozbaliť do „Infernal Machine\Resource“ –https://github.com/riverar/IndirectInput/releases/tag/0.1
- Hal Barwood hrá Infernal Machine – https://www.youtube.com/watch?v=QlYCtwO75ts
- Warren Spector spovedá Hala Barwooda v interview – https://www.youtube.com/watch?v=6xbF0XgkJGY
- Hal Barwood v interview – https://www.youtube.com/watch?v=2MKxWiOUj8U