HROT

Hellrampage2023, action, boomer-shooter, czech, FPS, humor, komunizmus, Windows Leave a Comment

Hrot je česká doomovka, ktorá vyšla 16. mája. Dnes sa tento žáner nových retro strieľačiek nazýva boomer shooter. Mňa zaujala hneď ako bola v predbežnom prístupe a autor z nej ukázal prvé levely. Počkal som si na plnú verziu, v deň vydania ju kúpil a teraz som si pre vás pripravil svoje dojmy

Videorecenzia

Hrot vytvoril jeden človek – Spytihněv. Pochádza z Prahy a prvé hry začal vyvíjať už od roku 1995, takže Hrot nie je jeho prvá hra a má dosť skúseností. Najnovšie, v roku 2017, vytvoril arkádovú strieľačku Tragédie Ruprechta Falckého. Potom pracoval na Hrotu a 29. januára 2021 ho vydal v predbežnom prístupe na Steam. Už v tom momente si získal veľa hráčov, pretože Hrot bol zasadený do socialistického Československa, kde bolo plno odkazov na Prahu a starý režim. Sám autor povedal, že sa mu páči, keď sa České hry odohrávajú v Česku, preto sa rozhodol urobiť hru z krajiny, z ktorej sám pochádza. Spytihněv si pre Hrot napísal svoj vlastný engine v Pascale, ktorý mal napodobňovať staré strieľačky z deväťdesiatych rokov. Pôvodne hru vyvíjal sám pre seba, bol to taký jeho osobný projekt. Keď Hrot získal na popularite, začal ho vyvíjať aj pre hráčov z Česka a Slovenska, ktorí poznajú našu minulosť a hlavne pre tých starších, ktorí ju zažili. Pri vývoji sa inšpiroval starými hrami ako Quake alebo Chasm: The Rift, ktorý prednedávnom vyšiel aj na nové konzoly. A novším Duskom, z ktorého si zobral svižnosť a rýchlosť.

Krátko po vydaní sa hre vedie veľmi dobre. Hlavne u nás v Československu dostáva osmičky a deviatky, na GoGu tiež nedostala nižšie hodnotenie než 4 hviezdičky a 97% hráčov ju na Steame hodnotilo kladne. Pre autora to je veľký úspech. Zaujímavé je, že najviac sa hra predáva v USA. Tam sa predalo až 43% všetkých kópii. Nasleduje Veľká Británia so 7% a Česká republika s 5%. Slovensko má v tejto štatistike podiel len 0.6% čo je dosť málo. Spytihněva potešila hlavne živá komunita, ktorá sa okolo hry vytvorila. Fanúšikovia spracovali wikipédiu a všetky informácie o lóru, predmetoch, leveloch a nepriateľoch a sú aktívni aj na Steame, kde vytvárajú návody a diskutujú medzi sebou, čo vlastne všetky odkazy znamenajú, aby v nich mali jasno aj cudzinci. Veľa z nich sa vďaka Hrotu začali viac zaujímať o Českú históriu a niektorí Česko navštívili a porovnali hru so skutočnosťou. Niektorí dokonca uvarili jedlo podľa Spytihněvových receptov a podelili sa o fotky. Ruskí hráči Hrot označujú za Sovietský klon Quake alebo Český Chasm. Zahraniční streameri zase Hrot označujú ako ruskú hru.

Hrot je zasadený do Československa v roku 1986, kedy sa stala nejaká neznáma pohroma. Príbeh tu v podstate neexistuje. Len si nasadíte tielko, slipy a pôjdete s kosákom v ruke brániť svoju vlasť proti narušiteľom. Neskôr sa dozviete, že je pokazený pražský orloj, tak musíte získať späť súčiastky a opraviť ho. V hre sa nachádza veľa nápisov, ceduliek či odkazov na nástenkách, takže sa oplatí levely pekne pomaly prejsť, aby ste nasali vtedajšiu atmosféru.

Na Steame som sa zasmial na popisu obsahu pre dospelých. Keď v hre strávite prvé chvíle, hneď zistíte, že sa neberie vážne, vie si robiť srandu zo seba a aj z komunizmu a jeho lídrov. Nájdete tu Gotwalda, Husáka, Lenina a ožijú tu aj Čapkovi mloci. Poskladáte si ruskú matriošku, zahráte gulečník, môžete si zahrať na keyboarde, organe alebo base a zajazdíte si na motorke či budete sledovať elektrické vlaky. Hrot je neskutočne interaktívny a robením blbostí a skúšaním rôznych vecí strávite veľa času. Ďalší čas strávite hľadaním tajných miestností, ktoré sú veľmi dobre ukryté. Buď bude v stene trhlina, tak vám stačí použiť nejakú výbušninu alebo nájdete malú elektrickú skrinku. Keď ju zničíte, otvorí sa vám secret. Alebo si otvorte mapu a budete hľadať nepreskúmané miesta, kde by sa mohla skrývať tajná miestnosť. Hrot má aj skvelú ponurú atmosféru – autor použil tradičnú hnedú a šedú farbu, ktoré zveľaďujú všetky jeho levely. Atmosfére dopomáha kvalitná ambientná hudba od Sjellosa, z ktorej cítite hrdzu a radioaktívny prach. V rytmickejších skladbách mi pripomenul Quake. Soundtrack je teda výborný. Trochu slabšia je zvuková stránka – škreky nepriateľov a zvuky zbraní.

Ďalším veľkým plusom je level dizajn. Jednotlivo fungujú úrovne výborne – veľakrát vám autor ukáže cez okno časť, kam sa dostanete čím vás naláka na ďalší prieskum. Dávkovanie nepriateľov je vybalancované – sú tu časti, kedy nasávate atmosféru a nikto na vás nezaútočí, čítate si komunistické plagáty alebo ste v kobke, či sa brodíte výkalmi. Sú tu aj ľakačky a autor v druhej a tretej epizóde bude viac strašiť. To je ale veľmi dobre. Hrot nie je tupá strieľačka, kde len zabíjate monštrá. Autor vie pekne spomaliť a hráčovi výborne dávkuje akciu a pomalšie momenty. Na druhej strane vie aj pritvrdiť – v každom leveli je nejaký väčší vonkajší priestor, kde sa odohrá masaker v podobe arény. Tieto časti som si obľúbil, pretože začala hrať dynamickejšia hudba.

Zbrane sú úplne obyčajné a ničím neprekvapia. Spytihněv mohol vytvoriť trochu originálnejšie kúsky, no majú tú výhodu, že sa s nimi výborne strieľa. Ako prvú zbraň budete mať automatickú pištoľ. Je vytvorená podľa československej poloautomatickej 52ky. Má skvelú presnosť a aj na veľkú vzdialenosť trafíte nepriateľa. Najradšej som ju používal proti malým lietajúcim hlavám, ktoré vraj majú reprezentovať klony Lenina. Neskôr môžete používať dve pištole naraz, ak druhú nájdete v tajnej miestnosti. Nevýhodou je, že sa vám rýchlo minie munícia. Pištoľ je jediná zbraň, ktorá sa vám bude nabíjať. To až tak nevadí, pretože animácia nabíjania je cool a keď sa vám podarí zabiť posledný nepriateľ a zatočiť zbraňou, stojí to za to. Pre boj na blízko tu je kosák – ešte mi chýbalo kladivo, no to sa objaví, keď chvíľu nebudete nič robiť. Pekný detail. Tento set môžete nájsť aj ako power-up. Na krátky čas vám dá dvojité poškodenie s kosákom. Za celú hru som ho našiel len 2x a aj to až po boji, takže som ho nevyužil. S kosákom inak budete rozbíjať veci, bedničky, predmety a zabíjať dotierajúce krysy či netopiere.

Ďalšou zbraňou je pumpovacia brokovnica. Strieľa sa s ňou výborne, no stačí si počkať na brnenskú dvojhlavňovku a už obyčajnú brokovnicu používať nebudete. Tá skosí takmer každého nepriateľa na jednu ranu a rozseká ho na márne kúsky. Už zo začiatku môžete hádzať granáty. Tie využijete proti presile a tuhším nepriateľom, no keď získate raketomet prezývaný ako husitský ručný kanón, tak ich už nebudete používať. Raketomet dá 2x väčšie poškodenie než granát a je presnejší. Potom tu je samopal, ktorý mi prišiel zo všetkých zbraní najslabší. Má príšernú presnosť a využijete ho maximálne na strednú vzdialenosť. Autor sa inšpiroval československým samopalom 23, ktorý vyrábala zbrojovka Uherský Brod. Druhou husitskou zbraňou je kuša. Je veľmi presná na diaľku a nepriateľov zabije na jednu až dve rany. Míny som moc nevyužíval – len na ničenie stien, za ktorými boli tajné miestnosti. Inak ich môžete aktivovať aj vy svojim pohybom, čo je pre vás dosť nebezpečné. Predposlednou zbraňou je lightning gun. Je to v podstate blesková zbraň z Quake, no tu sa elektrina prenáša aj na ďalších nepriateľov a reťazovo ich poškodzuje, čo z nej robí výbornú zbraň proti presile. Posledným kúskom je elektrické BFGčko. Vystrelí plazmovú guľu, ktorá zničí všetko na obrazovke.

Spytihněv bol veľmi kreatívny čo sa týka predmetov na obnovenie života a brnenia. Pre vyliečenie zdravia môžete nájsť pečeňové knedlíčky, čerstvo upečené rohlíky, mlieko zabalené v komunistickom sáčku či krevní tučnice pre pravých labužníkov. Potom tu sú aj trdelníky, klasická lekárnička či obedár. Brnčo si doplníte českými korunami, získaním medaile, slipov alebo bieleho tielka. Použiť ako predmet sa dá jedine víno Bušek z Velhartic. Každá fľaša vám pridá 10 bodov života, no čím viac ho vypijete, tým viac budete ožratý. Powerupy tu sú na rýchlejšiu streľbu – to reprezentuje malý terč a pre vyššie poškodenie zbraní hľadajte lebku Jána Žižky.

Nepriatelia sú divní a mnoho cudzincov si určite bude klásť otázku, prečo na nich útočí oživlá gymnastická koza alebo malý nakladač. Mne divnosť nevadila a páčila sa mi autorova predstavivosť. Prví nepriatelia majú masku a autor ich nazval smaskou. Niekedy sa pozvracajú, keď vás uvidia. Asi pretože chodíte len v slipoch a tielku. Podobajú sa na tých z Chasm a padá z nich podobný batoh s muníciou. Ďalší s kapucňou na hlave dokážu zmiznúť a teleportovať sa za vami. Je to podobný nepriateľ ako v Duke Nukem 3D. Je tu tlusťoch s granátometom ako z Quake, ktorému chýbala už len motorovka. Likvidátor s ochranným oblekom na vás pôjde s brokovnicou. Je dosť tuhý a vo väčšom počte nebezpečný. Zvláštnym nepriateľom je nakazený jazdec na kolieskovom kresle. Aj keď nemá nohy, má veľa života a je nebezpečný. Strieľa akési biele projektily, čo sú asi sople alebo na vás pľuje a snaží sa vás nakaziť. Strelám sa vyhnite, pretože vás môžu rýchlo zabiť. Potom tu je nepriateľ, ktorý nosí výbušný barel a má samovražedné sklony. Dá sa kopnúť do nepriateľov a použiť ako živá výbušnina. Bola sranda ho zabíjať. Ďalších nepriateľov si rozoberieme v jednotlivých epizódach.

Hrot obsahuje 3 epizódy a každá má 8 levelov + môžete nájsť 2 tajné levely. Hru som dohral za 7 hodín, čo nie je moc. Pritom som sa neponáhľal a po nájdení exitu som ešte pomaly prehľadal každý level a snažil sa nájsť všetky secrety. Hra je síce krátka, no na druhú stranu som sa celý čas výborne bavil. Najslabšia mi prišla prvá epizóda, v druhej a tretej autor ukazuje množstvo skvelých nápadov. Hral som na druhú najťažšiu obtiažnosť a vôbec mi hra neprišla ťažká. Skôr mi pripadala ako stredná obtiažnosť. AIčku totiž príliš dlho trvá než po vás vystrelí, keď si vás všimne. To vám dá čas zareagovať a zabiť objavujúcich sa nepriateľov. A ak na vás aj vystrelia, ich projektilom sa dá v pohode uhnúť, pretože strieľajú nie do vášho pohybu ale tam kde ste pred chvíľou boli. Vyhýbanie guliek je tak zábavné a odmeňujúce. Keď sa v poslednej chvíli vyhnete tlusťochovému granátu, zostrelíte raketometom vrtuľník a sejmete enklávu maskovaných bastardov bez zranenia, budete si pripadať ako John Wick. Po prejdení každej epizódy dostanete ako bonus recept napríklad na hovädzí stroganov. Pôvodne ich tam dal ako skúšobný text a neskôr ich chcel zameniť za príbeh. No v deme sa tento recept hráčom zapáčil, preto sa rozhodol ho tam nechať a pridať do ďalších dvoch epizód ďalšie dva recepty. Všetky 3 epizódy na Steame dohralo len 4.7% hráčov. Ďalšie trofeje môžete dostať napríklad za to, že sa 3 minúty budete pozerať na vlaky, kopnete loptu do nepriateľa, prejdete 10 enemákov motorkou, nájdete 50 secretov alebo nájdete všetky taniere starej babky.

Prvá epizóda má názov Pobozkaj ma Gustáv. Gustava Husáka môžete pobozkať vždy, keď nájdete jeho obraz. Prvý level sa bude odohrávať v Pražskom metre stanice Kozmonautú, čo je terajšia stanica Háje. Začínate v podzemí, kde bude márnica a môžete sa osprchovať. Dá sa tu nájsť kniha súdruha Lenina – inšpiráciou mu bola kniha od ruského básnika Mayakovskeho. Atmosféra je výborná a po chvíli sa výťahom dostanete až do metra, kde budú jazdiť vlaky. Tie vás môžu zraziť alebo vy do nich môžete kopnúť nepriateľa. Sú tu kamery ako v Duke Nukem 3D a môžete tu ničiť mestské osvetlenie. Vonku je detské ihrisko, kde sa môžete potočiť až vám bude zle a nájdete tu aj sochu kozmonautov. Keď sa dostanete na koniec, nájdete tlačidlo na ukončenie levelu. To je podobné tiež z Duke Nukem, pretože najskôr musíte rozbiť sklo a potom ho stlačiť. Zaujímavosťou je, že je to odkaz na tlačítko z Černobylskej elektrárne, keď sa stala nehoda.

Druhý level začínate pred kultúrnym domom v Liberci. Je upršané počasie a vľavo si môžete vyhodiť do vzduchu zaparkovanú Škodu 100. V kulturáku si potom môžete zahrať na keyboarde, napísať správu na písacom stroji a je tu plagát na MDŽ. Potom sa dostanete do kanálov. Tých je v Hrotu požehnane a takmer každý level má svoju kanálovú časť. Vo vode plávajú prerastené mäsožravé ryby, no tie zabijete na jednu ranu. Je tu odkaz na vodníka a neskôr vyleziete pred Lunou, kde začne v miestnom rohlase niečo hlásiť jedna žena. Tú nahovorila Petra Jadrná. Prvýkrát si tu môžete zajazdiť na motorke a skúsiť niekoho prejsť. Keď v sklade zoberiete aluminový kľúč, napadnú vás nepriatelia, tak sa pripravte na väčší masaker. V kráme s mäsom nájdete pedrov, čo sú akýsi divní prasací nepriatelia. Je to odkaz na žuvačky pedro. Na konci levelu nájdete labutí kolotoč. Pripomenulo mi to Bohušove Dedičství. Tu si zabojujete svoj prvý menší boss fight proti gorile. Nemá moc života – zabijete ju na 4 rakety, no gorila tiež strieľa rakety, tak sa ju snažte čo najrýchlejšie zabiť.

V treťom leveli budete opäť v Prahe a tentoraz v kanalizačnej čistiarni. Je to odkaz na Starú čistiareň odpadných vôd v Bubenči. Bude tu voda po kolená a nepriatelia budú robiť zvuky ako nemŕtvi, čo mi pripomenulo Quake. Na povrchu si viac zabojujete a môžete nájsť minihru Vlka a zajaca, kde chytáte padajúce vajíčka. Po zobratí aluminového kľúča vás opäť napadne horda nepriateľov spoločne s helikoptérou.

Štvrtý level má názov Sokol. Kedysi to bol český telovýchovný spolok, takže si tu trochu zašportujete – dostanete sa na ihrisko a môžete si zahrať sami so sebou futbal. Vonku je veľmi pekné námestie s aviou, kde sa z rozhlasu dozviete, že sa vykupuje perie, kosti, popol a iné chuťovky. Neskôr tam bude parádna prestrelka, ktorú som si dal niekoľkokrát, tak ma bavila. Na konci si zabojujete so slávnou gymnastickou kozou. Bude na vás strieľať rakety, no skôr bude skákať ako splašená.

V Paláci kultúry sa opäť vráti metro. Tentokrát budete na zastávke Vyšehrad, ktorá sa kedysi volala po Gottwaldovi. V kulturáku je potom kino, kde premietajú Pragma Aux a taktiež to je odkaz na Duke Nukem 3D. Škoda, že za plátnom nebola žiadna skrytá miestnosť. Šiesty level predstaví krásny Vyšehrad. Hneď na začiatku si užijete peknú prestrelku a ukáže sa aj kôň s maskou. Už v predbežnom prístupe sa stal neoficiálnym maskotom hry. Kôň je odkazom na Horymíra a jeho koňa Šemíka. Vo Vyšehrade si vykopete hroby a je tu odkaz na slávneho českého skladateľa Antonína Dvořáka. V kostole sa dostanete do podzemia a tu hra prvýkrát začne byť hororovejšia. Všade samé kostry a zaútočia na vás prerastené pavúky.

V siedmom leveli sa budete dosť pohybovať pod vodou a musíte uhádnuť kombináciu spínačov podobne ako v Dukovi. Dá sa tu nájsť odkaz na dvoch politikov Dubčeka a Svobodu. Na konci vás čaká pavúčí miniboss. Inak je tento level dosť krátky a priamočiary. Posledným levelom prvej epizódy je mausoleum. Sú tu odkazy na Jana Husa, Jana Žižka, Klementa Gottwalda a husitov. Ako boss tu bude práve Gottwald znázornený ako nemŕtvy pavúčí mutant. Nie je vôbec ťažký a bude na vás vystreľovať čepele. Na konci vás čaká pekný ohňostroj, ktorý si môžete vychutnať s kvalitným vínom z Velhartic.

Druhá epizóda prináša oveľa viac nápadov – nových nepriateľov, prostredie a nové assety. Nebudete len v Prahe ale viac si zacestujete po Česku. Začínať budete na hrade Točník, takže pekné stredoveké prostredie, kde na vás budú útočiť kati so sekerou. Moc si ich nepúšťajte k telu, pretože dokážu skákať. Niektorí majú aj strelnú zbraň, no tí so sekerou sú nebezpečnejší. Je to prvý level, no už tu môžete nájsť kopu zbraní a zabojujete si bossfight proti vagónom, kde budú schovaní husiti.

Druhý level budete v uránových doloch. Mapu autor vytvoril podľa Příbramu. Okrem radiácie tu budú aj nepríjemné netopiere a zákerné valiace sa kamene, ktoré vás budú prenasledovať. Nestačí sa len schovať za roh – balvan vás bude prenasledovať ako posadnutý diablom. Neskôr nájdete malý vlak, ktorému budete otvárať cestu – je to odkaz na Half-Life. Aj ovládanie vlaku je rovnaké. Dostanete sa na povrch, kde opäť čakajte viac boja. V jednom secrete môžete nájsť mŕtveho krtečka, čo je odkaz na kreslený seriál. Na Discorde sa hlasovalo, aký predmet do tejto tajnej miestnosti dať – či krtka, kosti dinosaura, alebo kostlivca s klobúkom Civvie11. Nakoniec vyhral krteček.

Tretí level je vo Velharticiach. Dostanete sa na cintorín, kde je veľa hrobov – môžete ich vykradnúť. V kostole si zahráte na organe a pozriete sa do podzemia, kde budú duchovia. Keď sa dostanete späť na povrch, napadnú vás nemŕtvi kostlivci. Sú tuhí a ich výhoda je v počte. Hádžu na vás kamene podobne ako v Quake. Štvrtý level je na farme hydiny. Podzemie mi prišlo slabšie, viac srandy si užijete na čistom vzduchu. Tam na vás čaká mini boss – československý ľahký tank Panzer 35. Musíte nájsť jeho slabinu. Druhý skvelý okamih je, keď sa dostanete medzi kury – tie chytia rage a nabehnú na vás vo veľkom počte. Je tu malý odkaz na aj Corridor 7, ktorý môžete prehliadnuť.

Ďalej sa dostanete na hrad Kašperk, kúsok od Velhartíc. Česko je vskutku nádherné, takže vás čaká ďalší stredoveký hrad. Level dizajn ma veľmi bavil, je tu veľa ciest a častí na prieskum a veľa nepriateľov na odstrel. Hlavne keď získate koňský kľúč. Prvýkrát si zabojujete proti hadovi – vretenici severnej. Autor sa s hráčom nemazná a v jednej miestnosti na vás hodí tucet hadov. Je to tretí najtuhší základný nepriateľ v hre. Vyššie je už len jazdec na koňovi a potom medveď – toho v tomto leveli tiež stretnete. Neprišiel mi až taký ťažký, pretože sa dá pekne odpálkovať dvojhlavňovkou. Na konci môžete nájsť prechod do tajného levelu. Ten je výborný ale dosť krátky. Zabojujete si na vlaku, takže ďalší vlakový level do zbierky. Nepriateľov môžete odkopnúť, čo vám ušetrí trochu munície.

Šiesty level je v pevnosti Dobrošov. Spytihněv výborne urobil celú úroveň podľa tejto pevnosti, hlavne schodisko a niektoré miestnosti. Nájdete kanón, s ktorým si pozabíjate nabiehajúcich nepriateľov. Predposledný level bude v Babiččinom údolí. Je to skvelá oblasť, z ktorej toho nejdem moc prezrádzať. Poviem len toľko, že sa do nej dostanete na motorke a na konci si zabojujete fakt skvelý bossfight. V poslednom leveli si zahráte na kontrabas, čo mňa osobne potešilo a následne si zabojujete proti bossovi druhej epizódy. Budete vedieť, o koho sa jedná, pretože ste v prvej epizóde bozkali jeho fotky. Gustáv je fakt tuhý – minul som si na neho všetky náboje a k tomu sa okolo vás budú spawnovať menší nepriatelia. Takže boss ako sa patrí.

Posledná tretia epizóda začína jedným z najlepších levelov v hre. Válka s mloky. Už názov hovorí za všetko. Čapkovi mloci sa ukážu len v tomto leveli, tak si ich užite. Páčilo sa mi ich vyobrazenie a aj ich liahne, ktoré musíte ničiť. Neskôr v jaskyni nájdete párty – niekoľko mlokov tancuje pri zapnutom repráku. Môžete ich v pohode odbachnúť, oni budú v tranze. Skúsil som reprák presunúť a hodil ho pred miesto, kde sa neskôr spawnú ďalší mloci a môj trik prekvapivo fungoval a do techna sa chytili ďalší prichádzajúci mloci. Nájdete tu odkaz na Wolfenstein 3D a Blazkowicza, bohužiaľ len jeho kostru a zlato, ktoré si tu schoval pred nacistami.

Druhý level je v nemocnici. Stratíte všetky zbrane aj kosák a budete sa musieť znovu ozbrojiť. Nemocnica je desivá – máte málo nábojov do pištole a brokovnice a ukáže sa nový tuhý nepriateľ – patológ. Nájdete tu aj plavecký bazén či autodrom, kde musíte zabiť troch jazdcov. Škoda, že autá nie sú pojazdné. Tretí level sa odohráva v panelákovom sídlisku typicky komunistickom. Je tu znovu veľké množstvo odkazov a hlavne elektrické vlaky, ktoré si môžete spustiť a kochať sa ako idú. V paneláku môžete zazvoniť Vávrovi alebo Svobodovi a v sušiarni si zobrať čisté slipy.

Jiří z Poděbrad je štvrtý level a je špecifický tým, že nájdete uväznených psíkov, ktorých môžete oslobodiť a oni za vami budú chodiť a likvidovať krysy. Môžete im dať dobrotu, no keď sa prežerú, začnú zvracať. V podzemí si zabojujete proti husitskému kráľovi. Ten má obrovský štít a kušu. Bola zábava proti nemu bojovať. V tomto leveli sa dá nájsť druhý tajný level. Zachránení psi vám ostanú a budú pomáhať s krysami. Vonku nájdete slávny pražský orloj, ktorý je ale pokazený.

Piaty level je v spaľovni. Prišiel mi najslabší z hry. Nepáčil sa mi level dizajn aj keď niektoré miestnosti boli veľmi dobre spravené. Je tu dlhá chodba, kde nájdete štúdio s minihrou. Je to odkaz na šou Videostop. A môžete tu nájsť odkaz aj na Tuzex. Predposledný level je výborný – obsahuje v podstate také 2 väčšie arény. Odohráva sa na vlakovej stanici Praha Holešovice. Druhá aréna je medzi prechádzajúcimi vlakmi, ktoré využijete na zabíjanie nepriateľov.

Posledný level s finálnym bossom sa odohráva na Veľkom strahovskom štadióne. Je to jasný odkaz na Duke Nukem 3D. Súboj s bossom je potom odkazom na bojového robota Igorka od ruského výrobcu Kalašnikova. V médiách sa stal terčom vtipov a aj tu je na smiech. Ako skutočný finálny boss je potom vrchný veliteľ osobne. Všetci vieme o koho sa jedná. Najskôr bude jazdiť na medveďovi, potom sa roztrojí a vo finálnej forme nasadne na pterodaktyla. Záver je fakt bizarný ale nejdem vám ho prezrádzať. Na konci ešte opravíte orloj a užijete si posledný ohňostroj.

90

Hrot je skvelá česká retro FPS s výborným level dizajnom, hudbou a nepriateľmi. Akcia je svižná a ak máte radi takéto strieľačky, budete sa kráľovsky baviť.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.