Jsem obyčejnej kluk. Kluci mi říkaj Rambo a holky kreténe…
Prvé české hry vychádzali až v roku 1994, pretože kvôli komunistom sa do Čiech a na Slovensko nemohli dostať hry. V roku 1994 si ešte distribútor mohol písať recenzie sám na svoju hru, čo je dnes už nemožné a nezmyselné, pretože jednu hru zrecenzuje päťdesiatka kvalitných, profesionálnych recenzentských webov. Prvé české hry teda vyšli až v roku 1994 a boli to Tajemství Oslího Ostrova (ktorý čerpal námet z Monkey Island) a 7 dní a 7 nocí. České hry neboli tak príbehovo, graficky alebo hádankovo podarené ako napríklad Monkey Island alebo Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Nasledoval podarený Polda (1995), Dračí Historie a ďalšie menej vydarené české hry. Maxon v spolupráci s JRC vyrobili v roku 1998 Horké léto, ktoré sa do československých srdcí zapísalo hlavne skvelým dabingom.
Zrovna jsem se vrátil ze školy, když mi můj milovaný otec, profesor botaniky a pracovník výzkumnýho ústavu, vesele oznámil, že příštích čtrnáct dnů strávíme na jednom z nejkrásnějších ostrovů Pacifiku a budeme zkoumat místní flóru…
Tak takto začína úvodné intro Horkého léta, v ktorom sa vydá Honza Majer, ktorý je úplne normálny deväťnásťročný chlapec (ale vyzerá ako starý ožran), so svojou rodinou na dovolenku na krásny malý ostrov niekde v Atlantiku. Ako tak jeho rodičia stavajú stan, Honza sa niekde zatúla, a po chvíli začuje výkriky a nadávky. Zistí, že jeho rodičov a sestru uniesli domorodí ľudožrúti, a tak sa v ňom prebudí hrdina, povie nejakú suchú hlášku a ide zachraňovať. Čo by neurobil pre svoju rodinu, ktorú má tak „rád“.
Povídám: Máte amok, schizofrenický záchvat, nebo jste od přírody maniodepresivní.
Už z intra sa dá vytušiť, že hra bude nabúchaná suchými, podarenými hláškami, ktorých hlas hlavného aktéra Honzu Majera nadaboval Zdeňěk Izer. Keď kliknete na každý dôležitejší predmet na obrazovke, Majer to okomentuje svojsky a tak vie urobiť napríklad z obyčajného stanového kolíka, kolík „Aťsepicnu“. Tiež sa budete tešiť na rozhovor s ďalším človekom / zvieraťom – napríklad rozhovor s papagájom Lóra, s ktorým je rozprávať sa zážitok. Následne, keď sa dostanete na druhý ostrov, do obydlia ľudožrútov, stretnete jednorukého starocha, ktorý vám toho moc nepovie, no keď sa ho spýtate na kvantovú fyziku a odborné slová, odpovie vám knižne a ako počítač. Taktiež v hre nájdete aj sci-fi prvky (ľudožrúti majú detektor kovu???), autori sa dokonca neboja ochrancov zvierat, keď tam v pohode odbachnete opicu alebo vyhodíte do vzduchu žraloka. Fantázia prekračuje ľudské možnosti, pretože kombinovanie predmetov je v Horkom léte veľmi nezvyčajné.
Napsaly o mně noviny, byl jsem v televizi, u nás v hospodě jsem dostal pivo zdarma (jedno), od babičky dort a od senilní matikářky kuli za domácí úkol.
[su_note note_color=“#011e95″ text_color=“#c3c3c3″ radius=“11″]Verdikt: Horké léto je typ adventúry „pozbieraj všetky predmety, pokombinuj ich spolu a nájdi riešenie“. Grafika je veľmi pekná, no postavy vypadajú strašne. Možno to bol zámer, no ako chlapi, tak aj ženy vypadajú ako vážne ako opice prekrútené trikrát v práčke. Podľa mňa to bol zámer a aj keby nebol, hre to neuškodí, práve naopak. Horké léto je teda ďalšia domáca adventúra, ktorú si musíte zahrať už len z povinnosti – a pre zábavu. Škoda len, že je Horké léto tak krátke.
[yasr_overall_rating size=“large“][/su_note] [yasr_visitor_votes size=“medium“]