Delta Force: Land Warrior

Hellrampage2000, action, FPS, takticka, vojenská, Windows Leave a Comment

V dnešnej recenzií sa pozrieme na tretí diel zo série Delta Force s názvom Land Warrior a budúcu sobotu vyjde videorecenzia aj zo samostatne spustiteľného datadisku Task Force Dagger, ktorý vyšiel o dva roky neskôr.

Videorecenzia

Land Warrior vyšiel 7. novembra 2000 v Severnej Amerike a 2. februára 2001 v Európe. Vyrobilo a vydalo ho NovaLogic, podobne ako prvé dva diely. Znovu tu budete v koži elitných vojakov zo špeciálnej jednotky Delta Force bojovať proti teroristom. Po vydaní sa tretiemu dielu viedlo slušne. Do augusta 2006 sa len v Spojených štátoch predalo 280 tisíc kusov. V recenziách dostala z 22 recenzií 74% a od hráčov ešte o trošku viac.  A vraj sa engine z tejto hry používal na trénovanie vojakov v programe Land Warrior.

Ani tretí diel si nemôžete nastaviť do 4k. Ovládanie sa zasekne a postava sa bude stále točiť ako pri predchádzajúcich dieloch. Maximálne sa mi podarilo nastaviť rozlíšenie 1920×1440, takže hra nevyzerala až tak zle, no dal som si 4:3, aby obraz nebol natiahnutý. Engine používali stále Voxel Space z druhého dielu, kde sa terén zobrazoval ako voxely, no už bol upravený a využíval aj grafickú kartu pre renderovanie polygónov – napríklad pre budovy a iné stavby. To môžete vidieť hneď v prvej misii, kde sú krásne vykreslené pyramídy. Takže to nebol čisto voxelový engine ale hybridný. Vďaka tomu som si mohol dať takéto vyššie rozlíšenie. Datadisk Task Force, ktorý vyšiel o rok a pol neskôr na tom bol horšie. Tam som sa musel spokojiť s nižším rozlíšením – 1440×1080. Hra tak vyzerala horšie a na rok vydania naozaj zastaralo.

Veľkou novinkou tu je použitie tunelov. Už sa nebudete pohybovať len na povrchu – niekedy musíte nájsť vchod do podzemia a tam nájsť svoj cieľ. Je to príjemné spestrenie a levely sa vďaka tomu zdajú oveľa väčšie a komplexnejšie než v skutočnosti sú. Keď bola tma, páčil sa mi prechod z temnoty do osvetlených miestností – museli ste si vypnúť noktovizor, inak by ste oslepli. Síce tu nie je dynamické svetlo, tento detail sa mi páčil. Čo tu naopak chýba je napríklad tráva, za ktorú sa už nemôžete schovať. Zem je tak prázdna a fakt vyzerá zvláštne. Na piesku a púšti to až tak nevadí, no sú tu levely na zelených kopcoch a tie vyzerajú otrasne. Oveľa horšie než v druhom Delta Force. A bolo tu oveľa menej deštrukcie, čo ma sklamalo. Tej ste si mohli užiť v druhom diele. Interiéry sú na tom podobne pusto – budovy sú viac menej prázdne a len v niektorých nájdete bedničky, ktoré autori využili a vždy za ne schovali nejakého nepriateľa.

Pribudli tu nové postavy – môžete si vybrať, za koho budete hrať. Každá jedna má vypísané svoje pozadie, ako sa ocitla v armáde, jeho špecializáciu, kde sa narodila a nejaký poznávací znak – napríklad tetovanie či jazvy. Na prvý pohľad sa môže zdať, že každá postava bude mať svoju unikátnu kampaň alebo aspoň ciele v misii, ktoré musí plniť, no to vás musím sklamať. Všetky postavy majú misie rovnaké, líšia sa len v maličkostiach. Longbow je snajper, takže sa mu budú menej triasť ruky keď prešprintuje kilometer a bude sa snažiť trafiť nepriateľa na druhom kopci cez zameriavač. A tiež sa rýchlejšie plazí. Pitbull je svalovec, ktorému sa najlepšie strieľa z ťažkých zbraní, preto má pri nich najmenší spätný ráz. A tiež je to tank, ktorý vydrží viac striel. Gas Can je granátometník, ktorý má tuhý korienok a je dobrý s výbušnými zbraňami. Snakebite je veľmi rýchla bežkyňa, ktorá sa špecializuje na nože a krátku vzdialenosť. Používa hlavne pištole a samopaly. A potom tu je medička Mako, ktorá je najlepšia plavkyňa a jej obľúbenou zbraňou je OICW – najlepšia puška v hre. A tiež má o jednu lekárničku v inventári viac. Ja som si vybral Mako, no lekárničky som vôbec nevyužil, pretože keď vás trafia, zabijú vás na jeden dobre mierený výstrel.

Spojenecké AI je ešte horšie než v predchádzajúcich dieloch. Tentoraz budete mať len jedného parťáka, ktorý vám to bude skôr kaziť a v pohode nabehne medzi klbko nepriateľov, ktorí si ho podajú a vy ho budete počuť už len skuvínať vo vysielačke, že to dostal. Nepriateľská umelá inteligencia je na tom rovnako zle – keď vás spozoruje, veľmi, veľmi dlho trvá, než zareaguje a vystrelí. Keď sa schováte, vystrelí na vás oneskorene, no krátky čas ešte vie vašu polohu, takže keď sa skryjete v drevenej budove alebo v stane, strely materiál prestrelia a vás trafia. Takže keď vás nepriatelia uvidia, buďte stále v pohybe. Keď zastanete, zomriete. Aj tak je proti teroristom ľahké bojovať, pretože sa nekryjú a keď vás uvidia, tak len stoja a strieľajú na vás. Budete sa cítiť ako na strelnici. Oplatí sa využívať skrčené chodenie, pretože je tichšie a nepriatelia vás nebudú počuť. Keď budete všade pobehovať ako cap a robiť bordel, budú sa za vašim hlukom otáčať ako sliepky po zrne – to uvidíte na minimape. Animácie hráča sa zlepšili – keď s postavou meníte postoje, tak tu je konečne animácia postupného prechodu. No stále sa tu rozbíja animácia behu, keď idete napríklad po moste alebo dole kopcom. Takže do tretieho pohľadu radšej neprepínajte hru. Animácie umierajúcich nepriateľov a ich rev ma stále bavili – niekedy ich strela odhodí, inokedy sa ešte budú chvíľu plaziť a zavíjať od bolesti. A zdalo sa mi, že som počul slovenskú alebo českú reč.  

Zbraní je tu o dosť viac – novou vlajkovou zbraňou bude assaultka XM29 od Hecklera a Kocha, ktorá v skutočnosti nikdy nevyšla a bola len ako prototyp od 90tych rokov až po rok 2005. Zastrieľať ste si s ňou ale mohli aj v takom Soldier of Fortune 2, Far Cry, Half-Life alebo slovenskom Chaser. V Delta Force je skvelá a bral som si ju na takmer každú misiu. Má výborný ďalekohľad, možnosť strieľať jednotlivé strely alebo granáty. Zastrieľate si aj s PSG-1 – snajperky s tlmičom. Autori dali do hry realistické hýbanie optikov, takže keď vybehnete kopec a budete chcieť zamerať nejakého nepriateľa v diaľke, už nebudete taký presný. Pre väčšiu stabilitu sa oplatí čupnúť alebo najlepšie ľahnúť. A tým znížite aj pravdepodobnosť, že vás nepriatelia uvidia či vás trafia. Čo ma dosť sklamalo boli odfláknuté 2D sprity zbraní v hre. Vyzerá to otrasne – radšej mali zbrane skryť podobne ako to malo Rainbox Six. A tiež tu je horšia balistická dráha striel, takže nebola až taká zábava strieľať. Tú vylepšili až v datadisku Task Force Dagger. Zaujímavé je, že v misiách môžete využiť aj stacionárne zbrane, no zle sa z nich strieľa. Radšej som používal svoje zbrane, ktoré boli oveľa presnejšie. Môžete ich aj vyhodiť a zobrať si zbraň od nepriateľa. Oni používajú väčšinou AKčko a to je do diaľky nepresné.

Kampaň som prešiel za 4 a pol hodiny a v 20 misiách som zabil 414 teroristov. Takže oproti druhému dielu je to skoro o polovicu menej – aj teroristov na zabitie aj levelov. Misie si nemôžete vyberať ale idete ich pekne za sebou. Hru si tentoraz môžete kedykoľvek uložiť, takže už tu nie je taký adrenalín, aký bol pri predchádzajúcich častiach. V misiách sa lepšie orientuje – mapa je prehľadnejšia a Gčkom si vypíšete úlohy – zelené sú splnené a biele ešte nesplnené. Vždy, keď uvidíte cieľ misie alebo ho splníte, vaša postava to okomentuje a tiež vám dá váš nadriadený najavo, ako máte ďalej postupovať. Je tu taktiež veľmi málo skriptov, takže v misiách vás toho moc neprekvapí. Čo sa týka krajín, ktoré navštívite, tak budete dosť cestovať a čo misia, to budete v inej oblasti. Pozriete sa do Afriky, Indonézie a Južnej Ameriky. Najviac ma bavili prvé misie, neskôr od polovičky prostredie začalo byť rovnaké a aj úlohy, ktoré ste v nich mali robiť.

Príbehovo sa jedná o klasiku – ste americký mariňák a bojujete proti teroristom, ktorí chcú vyvinúť bombu. Začínate v Egypte a keď budete prelietavať helikoptérou, môžete si všimnúť pyramídy a sfingu. Cez sfingu budete prechádzať a v pyramíde potom musíte nájsť a zachrániť rukojemníkov. Skvelá misia na začiatok. V druhej misii sa k vám pridá Pitbull, ktorý tupo nabehne do nepriateľov so svojim guľometom a vytvorí chaos. Vy sa budete snažiť všetkých pobehujúcich panákov postrieľať. Je príjemné večerné počasie, takže fajn čas si zabiť pár teroristov. Operácia Temná voda je skvelá – dostanete sa na ropnú plošinu, kde musíte vystrieľať všetkých teroristov. Je noc, takže bez nočného videnia neuvidíte fakt nič a na vašej ceste vám budú svietiť len hviezdy a mesiac. V ďalšej musíte nájsť a eskortovať jedného dôležitého človeka. Musíte ho chrániť, aby ho nezabili, pretože sa sám rozbehne k helikoptére.

V ďalšej si zničíte sklad výbušnín, ktorý sa nachádza v podzemí a využijete na to aj laserom navádzanú artilériu. Potom si zničíte nepriateľské vozidlá a skvelé bolo, že som na nich mohol opäť povolať artilériu. Tú v tomto treťom diele môžete využívať v oveľa väčšom počte. Zaujímavá misia bude Operácia Ronin. Napadnete japonskú stavbu, v ktorej zneškodníte všetkých teroristov a zachránite zajatcov. V ďalšej Japonskej misii vám na konci trochu pomôže vrtuľník, aj keď jeho pohyb aj streľba pôsobí dosť zvláštne. V jednej misii musíte v drevených domčekoch hľadať drogy a iné vybavenie a tie zničiť. Je tu plno veží a skrytých nepriateľov a môžete využiť nepriateľskú zbrojnicu, kde si vymeníte zbrane alebo doplníte muníciu. Potom je tu ničenie konvoja. Tieto misie mám veľmi rád a je škoda, že takáto misia tu bola len jedna a dosť krátka.

Operácia svišť ma milo prekvapila. Musíte sa tu stretnúť s kontaktom, no je to pasca a z každej strany vás napadnú teroristi. Musíte prežiť – schovať do domov sa moc nedá, pretože sú drevené a tam nebudete v bezpečí. Je to fajn náročná misia ako z divokého západu. A nad hlavami vám budú lietať supy. V ďalšej misii si zničíte funkčné nepriateľské helikoptéry. Medzi poslednými misiami bol útok na väzenie, v ktorom musíte do piatich minút nájsť bombu. Z helikoptéry si môžete pokosiť teroristov na streche a jeden bude mať raketomet, tak vás môže zostreliť. Tiež výborná misia. V operácií recovery ste v močiari – je noc a moc toho nevidíte, pretože dohľad je dosť zlý. Musíte tu zachrániť jedného človeka a všade je plno teroristov. V poslednej misii začínate na motorovom člne a musíte sa dostať do bunkru a zabiť vodcu teroristov.

Po kampani si môžete zahrať ešte rýchle misie. Sú v nich aj úrovne z kampane, no je tu 10 úplne nových. Tie dohráte do dvoch hodín a nesú sa v podobnom duchu ako celá kampaň. Takže celkovo mi 30 misií vrátane tréningu trvalo dohrať 6 hodín a zabil som 622 teroristov, čo sa už približuje k druhému dielu. V jednej musíte zaútočiť na väzenie a zachrániť z neho vojakov. V ďalšej obraňujete rangerov pred teroristami, ktorí na nich zaútočia z každej strany. Konečne tu je misia na snehu, ktorá mi v kampani tak chýbala. Škoda len, že ste v nej mali zabiť všetkých nepriateľov. Mohli vám zadať, aby ste vyhodili niečo do luftu. Skvelá misia bola operácia Takedown – vrátila sa westernová tématika, v ktorej musíte zabiť jedného assassína a jeho kumpánov. Trochu mi to svojou atmosférou pripomenulo Outlaws. Operácia Pickpocket bola dosť ťažká, pretože na konci, kedy už zabijete asi stovku teroristov, na vás nabehnú ešte 3 útočné helikoptéry. Naopak operácia Hornet Nest je pohodová – ľahnete si na kopec, laserovo označíte helikoptéry a kocháte sa ako vybuchujú. Posledná misia bola taký tower defense. Ste v základni a musíte brániť generátor pred prichádzajúcimi teroristami. Multiplayer tu je tiež – buď si môžete zahrať singleplayerové misie s ďalšími tromi spoluhráčmi alebo si zastrieľať proti sebe v štvorici módov – deathmatch, team deatmatch, King of the Hill a Capture the Flag.

70

Delta Force: Land Warrior ma bavil. Aj keď je to z môjho pohľadu slabší diel oproti dvojke a krok späť, náplň misií a ich prevedenie je horšie, stále sa skvelo hrá. Prechod kampaňou je lineárnejší a hra je o dosť kratšia. A je aj jednoduchšia, pretože tentoraz si môžete svoj prechod v misii sejvovať. Teraz sa vyvíja najnovší diel Hawk Ops, ktorý bol predstavený na tohtoročnom Gamescome. Singleplayer má byť remake kampane Black Hawk Down a multiplayer má byť free-to-play. Vyvíja to čínske štúdio TiMi, tak sa trochu bojím, aby to nebola kopírka nového Battlefieldu, pretože presne tak ukážka vypadá. Uvidíme, čo z toho bude. 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.