Akčno arkádový simulátor vo vesmíre, v ktorom sa bojuje o cennú surovinu Kha…
Hier, ktoré sa tvária ako simulátor, ale sú v podstate čistokrvnou arkádou, je veľké množstvo. Nechcem tu teraz vymenovávať presne názvy, pretože by ste ma mohli za niektoré vaše obľúbené staré hry ukameňovať, no jedna taká hra je aj dnes recenzovaný Bang!. V podstate sa dá označiť za arkádový simulátor, niečo ako Wing Commander, avšak, ten mi bol pre svoju štylistickú krásu sympatickejší. Bang! je ako Archimedean Dynasty alebo AquaNox (taktiež veľmi podceňovaný a pritom skvelý podmorsko-akčný simulátor ponorky), len je vo vesmíre. Pravda, AquaNox bol už viac simulátorom než arkádou, podobne ako taký Freelancer alebo Freespace. Bang! by sa dal považovať za viac než arkádu, to by holt z nepriateľov nemohli vypadávať bonusy a powerupy. Najviac mi Bang! pripomínal hru Descent.
Bang! sa odohráva v systéme Twin Suns, v ktorej zúri vojna o cennú surovinu Kha, ktorej rapídne ubúda (ako u nás ropa – vraj). Vy, ako úplný nováčik, sa necháte naverbovať Alianciou (ľudská rasa) a budete bojovať za ľudské práva (ropa! ropa!, ehm teda Kha! Kha!). O túto surovinu budete bojovať s ďalšími dvoma rasami – Sektar a Morgoth, ktorí bojujú na rovnakej strane. Vás, ako nováčika, budú posielať do samovražedných misií – ale to už v ďalšom odstavci.
Hra je neuveriteľne obtiažna aj preto, lebo vám sama dáva samovražedné misie. Máte obmädzené náboje (okrem prvej zbrane) a vyčerpatelné palivo (ak ho vyčerpáte, síce sa znovu dobije ale ak ste v súboji, ste v prdeli, pretože sa pomaly nabíja). Dosť ma štvalo, že v každej z 19 misii budete musieť bojovať proti nekončaciemu prívalu malých otravných lodí, ktoré zničíte na dve strely. A ešte viac ma štvalo, že sa týmto súbojom dá vyhnúť – stačí odletieť kúsok na stranu, šetriť palivom a počkať si, dokým budete môcť zničiť hlavný cieľ vašej dlhej cesty. Naozaj nechápem, prečo sa štít lode musí manuálne aktivovať a aj keď do vás nikto nestrieľa, štít vám bude slabnúť. Pri boji si ho budete musieť zapínať a vypínať ako taký blbec a aj tak vám to bude na hovno. Ukazateľ, kde máte zobrať akú zbraň, kde je nepriateľ a kde spojenec na kraji obrazovky je super, no keby správne ukazoval, bol by ešte suprovejší. Takto je taktiež ako štít na hovno. Po vesmíre sa ako tak dá orientovať podľa 3D radaru, ktorý ukazuje aj hĺbku, či je oný objekt nad vami alebo pod vami (pre lepšiu orientáciu by ste potrebovali virtuálnu helmu). Nepriatelia vám svojimi strelami moc veľa uberať nebudú (rozumej, tí malí, ktorých je nekonečno) a skôr sa vy zničíte sami tým, že vletíte do nepriateľa alebo asteroidu. Ak už mám automatické zameriavanie, autori mohli pridať vzdialenosť, koľko je odo mňa vzdialený nepriateľ, keď ho už mám zamerať, pretože je malý ako osa a ja si myslím, že je ďaleko, tak dám afterburner a vletím do neho, pričom si poškodím polovicu lode.
Počas hry budete plniť rôznorodé misie – brániť, útočiť, brániť, útočiť, atď. Ale väčšinou útočiť… a potom brániť – útokom! Na druhú stanu, nie je to až tak zlé. Hneď v prvej misii, ktorá slúži ako tréning, musíte zneškodňovať príval nepriateľov a chrániť veľkú loď, pokým z jedného nepriateľa nevypadne zbraň, ktorú zoberiete a poškodíte (a odženiete) loď, ktorá vyciciavala informácie z väčšej lode, ktorú ste mali ochraňovať, pretože ion blasterom (prvou zbraňou), v ktorej máte neobmedzené množstvo munície by ste ju nepoškodili. V ďalšej misii musíte čakať, kým sa táto loď s informáciami dotrepe k ešte väčšej lodi, než v predchádzajúcej misii, zatiaľ čo na vás budú útočiť otravní nepriatelia, ktorí sa dajú obletieť a môžete sa tak vyhnúť súboju, ktorý by vám ubral celý štít aj život a už by vám neostalo síl na bosáka, ktorý na vás čaká za rohom. Tomu zase na druhú stranu neuberiete s predchádzajúcimi dvoma zbraňami ani puk a musíte zobrať tretiu zbraň, s ktorou mu NAJSKOR musíte zničiť vežičky a až POTOM ho môžete ničiť. Vtedy vám dojdu náboje na tretiu zbraň, tak skúšate strieľať z prvej alebo druhej ale otravný ženský hlas vám hovorí, že máte do neho strieľať TREŤOU ZBRAŇOU. Bože!
Grafická stránka hry ma aj dnes očarila a to, že funguje bezproblémovo aj na mojej GeForce GTX 770, dáva hre bodík plus. Okrem toho sa dá nastaviť Full-HD rozlíšenie, takže si hru môžete vychutnať kompletne na nových monitoroch a už nebudete počítať pixely ako to je u niektorých iných starších hier. Niekedy je pozadie vesmíru až hnusné, inokedy aj dnes žasnete nad detailnosťou planét, pri ktorých sa nachádzate, zamrzí, že sa vôbec nepribližujete a okolie je len naozaj ako kulisa. Ako prelietavate sem a tam, náhodne sa okolo vás generujú a objavujú asteroidy (alebo aspoň tak to mne pripadalo).
Zbraní je myslím 10. Prvá základná zbraň sa volá Ion Cannon a má neobmedzenú muníciu. S ďalšími zbraňami si moc nezastrieľate, pretože ich energia nie je závislá od generátora ale od munície – napríklad Plazma kanón, Hellfire, Electric laser, Sonic cannon, Titans hammer, Flux beam, Statis canón alebo Magma kanón. Zbrane sú naozaj kvalitne urobené a pôsobia robustne. Podobne mohutným dojmom pôsobia aj vystrelené strely. A pritom letíte v takom malom páratku. Strieľanie na nepriateľov pôsobí tak, že v určitej vzdialenosti sa vám nepriateľ zameria (pokiaľ na neho mierite) a vaše vystrelené strely v momente zamerania budú trackovať jeho smer a so 100% presnosťou ho trafia. Väčšinou na malých otravných stačia 2-3 strely, na väčších striel viac. Srandou je, že pri streľbe s Ion kanóna nebudete vidieť 10 metrov pred seba.
Okrem toho sa dá hrať aj multiplayer, ale ten som neskúšal – cez TCP/IP, ten je ale klasický DM. Všimol som si jednu zaujímavosť. V čele kresla vývoja hry vraj sedel sám Tom Clancy. Túto informáciu som našiel na Mobygames, no neviem, čo je na tom pravdy.
Poznámka: po rozbalení hry, musíte si zaregistrovať hru v registri pomocou RegSetup a zapnúť unpack, po ktorom by vám hra mala ísť pomocou bge.exe na najnovších systémoch.
[yasr_overall_rating size=“large“]
[yasr_visitor_votes size=“medium“]