Wing Commander

Neuveriteľne prepracovaný a pritom jednoduchý vesmírny simulátor…

Predstavte si, že ste donútený ísť na jednu príšernú skupinu, ktorá hrá tie najhoršie pesničky, ktoré neznášate (v mojom prípade dychovka). Sedíte v prvej rade, nemôžete si dať alkoholický nápoj a z toho vám všetko lezie na nervy. Ale čo keby sa tá strašná kapela zmenila v okamihu, kedy zahrá svoj prvý tón, zmenila na dávno nehrajúcu skupinu bez hlavného sólistu (Queen), ktorú zbožňujete? Tak takýto som mal pocit pred spustením a po spustení Wing Commandera. Krátke into, kde sa rozohráva orchester a stuhne v okamihu zdvihnutia taktovky dirigenta, po čom dirigent dá prvú dobu a spustí symfóniu na space operu, je skutočne dychberúca. V tom momente som si uvedomil, že ma čaká niečo špeciálne. Že túto hru konečne niekto vyrobil so srdcom… a poctivo.

8 hodinový živý prenos z prvého Wing Commandera k 25tému výročiu! Hrali a moderovali ho Ben Lesnick a Jared Huckaby (pracujú s Chrisom na Star Citizen) a okolo 3:40 príde samotný tvorca hry Chris Roberts, aby čo-to povedal o hre a zaspomínal.

Wing Commander (ďalej už WC) je 3D vesmírny simulátor od veľmi známej a úspešnej firmy ORIGIN Systems, ktorá vydala hry ako Crusader – No Remorse, Ultimu a ďalšie skvelé hry. Chris Roberts je v ORIGIN známy aj pre svoje hlášky, kedy hovorí, že “my netvoríme hry ale svety, nové dimenzie” – „We create worlds“. Preto aj v roku 1990 vytvorili WC, aby dali hráčom zažiť pocit, aké to musí byť pilotovať vesmírnu loď a bojovať po boku vlastnej, ľudskej rasy, ako to bolo napríklad vo filme Star Wars. A na tú dobu, s takým hardware, software a ďalšími ware, sa im to veľmi dobre podarilo.

Príbeh WC je ako vytrhnutý zo starej otrhanej sci-fi knižky (a trochu mi pripomína Enderovu hru – aspoň čo sa vesmírnej stanice Tiger´s Claw týka). Vo vesmíre zurí vojna (Chris Roberts ju označil ako „druhá svetová vojna vo vesmíre“), ktorá sa odohráva medzi ľudskou rasou a rasou agresívnych (z knižnej série Endera výraz „varelse“ by bol najtrefnejší) mimozemšťanov, zvaných Kilrathi, ktorí sa podobajú na tigre, už cez dvadsať rokov. Prečo? Snažia sa vyhubiť ľudskú rasu – spáchať xenocidu. Vy, Christopher “Maverick” Blair, ako druhý poručík (v Origin ho nazývajú človek s modrými vlasmi „Bluehair“), ste práve vyšli z Akadémie, pripravený zakrútiť mimozemšťanom krky a ukončiť tento dlhotrvajúci spor.

Chris Roberts

Chris Roberts

Hru zahájite v miestnom bare, kde budete pravidelne nachádzať párny počet ľudí, s ktorými si môžete vždy pokecať. Ak budete vo svojej misii úspešný, pogratuluju vám, aký ste borec, a naopak, keď pokašlete jasnú a ľahkú úlohu a vrátite sa do stanice Tiger´s Claw s polozničeným letúnom, dostanete od kapitána a ďalších členov len slová hamby. Okrem kecania si v bare môžete zahrať aj simulátor letu a bojov, ktorý je veľmi dobrý na precvičenie si boja ešte predtým, ako prvýkrát pôjdete na svoju misiu. Ďalej si môžete pozrieť štatistiky, na ktorej priečke sa držíte a koľko nepriateľských lodí ste zničili.

Grafika je na rok 1990 neskutočná. Niečo ako Doom 3, Half-Life 2 alebo Crysis v dobe vzniku. VGA grafika a 3D zobrazenie vesmíru (nie kompletné, ale hoši sa posnažili) dali tušiť, že sa vaša stará 286 alebo 386ka poriadne zapotí. Detailné lode, krásne výbuchy a ešte krajšie cutscény. Okrem grafiky vynikala hra aj výbornou zvukovou a hratelnostnou stránkou. Ozvučené je prakticky všetko okrem rozhovorov.

Pred každou misiou vám kapitán povie bližšie detaily. Niekedy sa bude jednať o preskúmanie sektora, inokedy dopravenie transportu z bodu A do bodu B a C, niekedy o zničenie nepriateľských lodí, atď. Misie sú rozmanité a je ich veľa. Ukladať si pozíciu môžete na posteliach, kde sa jednotlivé uložené pozície zjavia ako spiaci ľudia. A ako prebieha boj? Veľmi jednoducho. Keďže máte na svojej lodi radar, s ktorým sa v „3D“ priestore ľahšie orientujete, nájsť nepriateľov bude hračka. Ťahšie už bude jednotlivé lode pomaly zničiť slabými zbraniami, ktoré budete mať zo začiatku. Navigácia do ďalšieho waypointu môže prebiehať automaticky, no keď chcete, môžete celú cestu absolvovať „pešo“. V tom prípade si dajte zaliať čaj alebo kávu. Veľmi dobré je aj poškodenie lode, kedy vám nepriatelia môžu vyradiť okrem zbraní aj navigáciu a radar a tak sa domov, na svoju vesmírnu stanicu nedostanete a môžete začať misiu od znova.

Ako budete postupovať po svojej kariére, budete dostávať stále nové a nové lode, ktoré budú mať nové a nové zbrane a rakety. Dorozumievať sa môžete s ostatnými loďami vo vesmíre pomocou klávesy „C“, takže môžete nepriateľa vynervačiť a on vám na oplátku povie nejakú hrozbu. WC sa hrá veľmi dobre, čo som nečakal. Jeho modernými nástupcami sú Freelancer alebo Darkstar One. Ak ste fanúšik sci-fi a máte radi vesmírne simulátory, zahrajte si túto legendu. Chris Roberts tu započal svoju kariéru vesmírnych simulátorov a dnes kutí úplne novú hru – Star Citizen, ktorý pobeží na CryEngine. Je sa na to tešiť, no čakanie bude dlhé, tak odporúčam prejsť všetky hry zo série WC. Star Citizen bude podľa mňa “best-god-damn-space-sim-ever”! HYPE, HYPE, HYPE!

Ovládanie
Naše hodnotenie hry
Hodnotenie návštevníkov
[Celkovo hlasov: 0 Priemerné skóre: 0]

  • buy it1Wing-Commander-titleVýrobca: ORIGIN Systems
  • Rok vydania: 1990
  • Platforma: DOS, Amiga, FM Towns, SEGA CD, SNES
  • Extra: Obaly icon gameplay icon manual icon amiga1icon wikipedia icon abandonia-icon1

1. Intro / Theme[0:00] 2. Shotglass’ Bar [2:45] 3. Mission Briefing [4:24] 4. Scramble & Take-off [5:24] 5. Inflight (Rescue Mission) [5:50] 6. Inflight (Escort Mission) [6:24] 7. Battle Theme [6:57] 8. Death & Funeral [8:04]

Hellrampage

Hellrampage

Admin stránok RetroGamer.biz, recenzent a pravidelný hráč starých a nových hier na PC a PlayStation. A profesionálny muzikant živiaci sa hudbou...
Hellrampage

Latest posts by Hellrampage (see all)

Návštevnosť: 51 (celkovo), 1 (dnes)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *