Druhý diel znamenitého vesmírneho simulátora…
Už prvý Wing Commander od ORIGIN Systems zaručil nový zážitok a pohľad na hry a ponúka nenásilnou formou veľmi zábavnú hru s prepracovaným príbehom a jednoduchým ovládaním. Druhý diel ponúkol o trochu vylepšenú grafiku, fyziku, pridal množstvo zbraní a hlavne lodí, ktoré pod vaším velením môžu roztrieskať na atómy pár nepriateľských „mačiek“!
Druhý diel začína tam, kde prvý skončil. Bitku s Kilrathami ľudská rasa možno vyhrala, no vojna stále pokračuje a Killrathi sa len tak ľahko nevzdávajú. Vyvinuli novú technológiu, pomocou ktorej môžu urobiť svoje lode neviditeľné ako radarom, tak očiam stíhačov, a tak ľudia pomaly prichádzajú o jednu vesmírnu vojnovú loď za druhou. Opäť a znovu je jedinou nádejou jeden jediný muž (Christopher Blair a.k.a „Bluehair“) – vy, ktorý dokáže vidieť neviditeľné jednotky a ktorému avšak nikto neverí. Ani admirál, ktorý bezohľadne posiela svojho najlepšieho pilota, ktorý im vyhral bitku, na ďalšie „pátracie“ misie. A tak si budete musieť opäť pomaly získavať dôveru admirála a celej posádky. Ako budete postupovať po príbehu, očakávajte množstvo dejových zvratov, ktoré okoreňujú celú hru. Autori si znovu pohrali s výbornými príbehovými cutscénami, kde budete spoznávať jednotlivých letcov, ktorý vám slúžia a aký majú na vás názor. Vzťahy posádky vo Wing Commander 2 (ďalej už WC2) mi pripomínali sci-fi seriál Battlestar Galactica, čo je pre dvadsať rokov starú hru úctyhodné.
Grafika sa mi zdá o chlp lepšia, taktiež celková ovládateľnosť a optimalizácia hry. Na vesmírnu krčmu zabudnite, tú nahradili už spomínané, vkusné cutscény. Briefingy si taktiež užijete a budete sa tak môcť po druhýkrát vpiť do kože letca, ktorého život je každodenne naklonený nad váhami života a smrti. Postupne budete meniť rýchle a slabé stíhače za stredné lode, ktoré majú zbrane aj na bokoch lode, takže si budete môcť rýchlo prepnúť kameru a kosiť dotieravých Kilrathov aj zo zadnej časti lode. Ťažším orieškom budú rôzne vesmírne pevnosti, ktoré majú už slušnú obranu a ťažšie sa ničia. Misie, v ktorých budete musieť pátrať medzi mínovým poľom alebo poľom asteroidov, si užijete. Najmä ak neuhnete asteroidu včas, môžete pekne opakovať misiu. Nepriatelia sa taktiež líšia triedov – niektorí sa vám zneviditelnia a ukážu až keď budú do vás strieľať, iní sú zas na normálne strely imúnné, kvôli fázovanému štítovaniu, takže musíte použiť torpéda alebo rakety, ktoré majú väčšiu silu, taktiež vám sa môžu náhodne pokaziť rôzne prístroje – napríklad radar alebo navádzač rakiet, môžu vám poškodiť motor, takže sa budete vliecť ako slimák.
Druhý diel je v podstate totožný s prvým. Ako som už spomenul, autori vylepšili o trošku grafiky aj fyziku, no hrá sa stále rovnako dobre, aj keď niekedy niektoré lode môžu trochu neposlúchať. Niekedy vás môže zaskočiť moc veľká obtiažnosť alebo blbnúca umelá inteligencia, ale nejde o nič vážne. Hudba a zvuky sú uši na takmer dokonalej tvári, ktoré vytvárajú z hry plnohodnotný zážitok. Užite si dva datadisky priložené v hre (Secret Mission 1 a 2), ktoré vám dajú o niekoľko hodín zábavy naviac.
!!!Dôležité!!! – hru treba spúšťať s príkazom „loadfix -32 wc2.exe“(bez háčikov), aby vám hra nespadla v druhej misii, takže celou cestou cez mount
[su_spoiler title=“Ovládanie“ icon=“arrow-circle-2″]
[Myš] – Ovládanie lode
[Ľavé tlačítko myši/Space] – Streľba
[Enter] – Vypustenie rakety
[W] – Prepnutie zbrane
[+/-] – Zvyšovanie/znižovanie rýchlosti lode
[T] – Označí ciel
[D] – Damage report – pozrie škody na lodi
[C] – Príkazy spoločníkom/nalodenie/vyhrážanie nepriateľom
[N] – Mapa a navigácia
[A] – Autopilot
[F1-F7] – Prepínanie pohľadov
[P] – Pauza[/su_spoiler]
[yasr_overall_rating size=“large“]
[yasr_visitor_votes size=“medium“]