Hearth of Darkness

OldTimeGamerarcade Leave a Comment

Celkovo hra mohla byť o čosi dlhšia, jednoznačne stojí za to vyskúšať to i dnes.

Flashback: píše sa rok 1998 a celý herný svet očakáva hru s názvom Heart of Darkness (ďalej iba HoD), hru spätú s menom Eric Chahi (tvorca Another World).

Hra Heart of Darkness vyšla pre PC 31.08.1998 ale dlhoročný vývoj si vybral svoju daň a hra sa nestala hráčskym Number One a preto zapadá prachom.

STORY: Tak príbeh tejto hry bol fakt zbúchaný narýchlo. Točí sa okolo chlapca Andyho a jeho psa Whiskeyho. Andy je obyčajný školopovinný chalan, ktorý počas vyučovania zaspí. Učiteľ sa ho rozhodne potrestať tým, že ho zavrie do skrine. Andy zo skrine utečie a spolu so svojím psom sa vydajú na lúku. Počas zatmenia slnka Whiskeyho unesú, Andy sa vyberie domov, kde v dome na strome ma raketu a laserovú pušku. Nasadne do rakety a ide svojho psa zachrániť…

GAME: Asi nikoho neprekvapím keď napíšem, že v hre sa ujmeme roly chlapca. (sorry no koho by už len zaujímala hra, v ktorej by hlavnú rolu hral pes ). Hneď na začiatku som bol nútený vyskočiť z havarovanej rakety (klasika, stačí stlačiť Jump a je to) a to tesne pred výbuchom. No čo už, na tej rakete už asi domov neodletím 😀 Prvých 6 obrazoviek bola malina, ale na siedmej som sa zasekol. To nemôžu myslieť vážne taká presilovka z oboch strán.

Vlastne celý HoD je o ťažkých prestrelkách a logicky nelogických hádankách. Hrdina je spočiatku vybavený iba laserom, o ktorý hneď v prvom kole príde. Strelnú zbraň opäť získa až v treťom kole kde sa po dotyku jazerného kameňa stane „elektrodavivým“. K laseru sa vracia až na konci hry ale zbraň sa zvoliť nedá.

Nepriatelia sú rôzni, prevažne démoni, pavúky, lietajúci démoni, pirane, roboti, rastliny mäsožravé – každý nepriateľ je prevedený ináč, no spoločné majú to, že útočia v húfoch a rôzne nakombinovaní.

Každá obrazovka znamená nový problém, nestáva sa, aby sa opakovalo to isté dookola a keď sa už niečo aj opakuje tak je to väčšinou sťažené o niečo (napríklad v prvej úrovni stačí vyliezť po skale, v ďalších sa bude tiež loziť avšak pomedzi to budete musieť bojovať s pavúkmi a inými nepriazňami.

V HoD však platí: „nič nie je také ťažké ako vyzerá“. Dôležité je prísť na postup, čo je častokrát o hubu a to hlavne kvôli saveovaniu, ktoré je riešené formou AUTO-SAVEov. Nie je ich málo, no častokrát si poviete, že by ich mohlo byť aj viac.

HoD je veľmi svižnou akciou, dosť často sa stane, že neviete rozlíšiť či sa jedná o hru alebo animáciu a v takých momentoch je smrť na blízku.

Prekonanie hry samotnej vo svojej dobe mi zabralo asi 4-5 týždne (no áno, neexistoval youtube a nemal som moc ani predstavu, čo je internet), dnes mi to zaberie také dve hodinky. Človekovi, ktorý to nikdy nehral to zaberie veľa času, i keď je otázne či sa v dnešnej dobe niekto nechá takto týrať.

VISUAL: HoD sa skladá z ôsmich levelov pričom každý je jedinečný svojím level designom. Neexistujú dve miesta v hre, ktoré by boli totožné. Celý príbeh hry je nám predkladaný v kvalitných CGI videách, ktoré sú na dosť dobrej úrovni.

Zvuky tiež nezaostávajú i keď niekomu sa môže zdať, že ich je pomenej. No tak to fakt neviem posúdiť. Radšej by som možno uvítal nejaké pohodovejšie znelky ako ten otrasný piskot démonov. Pri hraní na HARD som to hral bez zvuku, lebo zvuk samotný ma dosť rozptyľoval… (pozn. editor: bola to prvá hra, ktorá mala orchestrálne ozvučenie – soundtrack zložil Bruce Broughton a nahrala ho Sinfonia of London)

[su_spoiler title=“Ovládanie“ icon=“arrow-circle-2″]

[Alt] – skok
[->]+[Alt] – krátký skok
[->]+[Alt]+[Ctrl] – dlhý skok
[->]+[Ctrl] – beh
[Shift] – strelba
[Mezezník] – vhodný k strelbe, dlhšie podržanie k nabitiu strely
[Šipka dolů]+[Shift] strelba v ľahu
[Alt]+[Alt] – salto
[->]+[Alt]+[Alt] – salto v behu[/su_spoiler]

[su_note note_color=“#011e95″ text_color=“#c3c3c3″ radius=“11″]Verdikt: Hra je skvelo animovaná, trochu zamrzí rozlíšenie 640×480 ale to sa nedá moc vyčítať ako chyba, v dobe keď hra vyšla bola také rozlíšenie optimom. Hlavnou výhradou je, že sa nič nedá robiť ináč, niekedy dochádza až k šikane zo strany autorov, každý problém má iba jedno riešenie, riešiť ho inak znamená väčšinou smrť. Uvítal by som aj viacero zbraní a celkovo hra mohla byť o čosi dlhšia, jednoznačne stojí za to vyskúšať to i dnes.

[yasr_overall_rating size=“large“][/su_note]

[yasr_visitor_votes size=“medium“]


  • download5523Heart of Darkness titleVýrobca: Amazing Studio
  • Distribútor: Interplay
  • Rok vydania: 31.8.1998
  • Platformy: Windows (573MB – CD, heslo: dosgames), PlayStation
  • Extranavody icon Obaly icon gameplay icon wikipedia icon

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.