Fast Food Dizzy

HellrampageDOS, hry Leave a Comment

Gúľajúce sa Vajce žerie utekajúce grilované kurča… je to pre vás dosť bizarné?

Dizzy je známy pre svoju inteligenciu, pretože je vajce. V skutočnosti vajcia nemajú inteligenciu a preto ich jeme, hlceme ich ako praženicu, volské oko, benediktínske či florentínske vajce, alebo omeletu, čo len chcete a na čo máte chuť. Dizzy v hre Fast Food (FF) naháňa jedlo (a my naháňame Dizzyho v supermarketoch) a snaží sa ho chytiť. Čo s ním potom robí je záhadou – možno ho servíruje ľudským pánom, pretože nechce byť sám zožraný.

Dizzyho pôvodne vytvorili bratia a dvojičky Oliverovci už v roku 1987. Históriou sa nejdem moc zaoberať, o nej sa môžete dočítať v iných článkoch alebo recenziách. Táto hra je považovaná za spin-off, čiže nemá s pôvodnou sériou spoločný príbeh a ani žáner. Bratia vo svojom videu hovoria, že to bola ich prvá neadventúrna hra s Dizzym a zožala veľký úspech. „Veľa hier bolo v tej dobe strašne ťažkých a pritom ich hrali deti. Chceli sme urobiť nejakú jednoduchú hru, ktorá by bola dostupná pre mladších hráčov“.

FF je klon Pac-Mana, takže musíte v labyrinte nazbierať určité množstvo predmetov a popritom sa vyhýbať strážcom, ktorí vás chcú chytiť. V tejto hre nebudete požierať stabilné žlté guličky. S Dizzym musíte naháňať putujúce jedlo po úrovni! K tomu všetkému vás budú naháňať štyria strážcovia jedla – Bonzo, Wizza, Pippa, a Fido (v Pac-Manovi to boli  Blinky, Inky, Pinky a Clyde – gang duchov). Tieto nové stráže sú podobné ako v Pac-Manovi. Zo začiatku sú nepredvídateľní a už dvaja znamenajú veľké nebezpečenstvo. Smer zmenia ak sa im do cesty pritrafí jedlo. Je veľmi ťažké sa ich zbaviť – najjednoduchšie bolo spomaliť pomocou power-upov hru, takže sa lepšie ovládalo s Dizzym v labyrinte. Taktiež môžete zobrať štít a zabiť tak nepriateľov, ktorí vás naháňajú. Tí sa veľmi rýchlo obnovia, takže to postráda zmysel. Ak sa naučíte matematiku hry podľa ktorej nepriatelia menia smer v závislosti na tom, ako sa vy pohybujete, máte vyhraté. Podobný princíp ponúkal aj Pac-Man. Ak pôjdete stále rovnakou cestou, hra sa nezmení. Vy musíte do hry priniesť zmenu svojou nepredvídateľnosťou.

Po 26 rokoch hrajú autori svoju hru v pôvodnej verzii pre Amstrad CPC

Pôvodne mal vyjsť Fast Food ako hra pre fast foodové predajne Happy Eater vo Veľkej Británii. Od kontraktu predajne odstúpili, a tak hra vyšla do série Dizzy ako spinoff. Originálne Fast Food bol vydaný na Amstrad CPC a dvom ľuďom trvalo tri dni urobiť plne hratelnú verziu. Bratia boli celý víkend zavretý v byte, nespali, pracovali na hre a chceli ju mať do pondelka hotovú. „Dokážeme urobiť bludiskovú hru do pondelňajšieho rána?“ V pondelok ráno mali hotovú hru s 30 levelmi. Na druhú stranu, keď si zoberiete jednoduchosť hry, tak to nemohlo byť až tak obtiažne. Ďalšie tri týždne vývojárom trvalo pridať grafiku, interface a hudbu.

„V Pac-Manovi sa ovocie, ktoré sa tam z času na čas objavilo moc nehýbalo a vyskytovalo sa stále na rovnakom mieste, takže to hráčov muselo onedlho omrzieť. My sme sa rozhodli do hry dať populárnejšie veci ako burgry, grilované kurčatá, milkšejky a keď sme ich rozpohybovali, hneď sa lepšie dalo hre hovoriť Fast Food.“ Najskôr sa hra portovala na ZX Spectrum, pretože tam mali najviac fanúšikov. Museli upraviť grafiku a zvýšiť rozlíšenie. Na DOSe predstavili rôzne obtiažnostné stupne, z ktorých si na začiatku mohli vybrať. Opäť bola grafika a rozlíšenie posunutá o ďalší stupeň. Vždy, keď hráč dostal nový život, autori ho odvďačili pekným krátkym animákom.

[su_box title=“Zaujímavosti:“ style=“noise“ box_color=“#e36b00″ title_color=“#000000″ radius=“11″]
  • Len v tejto hre môžeme uvidieť Dizzyho matku. V žiadnej inej sa nevyskytuje.
  • Na Veľkonočné sviatky v roku 1993 vydali zahraničné magazíny ST Action a Amiga Action verziu, v ktorej ste namiesto jedla naháňali veľkonočné vajíčka (kraslice). Po dohraní hry sa hráčom ukázal kód, ktorý posielali do súťaže.
  • Poznámky autorov vo vysokom rozlíšení
[/su_box] [yasr_overall_rating size=“large“] [yasr_visitor_votes size=“medium“]

Výrobca a distribútor: Codemasters Software Company
Rok vydania: 1992 (1989, Amstrad)
Platformy: DOS, Amiga, Amstrad CPC, Atari ST, Commodore 64, ZX Spectrum
Extra

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.