1. februára 1991 sa oficiálne zrodilo id Software. Romerovi bolo ľúto, že tak rýchlo museli zo Softdisku odísť, preto pre nich urobili ešte niekoľko hier – napríklad druhý diel Dangerous Dave, s ktorým už pomáhal aj Carmack. Pracovali na ňom takmer dva mesiace. Tento diel vyšiel v roku 1991 a u nás bol určite najznámejší, no Romero si nikdy nemyslel, že urobia pokračovanie. Druhý diel už priniesol side-scrolling, ktorý použili autori aj u Commander Keena. Audiovizuálne je hra na úplne inom leveli, ak si ju porovnáme s prvým dielom. Engine pre hru použili z ich ninjovskej arkády Shadow Knights, ktorú taktiež vyrobili pre Softdisk.
V druhom Davevovi musíte zachrániť svojho brata z obrovského panstva, likvidovať nemŕtvych, zbierať poklady ukryté za dverami (a s tým nápadom prišiel Tom Hall, ktorý mal na starosti level dizajn). Hrateľnosť je jednoduchá a veľmi chytľavá. Na zabíjanie monštier máte brokovnicu na osem nábojov a pri hráčovej nečinnosti si postava sama zbraň nabije – zaujímavosťou je, že to bola prvá hra id Software, kde použili brokovnicu. Síce máte neobmedzenú muníciu, no musíte si nabíjať zbraň – niekedy je vďaka tomu postarané o infarktové zážitky. Výbornou mechanikou je mierenie hore aj dole. Môžete sa tak postaviť na krabicu a odstreľovať nepriateľov pod vami. Alebo cez dieru v strope strieľať na nepriateľov nad vami.
Nepriateľov je veľmi veľa a každý level príde nejaký nový. Zo začiatku to sú zombie a zakrpatený trpaslík, ktorý na vás bude hádzať nože. Potom prídu pavúky – tie tiež vedia navodiť infark či slizké zelené veci. V štvrtom leveli príde monštrum akoby od Frankensteina, ktorý strieľa elektrické orby a v piatom príde duch, na ktorého si zopár životov budete zvykať, až prídete na to, ako ho zabiť. Potom tu je lietajúca lebka ako z Dooma alebo vlkodlak, ktorý sa dá veľmi ľahko zabiť, ak pred ním nezačnete utekať. Záverečný boss je zvláštny a musíte likvidovať aj jeho ohnivé ruky.
Ďalšou super vecou je animácia smrti hlavnej postavy. Tá je pri každom monštre alebo pasci iná. A originálne mala byť hra oveľa krvavejšia, no Softdisk ju moc krvavú nechcel. Problémom je, že vás zabije jediné zranenie, jediný zásah nepriateľa, no dôležité je dodať, že keď sa monštra dotknete – čiže cez neho prejdete, neznamená to automaticky smrť. A nedá sa tu ukladať. No ak viete, kam máte ísť, celou hrou sa dá prešprintovať za 6 minút. Len je škoda, že toto bola posledná hra na DOS zo série Dangerous Dave, ktorú vyrobil id Software. Romero potom vyrobil pre Apple II a Softdisk ešte dve hry – Double Dangerous Dave a Dangerous Dave Returns. Poďme ale na tretí diel z DOSovej série.