Radix: Beyond the Void

Hellrampageaction Leave a Comment

Zabudnutá kvalitná strieľačka v štýle Descent…

„Všetko to začalo Doomom.“ Oukej, to už je trochu otrepaná fráza. V deväťdesiatych rokoch boli populárne doomovky – z Doomu vyšiel Heretic, Hexen, Strife, Witchaven a iné hry. A potom prišiel Descent v roku 1995 s novou čistou hrateľnosťou a schopnosťou pohybovať sa v priestore. V tom istom roku vyšiel aj Radix: Beyond the Void, no na ten akosi všetci zabudli. Každý bol zaneprázdnený hraním Descenta, Hexena, Star Wars: Dark Forces a iných kvalitnejších strieľačiek od renomovanejších firiem, takže Radix upadol do zabudnutia. Ja som ho tiež dodnes nepoznal. A to je na recenzovaniu ta krásna vec. Človek spozná kvalitné hry, o ktorých by sa nemal šancu dozvedieť.

O vývojároch sa toho moc napísať nedá, takže poďme hneď na príbeh. V 22. storočí ľudstvo dosiahlo svetový mier. Na Zemi vzniknutá aliancia UESA (United Earth Space Alliance) sa preto mohla venovať iným veciam – prieskumu vesmíru. V roku 2147 bola k asteroidu Theta vyslaná kolonizačná loď. Kolonisti v druhej lodi boli napadnutí neznámym nepriateľom. Miesto, kde sa objavili a zaútočili na kolonizačnú loď nepriatelia, sa začalo nazývať „The Void“ (prázdnota, ničota). Ľudia sa rozhodli tomuto nebezpečenstvu postaviť, preto postavili bojovú loď menom Radix a vyslali ju do Prázdnoty. Vašou úlohou počas misii bude zlikvidovať nepriateľov, zničiť ich zariadenia a nájsť východ do ďalšieho levelu.

Radix si predstavte ako rýchlejší, zbesilejší Doom, v ktorom môžete lietať. Jednotlivé úrovne sú zložené z tunelov, otvorených či zavretých väčších priestranstiev a stovkami nepriateľov v nich. Descent mi pripadal osobnejší, komornejší a preto ho mám aj radšej. V ňom ste si museli vážiť každú nájdenú raketu a aj nepriatelia boli tuhší a bolo ich menej. Tu prídete do miestnosti, v ktorej na vás strieľa dva tucty robotov a vy začnete strieľať. A potom sa už ani v tom chaose nevyznáte, pretože všetko začne vybuchovať. A práve výbuchy sú na tejto hre to najkrajšie. Či už prestrelíte barely, ktoré sa vznesú do vzduchu alebo poničíte riadiace stredisko a uvidíte krásny reťazový výbuch, dobre sa na to aj dnes pozerá. Počas hry môžete využiť aj pohľad dozadu, ten som ani raz za celú hru nepoužil.

Keďže je to doom-like hra, mapy sú tvorené v 2.5D. Nie je to ani 2D a ani 3D. Je to vlastne 2D ale má vám to pripadať ako 3D. Aby som sa nezamotal vo vlastnom texte, Descent používal kompletné 3D mapy s 6DoF (Six degrees of freedom – v preklade šesť stupňov voľnosti) – to znamená, že môžete okrem dopredu/dozadu, hore/dole a doprava/doľava môžete používať s lietadlom aj pitch (stúpanie), yaw (odbočenie doľava/doprava nosom) a roll. V Radix nemôžete rollovať, čo som nebral ako mínus, pretože z chaosu by sa stal ešte väčší chaos. Niekedy sa mi zasekla myš v hre a ja som sa nemohol otáčať, takže som musel presedlať na klávesnicu, čo nebolo pohodlné.

Level dizajn mi neprišiel moc originálny ale nedá sa povedať, že by som sa v mapách strácal. Celkovo sú v hre 3 epizódy, ktoré dohráte za jeden deň. Hra je dosť krátka, čo je aj zápor. Podobne ako v Doomovi, aj tu môžete nájsť tajné miestnosti, v ktorých nájdete nové zbrane alebo muníciu. Zbraní je sedem a hneď prvá má neobmedzené náboje, keďže ide na energiu a dá sa postupom času vylepšovať. Hneď v prvom leveli môžete nájsť vylepšenie, ktoré zvýši rýchlosť streľby. Ostatné zbrane ani nejdem popisovať. Každý si nájde svojho favorita – máte tu akýsi rotačný guľomet, navádzané raketomety a ďalšie energetické zbrane. Posledná zbraň mi pripomínala BFG z Doomu, keďže tiež vyšle zelený paprsok, ktorý zničí všetko v priestore. Okrem toho medzerou môžete hádzať atomovky. Tie majú rovnaký efekt ako BFG. Hudba mi prišla veľmi prirodzená a vôbec nerušila – vytvoril ju Marc Gravelle a je rockovo-metalového charakteru. Ešte na koniec sa s vami podelím s oficiálnou stránkou hry.

[yasr_overall_rating size=“large“]

[yasr_visitor_votes size=“medium“]


  • download5523Radix - Beyond the Void titleVýrobca: Neural Stort / Union Logic Software
  • Distributor: Prosoft / Epic MegaGames
  • Rok vydania: 1995
  • Platformy: DOS
  • Extra: cheaty 2 icon Obaly icon gameplay icon Soundtracky icon abandonia-icon1 wikipedia icon
  • Ovládanie

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.