Nevyužitý potenciál a zbabraná konverzia na PC…
Palace Software bola prvá firma, ktorá robila hry podľa filmov. Už v roku 1984 vyrobili prvú hororovú hru na Commodore 64 s názvom The Evil Dead – podľa rovnako znejúceho filmu. Ďalšie ich hry vychádzali pre rôzne platformy. Ich azda najlepšou hrou bola futuristická akcia s názvom Rimrunner a dnes recenzovaná arkáda Rad Warrior. Vyšla už v roku 1986 na Commodore 64.
Celá chyba konverzie na DOS bola v tom, že vôbec vznikla. Neviem kde nastala chyba, ale originálna verzia na C64 bola graficky príťažlivejšia a lepšie sa ovládala. Volala The Sacred Armour of Antiriad.
Príbeh Rad Warriora začína po útoku votrelcov na jeden zastaralý svet, kde ľudia žili ako v praveku. Mimozemšťania zajali primitívny ľud, no jeden lovec im utiekol. Mal meno Tal a rozhodol sa, že to tak nenechá. Úlohou hry je zničiť hlavný počítač mimozemšťanov a zachrániť svoj ľud od utrpenia.
Grafika je na rok vydania celkom ok, no keby som nevidel o rok mladší originál, všetko by bolo ok, no nie je. Na CGA sa po chvíli dá pozerať, no stále mi na nej čosi nesedelo. Ako keby chceli výrobcovia rýchlo rýchlo vydať hru na viacero platforiem, aby mali čo najväčší zisk a pritom kašlali na kvalitu. Na C64 to všetko vyzeralo tak živšie, tu to pôsobí skôr fádne, zastaralé a núti vás zamyslieť nad tým, prečo ja túto hru teraz hrám. Zvuky a hudba sú v klasickom PC Speakerovi, no originál dostal výrazne lepšiu hudbu. Prečo to isté nedostalo PC? Jediným vysvetlením je možno to, že vtedajšie PC by to neutiahlo a bolo málo rozšírené v kruhu hráčov.
Ovládanie je katastrofálne. Skákať z miesta sa dá len krkolomne, veľakrát budete padať z nie vlastnej chyby. Nasmerovanie hodu kameňom sa tiež nedá, a tak si budete musieť vystačiť s obyčajným jedným smerom, a tým pádom stratíte veľa života, pretože nebudete môcť zabiť potvory, ktoré sú veľmi zle rozmiestnené. Niektoré idú po vás, niektoré si krúžia po svojom pieskovisku a niektoré vás zbadajú až po minúte. Lokácie, ktoré boli v druhej polovici hry ma príjemne prekvapili, pretože boli veľmi pekné – v originále.
A o čom je teda hra? Podľa obrázkov to vypadá na arkádu typu Barbarian s duchmi. Skutočne je to tak. Len namiesto meča budete mať v prvej polovici kamene a v druhej laserovú pištoľ. V prvej polovici budete chodiť ako neandertálec a v druhej ako robocop. Len musíte nájsť všetky potrebné časti na aktivovanie nájdeného antiradiačného obleku. Keď sa aktivuje oblek, je to efektné a pekné, no čo s tým, keď nelieta a ani nestrieľa. Budete môcť po leveli lietať alebo zostreľovať mimozemšťanov. Hra obsahuje len jediný rozsiahly level, ktorý slúži ako bludisko. Na obnovenie života sa v leveli nachádza vec, ktorá má označenie písmenom E. Vo svojom antiradiačnom obleku si tiež môžete obnovovať život, no ide to pomaly. Vôbec by to nebola zlá hra, nebyť spomenutých nedostatkov. Z roku 1987 by som radšej doporučoval zábavnejšiu arkádu Tower Toppler alebo klasického Barbariana, ktoré od nás dostali 7/10
[su_spoiler title=“Ovládanie“ icon=“arrow-circle-2″]
[Šípky] – pohyb
[Medzera] – akcia[/su_spoiler]
[yasr_overall_rating size=“large“]
[yasr_visitor_votes size=“medium“]