Prince of Persia 2: The Shadow & The Flame

Hellrampagearcade Leave a Comment

Nové prostredie, viac animačiek a viac súbojov!

(pozn.: recenzia je trochu agresívnejšia, bol som z hry dosť vynervovaný, tak to berte, prosím, s rezervou 🙂 )

Prečo musí byť táto hra taká ťažká? Nadávam pri nej viac než pri Rick Dangerous a to bola, panečku, hardcore záležitosť pre náročných. Asi som od pokračovania princa čakal trochu iný zážitok. V mojom ranom počítačovom veku som radšej hrával prvý diel. Mal lepšiu atmosféru, spletitejšie úrovne, v ktorých ste sa mohli stratiť a nebolo tam až tak veľa súbojov. Toto niektorým hráčom v pokračovaní chýba. Iní to naopak ospevujú. Ja patrím do kategórie: „Niečo je dobré, niečo nie.“ Hra je síce farebnejšia, má viac odlišných tém pozadí, nenachádzate sa len v kobkách alebo v paláci. Hneď na začiatku utekáte na streche a zabíjate a zhadzujete útočiace stráže, ktoré prichádzajú v húfoch a spawnujú sa na kraji obrazovky – ok, nie je to až také prehnané ako v nejakej automatovej mlátičke. Neskôr utekáte perským mestečkom, aby ste v poslednom okamihu skočili na loď. Následne bude loď zničená a vy sa ocitáte na pláži pred jednoduchou hádankou a pohyblivým pieskom (spomenul som si na Káčerovo a strýka Držgroša). Keď ju vyriešite, opäť sa zmení level dizajn a konečne to začne v tom momente vypadať ako starý dobrý Princ. Od tohto okamihu začína hranie pokus-omyl. Budete sa musieť úrovne naučiť naspamäť, rovnako ako to bolo napríklad u Ricka Nebezpečného. Stačí jeden nesprávny krok a skĺznete do priepasti alebo si zavriete dvere a môžete úroveň opakovať. Zo začiatku to nie je zrejmé ale aj tu ostal časový limit. Aktivuje sa až keď sa dostanete do dungeonu a začne to vypadať ako prvý Princ. Časový limit je 75 minút, no dá sa to obísť save-load taktikou. Čas sa dá zistiť stlačením medzery, no niekedy vám dá o ňom vedieť vaša milá, že vám ukáže strom s padajúcimi listami. Autori sa nechali v level dizajne inšpirovať aj inými hrami – napríklad zabudnuté mesto vypadá ako Castlevania.

Príbehovo sa jedná opäť o rozprávku, no je oveľa pútavejšia. Princ porazil zlého vezíra Jaffara a za odmenu chcel len jediné – ruku krásnej dcéry Perského sultána (nie v zmysle odseknutia jej ruky… čo by s ňou robil… aha…). A ako sa hovorí – žili štastne až dlhých 11 dní. Ako sa princ jedného dňa vracia do paláca, pri tróne stojí jeho identické dvojča, ktoré pravého princa nazýva žobrákom. Princ v napodobiteľovi uvidí Jaffara a už vie, ktorá bije. Nezaháľa a rýchlo uteká a tu začína hra skokom z okna. Cinematické sekvencie sú častejšie a text je kvalitne nadabovaný. Aj grafická stránka sa v nich zlepšila a konečne vidíte, aká je princezná kočka, takže vidíte dôvod, prečo ten idiot lezie, trápi sa s kostlivcami a zachraňuje princeznú od nadržaného starca. Ako som spomínal, nepriateľov je oveľa viac a útočia vo väčších počtoch. Takisto sa už nelíšia len v obsahu tuku na bruchu ale aj vzhľadom. Najviac vás srať budú zo začiatku kostlivci. Sú nesmrteľní a aj keď majú život, po čase znovu povstanú, aby vás srali. Neskôr stretnete hlavu medúzy, hadov, stráže s vtáčou hlavou (trochu mi pripomínali egyptského boha Horusa). Epicky ťažký súboj zažijete na rozkývanom moste, na ktorom si musíte s kostlivcom vymeniť stranu a dotlačiť ho na stranu druhú. Ďalší epická skákacia sekvencia je pred získaním lietajúceho koňa. Keď nedajbože zhodíte jednu plošinku inak, ako to chceli autori a spadnete, ste v prdeli a musíte reštartovať level. Keďže tu je nepriateľov viac aj súboje sú ťažšie. Môže zato aj zmenené ovládanie, ktoré mi príde menej citlivejšie (a aj animácie sa zhoršili – možno Jordan Mechner už nepoužíval pre zachytenie pohybov svojho brata ale nejakého menej agílneho lúzra). Keď som preskakoval zo státia lávu alebo inú prekážku a použil som k tomu šípky, väčšinou mi postava neskočila. Musel som preskakovať medzi šipkami a numerickou klávesnicou, kde 7kou a 9kou vám princ skočí z miesta automaticky. Ďalej je dobré sa naučiť brať nápoje shiftom, keďže niektoré sa nachádzali na jednej plošine a stlačením dole šipky mi postava liezla dole. Oblečenie konečne doznalo pokroku. Už nevypadáte ako Patrick Swayze z Hriešneho tanca (R.I.P.), máte na hlave turban a farebné oblečenie. A najepickejšie bolo moje nasadnutie na magický koberec, keď ešte nebola otvorená strecha. Skončilo to mojím smiechom a princom, z ktorého na strope zostala krvavá šmuha.

Ak ste hrali predchádzajúci diel, určite si v dungeone všimnete určité zmeny. Pichliače už nie sú v zemi ale v stene, takže vás v súboji do nich môže natlačiť napríklad kostlivec (ale vy jeho nie) a na zemi sú tiež takmer neviditeľné pasce, ktoré vám uberú život a niekedy ich nebudete vedieť rozoznať od spínačov pre mechaniku dverí. Je tu množstvo inovácii. Neskôr, keď sa dostanete do paláca, čakajú vás horizontálne sekacie pasce, ktoré budete musieť podliezť. Taktiež váš arzenál sa bude meniť. Celkovo nájdete až tri typy mečov. Líšia sa len dosahom, no môžete nosiť len jeden. Keď už sme pri tých číslach, pokračovanie Princa má 15 levelov, v ktorých budete nadávať do p**, ku**** a iných ko*****. Ak ste boli v krčme na futbalovom zápase, ktorý sa nevydaril, môžete použiť aj aktualizované nadávky, ktoré v danom regióne a čase u štamgastov práve frčia.

Prekvapilo ma, že nedávno (júl 2013) vyšiel HD remake pre mobily s Androidom a iOS. Keďže dotykáče nemajú klávesy, musí sa to tam hrať dosť nahovno, keď je ovládanie zlé aj v DOSovej verzii, kde máte fyzický pocit, že niečo mačkáte. Tu je copyprotect obrázok, ktorý od vás hra bude počas hry pýtať.

[su_spoiler title=“Ovládanie“ icon=“arrow-circle-2″]

[] – doľava
[] – doprava
[] – skok / blok
[] – čupnutie / schovanie zbrane
[Shift] – opatrné kroky/lezenie, pri skoku sa zachytí o stenu
[Ctrl] – vytasí meč, útok

Ďalšie klávesy
[Medzera] – ukáže zostávajúci čas
[Esc] – pauza
[Alt+G] – uloží hru
[Alt+L] – nahrá hru
[Alt+A] – reštartuje level
[Alt+R] – reštartuje hru
[Alt+S] – zap/vyp zvuky
[Ctrl+Q] – vypne hru

[/su_spoiler]

[su_box title=“Zaujímavosti:“ style=“noise“ box_color=“#e36b00″ title_color=“#000000″ radius=“11″]

[/su_box] [yasr_overall_rating size=“large“] [yasr_visitor_votes size=“medium“]


  • download5523Prince of Persia 2 - Shadow & The Flame titleVýrobca a distribútor: Brøderbund Software
  • Rok vydania: 1993
  • Platformy: DOS, FM Towns, Macintosh, PC-98, SNES
  • Extra: cheaty 2 icon Obaly icon gameplay icon mapa icon Soundtracky icon manual icon abandonia-icon1 wikipedia icon

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.