Druhý Motocross Madness vyšiel 25. mája roku 2000 a priniesol zlepšenie ako v grafike a zvukoch, tak aj vo fyzikálnom engine. V otvorených oblastiach pribudli konečne stromy, do ktorých ste mohli vraziť či rôzne objekty a oblasti nepôsobili tak prázdne, akoby ste jazdili na Marse či Mesiaci. Zaujímavosťou je, že v hre je viac než 50,000 3D objektov. Poďme si pozrieť zmeny v jednotlivých módoch a či sa pokračovanie hrá lepšie alebo nie.
Mód Stunt Quarry, v ktorom ste robili triky, sa premenoval na Stunt Event. Na výber je desať rozdielnych a obrovských lokácii, v ktorých sú okrem stromov a rastlinstva pridané aj ďalšie objekty – rôzne stavby či budovy. Po leveli jazdí aj doprava, čo ma prekvapilo asi najviac – môžete stretnúť aj džíp či nákladiak. A po oblohe lietajú motorové lietadlá. Úplne som sa začal cítiť akoby som jazdil v mape zo SimCity – no od toho tu bolo Streets of SimCity, ktoré vyšlo v ´97. Je tu inak jedna zaujímavá featúrka – keď sa rozhodnete ísť s motorkou za stanovenú oblasť mapy, hra vás katapultuje späť. A môžete v jednej oblasti stretnúť aj UFO.
Čo sa týka ovládania motorky, rýchlejšie reagovala a rýchlejšie dokázala chytiť kontakt s terénom. Tiež sa mi zdalo, že skoky sú tu oveľa väčšie a s tým súvisí aj to, že motorka má väčšiu akceleráciu. V dvojke väčšie skoky alebo pády z výšok neprežijete – v jednotke ste prežili aj nereálne výšky, tu si musíte dať pozor, aby ste príliš vysoko nevyskočili. Triky sú inak rozdelené než v jednotke, takže si budete chvíľu zvykať. Najrýchlejší trik sa zmenil – nohy vystrčené dopredu nad riadidlá. Čo sa týka oblastí, najviac sa mi páčil prvý park, kde bola hustá doprava, potom zasnežená oblasť s vlekom a observatóriom, púšť Arizony, ktorá je síce prázdna ale má peknú prírodu, ťažobná oblasť s nákladnými autami a vlakom, čo mi pripomenulo prvý level v Ignition alebo Mexické Zihuatenejo (siwata nexo) s aztéckymi stavbami.
Poďme si porovnať mód Baja. Chyby v podstate ostali – čo sa týka kompasu, no najviac mi vadila umelá inteligencia protijazdcov. Aj na hard boli príliš pomalí a na rovinke ich v pohode predbehnete. V tejto dvojke je AIčko oveľa tupšie, veľakrát skočí samovražedný skok a nevie spoľahlivo pristáť – ja napríklad skočím rovnaký skok ako oni a v pohode sa mi podarí pristáť a nedolámem si kosti. A po rovinke s nimi divne škube, akoby mali počas jazdy záchvat.
Novým módom je Enduro, ktoré ma bavilo, spoločne s Bajou, najviac. Je to podobný mód ako Baja – tiež jazdíte v otvorenom prostredí a musíte prechádzať cez brány, no v prostredí sa nachádza oveľa viac budov, objektov a trate sú dizajnované tak, aby ste museli preskočiť vlak alebo sa vyhýbať trafike. Len obtiažnosť je minimálna, keďže aj na hard boli oponenti pomalí a stále padali.
Národné trate ma v dvojke nejako nebavili. Je ich síce až 16, no v prvom diele mi prišli zábavnejšie. Pádov si tu užijete oveľa viac až to začne byť otravné. Hlavne kvôli počítačovým protivníkom. Tí to akoby využívajú a nachváľ padajú. A keď hráte proti desiatim kompom, začnú byť závody tragikomédiou. Ide o to, že keď hráč spadne, kamera sa snaží udržať v zornom poli ako jazdca, tak jeho motorku. Dôležité ale je, kam motorka spadne, pretože v tom bode sa hráč respawnuje. A tak sa respawnuje aj komp, ale oveľa rýchlejšie. Takže aj keď spadne, vôbec ho to nespomalí, nedá takmer žiadny postih a ťažko sa predbieha.
Poďme na predposledný mód – Supercross. Skúste si tento mód zahrať proti desiatim počítačom a uvidíte tú srandu. Škoda, že autori do hry nepridali život, pretože väčšina počítačových jazdcov by neprešla ani jedno kolo. Najhoršie je, že aj keď sa snažíte jazdiť čisto, nepriatelia vás strhnú na zem alebo sa o nich potknete. Čo sa týka skokov a ich obchádzania, autori dali do okolia trate zábrany, takže som ich nemohol obísť.
Novým módom je Pro-Circuit – je to séria závodov z predchádzajúcich módov, v ktorých sa hrá o peňažné výhry, vďaka ktorým si následne môžete vylepšovať motorku. Nesmiem zabudnúť na obrovské množstvo uživateľských máp, ktoré fanúšikovia vytvorili. Síce som ich neskúšal, no dajú sa nájsť buď na stránke MCM2Central.com alebo na databáze módov. Do hry sa dajú vytvárať aj nové oblečenia pre jazdcov. A čo sa týka motoriek, Microsoft to malo ošéfované a licencované, takže si môžete zajazdiť na Yamahe, Suzuki či Honde.
Rovnako ako v prvom diele, ani tu hudba počas hry nehrá – len v úvodnom intre a na konci hry. A tieto songy nahrala kapela Incubus. U kritiky hra v priemere dostala 86,3%. Chválili návykovosť a že boli všetky aspekty z prvého dielu vylepšené. MM2 sa dá hrať samozrejme aj cez multiplayer, kde sa dá zažiť najväčšia zábava. Len škoda, že som v čase recenzovania na GameRangeri nenašiel žiadnu otvorenú hru.
V roku 2013 vyšiel tretí diel len na Xbox 360, už ho robila iná firma – Bongfish a nestal sa tak populárny ako predchádzajúce diely.
Ja môžem odporučiť oba diely, no ak chcete ten lepší, zahrajte si druhý Motocross Madness.