200x rovnaký okruh… zábava? Pre niekoho áno
Historicky prvú trať jazdci odjazdili v roku 1911 (dokonca skôr, než začala prvá svetová vojna) a museli jazdiť 500 míľ (805 km) jednu trať stále dookola nejakých 200 krát. Ľahkou matematikou zistíme, že už viac ako 100 rokov sa každý rok v máji jazdí táto etapa. Až o roku 1991 začali jazdiť prvé Indy formule. Okruh sa jazdil na trati Speedway v Indiane, v USA. Túto trať postavili už v roku 1909. Na tomto obrom závodnom štadióne sa zmestilo až 257 325 ľudí, kapacita bola do 400 tisíc. Na trati jazdilo až 33 jazdcov rozdelených do troch stĺpcov po jedenástich.
Úplne prvou hrou, ktorá sa snažila imitovať túto trať bola Indy 500 od Atari na Atari 2600, no bola to skôr arkádová 2D záležitosť pre prvé systémy. Dnes recenzovaná hra Indianapolis 500 mala za úlohu vytvoriť verný simulátor formulí a známej trate v USA. Mala oddeliť arkádové záležitosti od simulátorov. Bola vyvinutá firmou Papyrus Design Group, ktorá v budúcnosti vyrobila známu závodnú hru NASCAR, takže okruhové závodenie sa jej stalo srdečnou záležitosťou. V Papyrus figurovali mená ako David Kaemmer alebo Omar Khudari, hra bola distribuovaná gigantom Electronic Arts. Až o rok neskôr vyšla aj na Amigu.
Prvé kroky v hre vás určite zavedú do praktickej hry, v ktorej si môžete vyskúšať ovládanie vozidla, zastavovanie v pit stopoch a oboznámenie sa s traťou (aj keď moc zákrut nehľadajte). Po praktickom móde sa môžete vrhnúť buď na kvalifikáciu alebo samotný závod. V kvalifikácii musíte odjazdiť 4 okruhy, aby bol váš čas započítaný a mohli ste si polepšiť štartovaciu pozíciu. Závod si môžete nastaviť buď na 10, 30, 60 alebo plných 200 okruhov. Pri prvých dvoch je vaša formula nezničiteľná a len pri prvom nebudú žiadne žlté vlajky, takže môžete búrať ostatných a jazdiť štýlom „carmageddon„. Z formulí máte na výber z troch značiek: žltý Penske-Chevrolet, červený Lola-Buick, a modrý March-Cosworth.
V trati si môžete prepínať horný interface klávesami F1-F10, nájdete v nich dôležité informácie o stave vašej formule ako napríklad palivo, predné a zadné krídla, kolesá, brzdy, atď. Taktiež si môžete kedykoľvek prehrať rýchly replay, v ktorom sa dá dokonca vybrať až zo šiestich kamier – v aute, za autom, traťové kamery, TV kamery, helikoptérou z oblohy alebo ukázať najpozoruhodnejšie udalosti v tejto inak nudnej trati – zrážka, prvá formula,…
Grafická stránka hry bola na rok vydania naozaj kvalitná. PC verzia podporovala rozlíšenie 320×200, 16-farieb a VGA grafiku. Rozchodiť ste ju mohli aj v CGA alebo EGA grafickom nastavení, zvukovo od PC Speakera po Adlib.
V dnešnej dobe sa hra už nedá skutočne hrať. Nevedel by som si predstaviť človeka, ktorý by si zapol túto hru a seriózne a s chladnou hlavou by odohral celých 200 okruhov. Ja som ju hral zo zvedavosti a najviac ma bavilo odohrať práve 10 tratí, kedy ste mali nerozbitnú formulu a mohli ste ostatné formule búrať a pozerať sa na podarený replay. Umelá inteligencia tu ako keby ani nebola, robí strašné chyby a dokáže vás vyradiť z hry behom jednej zákruty. Keby som mal odporučiť kvalitnejšie formulové závody – Formula One Grand Prix alebo Grand Prix Circuit.
[su_spoiler title=“Ovládanie“ icon=“arrow-circle-2″]
[Šípky] – ovládanie formule
[F1-F10] – informácie o trati a vozidle[/su_spoiler]
[yasr_overall_rating size=“large“]
[yasr_visitor_votes size=“medium“]