Vesničani
Bez nadsázky si povězme, že vesničané jsou ten nejdůležitější prvek celé vesnice. Bez nich se skutečně nic neděje. Naštěstí vám samovolně nevyhynou, takže klid. Nezapomeňte, že vesničané jsou ekvivalent vaší moci. Čím více jich míte, tím jste silnější. Jejich víra vám umožňuje sesílat kouzla.
Vlastnosti
Každý vesničan má tři základní vlastnosti, jsou to věk, život.síla a únava (a ženy ještě ukazatel těhotenství). Zatímco s věkem toho moc nenadělají, o další dvě se postarají samostatně (krmením, spánkem…).
Věk
Dítě je při narození staré 1 rok. Každé 3 minuty uplyne jeden rok a vesničan se dožije tak 70-80 let. Takže průměrně přežije vesničan asi 3-4 hodiny reálného času, za předpokladu, ovšem, že neskončí jako potrava pro Kreatůru nebo jako oběť.
Dětem (pod 16) nelze určit profesi a důchodci (nad 55) nějak ztrácí vůli pracovat, ale obě tyto skupiny rády křepčí (tančí). Takže hoďte nějaký kámen do středu vesnice, aby měly okolo čeho tančit.
Když člověk zemře (z jakýchkoliv důvodů) na zemi zůstane mrtvolka, byť krátce. Pokud máte hřbitov, kostra zmizí a na hřbitově se oběví náhrobek. Než mrtvola zmizí, můžete ji obětovat, aniž byste se lidem jevil jako zlý Bůh.
Životní síla
Životní síla je reprezentována procentuelně a snižuje se zejména po nějaké katastrofě (ačkoliv práce ji též snižuje, byť minimálně). Životníé síla se regeneruje spánkem, nejlépe pod střechou. Porod lehce snižuje životní sílu. Pokud se životní síla člověka sníží pod 30%, začne mít problémy s chůzí. Pod 10% už se jen plazí a kašlou a brzy podlehnou smrti, pokud je nedáte domů nebo nevyléčíte kouzlem Heal, což vám přidá na váženosti. Když životní síla spadne na 0%, člověk zemře. Pokud nejde o nadpřirozenou smrt, stane se to až ve vysokém věku. Mrtví se za několik okamžiků vypraví na hřbitov, jejich zbytky zmizí. Pokud je uchopíte do ruky, zůstanou v ní po neomezenou dobu.
Únava
Práce je únavná – to ví každý. Když není člověk unaven, má únavu na 100% (divné, že?). Když je únava už neúnosná (tedy malá) vesničan se vypraví hledat potravu, po jejímž požití únava zcela zmizí. Pokud je vesničan zcela (0%) unaven, nezemře, ale není schopen pracovat. Toto se naštěstí moc často nestane, protože je jistě zásobíte dostatkem jídla.
Těhotenství
Žena může otěhotnět, pokud je ustanovena jako množitelka (breeder) nebo ji navštíví množitel. Těhotná žena si zaleze do domu a spí, než porodí. Pokud dům nemá, spí venku. Pokud chcete, můžete ji poslat do práce, aniž by to ohrozilo její zdraví. Čerstvě narozené děti jsou automaticky umístěny ve školce (creche). Při porodu si žena lehne na zem a vedle ní se objeví jeden rok staré, oblečené dítko (Zázrak!). Žena pak nějakou dobu neotěhotní, pokud není určena jako množitelka.
Nicnedělání x Zevlování
Pokud nějaký vesničan zevluje, nemá dočasně co dělat (např. tesař, protože se nic nestaví ani neopravuje). Tento stav netrvá věčně, po určité chvíli zevlování si človíček najde jinou práci.
Nic nedělající vesničané nejsou určeni jako řemeslníci a jsou připraveni dělat cokoliv, v momentě, kdy to bude jejich vesnice potřebovat. Tito nemakačenkové se účastní tance kolem artefaktů nebo Kreatůry.
Tanec
Pokud jsou vesničané okouzleni Vaší Kreatůrou, přestanou v práci a uctívají ji. To generuje malé množství víry, ale pořád lepší než nicnedělání. Tančící jsou zpravidla děti a důchodci.
Pokud je Kreatůra potěšena činy vašich vesničanů, může gestem přivolat další a sama vést tanec. Pokud do centra vesnice dáte kámen, nic nedělající kolem něj můžou tančit (hlavně při soumraku/úsvitu). Tento kámen se po určitém čase stane artefaktem (vsakuje se do něj víra tanečníků). Artefakt může uskladněnou víru uvolňovat, pokud ho třeba přemístíte na náměstí neutrální vesnice.
Vesničané často tančí kolem objektů, s kterými jste pohybovali, ať už je to cokoliv – například kus plotu, míč…zkrátka cokoliv.
Touhy
Touhy vesničanů poznáte podle vlajek, jež vlají na skladišti (village store). Čím je vlajka výše, tím silnější je touha. Zlý Bůh si nemusí dávat příliš pozor na toto, neboť lidí se zpravidla udrží naživu sami, ale je lépe občas provést kontrolu. Dobří Bohové by se měli snažit udržet vlaječky pod polovinou jejich dráhy, ale rozhodně nejsou povinni snížit všechny na nulu. Pokud, totiž, budete neustále plnit požadavky svého lidu, zleniví a budou chtít ještě víc. Zlí Bohové mohou snížit touhy tím, že obětují pár chudáků. Obě cesty (zlá i dobrá) potřebují dostatečnou populaci a tudíž není od věci mít dostatek množitelů, aby jste si například neobětovali celý národ. Pokud jste zlý a vaše Kreatůra vás obtěžuje svým hladem, pak ji naučte jíst vesničany. Obecně, být dobrý, znamená mnohem víc práce. Výjimkou budiž modlící se u vašeho oltáře. tito se umodlí až k smrti hlady, a tudíž jim vedle oltáře nasypte nějaké to obilí a oni se nakrmí.
Vesnice
Kliknutím pravého tlačítka na střechu budovy zjistí, kolik lidí v domě (domech) žije. Pokud seberete vesničana, modrý symbol nad domem značí, že tam přebývá. Hřbitov nestavte uprostřed vsi, spíš na okraji.
- Dílna – Village Workshop – staví polotovary budov. Vyrobené polotovary budov se skladují na dvoře a pokud je dvůr plný, výroba dalších neprobíhá. Pokud dílnu nemáte a touha vesničanů po expanzi je vysoká, sami postaví domy.
- Územní plánování – vesničané se pohybují po svých krátkých nožkách a tak je moudré zkrátit jejich trasy co nejvíc, aby se ušetřil čas. Postavte dílnu poblíž skladiště a pole také, ať se zbožím nemusí jít přes celou ves. Pokud chcete/můžete, můžete jim vypomoci kouzlem teleportace. Div (wonder) nemusí být ve středu vesnice, protože k němu nikdo nechodí a tudíž by tam jen zabíral místo. Zasaďte si nějaké stromy do centra vsi – dřevorubci je neskosí a obyvatelé budou spokojenější, protože budou žít v hezčím prostředí. A Světlušky vám občas ke stromu (nebo kamenu) položí nějaké kouzlo.
- Sklad – Village Store – je místo, kde se skladují jediné 2 suroviny této hry, jídlo a dřevo. Čím plnější, tím lepší a plnit můžete třeba kouzly Jídlo a Dřevo.
- Výsadky – nejrychlejší způsob, jak rozšířit svůj vliv je vyrobit nové centrum vsi. Seberte jeden polotovar, odneste ho mimo sféru svého vlivu a během těch několika sekund, co máte možnost, zasaďte polotovar. V momentě, kdy se polotovar uchytí, získáte na tomto území vliv. Pošlete tam nějaké stavitele a aby vaše nové město nevymřelo, pošlete tam nějaké lidi a množiče.
- Místo uctívání – Worship site – je místo, kde se za vás modlí, čímž vám dodávají sílu ke kouzlení. Musíte své modlící se lidi zásobit jídlem, aby nezemřeli hlady a také není od věci je občas vyléčit kouzlem Heal, aby nebyli unavení. Množství modlících se lidí se určuje vysouváním/zasouváním totemu. Toto je také místo, kde se konají oběti. Pusťte člověka na oltář a uvidíte.
- Artefakty – skála, ohrada, míč…to všechno se může stát artefaktem, pokud kolem začnou vesničané tančit a ukládat tím víru do předmětu. S rostoucím množstvím uložené víry začne předmět zářit – to znamená, že se z něj stal artefakt. Pokud necháte lidi tančit okolo artefaktu skutečně dlouho, objeví se na něm váš Božský znak, což znamená, že je to opravdu silný artefakt. Artefakty jdou použít ke konvertování nevěřících – takový zářící kámen vržený v noci na náměstí udělá své. Víra v artefaktu se tímto vyčerpává – jde však opět dobít.
Řemeslník se z člověka stane tak, že ho vezmete a dáte do blízkosti objektu jeho budoucí živnosti (dřevorubce ke stromu, farmáře k poli, rybáře k moři) a poté, co se objeví ikona živnosti, ho pustíte. Pokud nebudou mít co dělat, pravděpodobně se půjdou modlit. Lidé budou pracovat na svoji obživu i pokud z nich neuděláte příslušné řemeslníky, ale takhle je to, abychom tak řekli, jistější.
Množič
Množiči „vyrábí“ děti. Dokud je v nějakém domě místo, probíhá množení. Těhotenství není vždy úspěšné, záleží na věku, i když občas i 70ti letá dáma má dítě. Pokud chcete jistý úspěch, vybírejte jedince mezi 20-30 lety. Množička si vždy nechá udělat dítě, pak je 9 měsíců těhotná (asi 2 minuty) a pak hned může znova. Je ale lepší, určit jako množiče muže, protože jim není proti srsti sjet třeba půlku vesničanek a to je pak teprve ten správný kolotoč. Je tedy lepší nastavit 1-2 muže jako množiče, čímž dosáhnete pozvolného nárůstu populace.
Farmář
Můžete myslet, že výroba jídla je stejně důležitá jako výroba dětí, ale to není pravda. Jídlo můžete vyrobit kouzlem, děti jdou stvořit pouze jedním způsobem. I když nikoho jako farmáře neurčíte, někdo vždy na poli makat bude. Pro jistotu udělejte tak 3-4 farmáře, aby se vesnice nestala závislou na vašich kouzlech. Farmářům můžete pomoci kouzlem Water, že jim zalejete pole. Nebo ještě lépe, naučte to Kreatůru, ať taky něco dělá.
Rybář
V mořích okolo ostrova jsou ryby. Můžete je svou Božskou rukou vytahovat a dávat do skladu, je však lepší, určit pár rybářů, ať to dělají sami.
Stavitel
Pokud je budova poškozena nebo se staví nová, většinou to dělá stavitel. Nemůžete přímo postavit budovu, jen určit, kde bude stát a čekat, než ji stavitelé vyrobí. Je dobré přinést jim dostatek dřeva, aby si pro něj nemuseli chodit. Přebytečné dřevo pak odnesou dřevorubci. Stavitelé se, pokud nemají co dělat, ujmou jiné práce, takže na ně nemusíte dohlížet.
Řemeslník
Pokud člověka upustíte poblíž dílny, stane se z něj řemeslník. Tito se zabývají tím, že do dílny nosí dřevo a pak vyrábí polotovary budov.
Misionáři a obchodníci
Pokud chcete, aby sousední vesnice věřila ve vás, použijte misionáře či obchodníka. Vezměte vesničana a přeneste ho do sousední vesnice, žlutá ikona vám napoví, kdy ho pustit.
Ostatní
- Pastýř – nemůžete ho určit, stvoří se sám. Pokud je poblíž vaší vsi stádo zvěře (krávy, prasata, koně), jeden z vesničanů MŮŽE vzít pastýřskou berlu a jít se o ně starat. Pastýř bude zvířátka porážet a maso nosit do skladu. Není ve vaší moci z někoho udělat pastýře.
- Tanečníci – Tančící obyvatelé nabíjejí artefakty a celkově posilují víru, avšak je to na nich – vy je tančit nepřinutíte, ani kdybyste je do moře házel. Jediné, co můžete udělat, je dát jim přístup ke Kreatůře (aby se mohla také účastnit) a kameni, coby budoucímu artefaktu.
Víra je jeden ze základních kamenů hry. Musíte si přiklonit víru prostého lidu, abyste pro sebe získali vesnici. Také musíte zajistit, aby věřili ve vás ve vašich vlastních vesnicích. Jsou tisíce způsobů, jak si zajistit víru. V této sekci vám poskytneme pár tipů.
Konvertování
Váš úspěch při konvertování bude do značné míry rozhodovat, zda se vám podaří dohrát poslední tři země této hry. Nezapomeňte, že pokud budete ten samý zázrak opakovat donekonečna, lidi to omrzí a vy ho budete dělat zbytečně. Každého nebaví sledovat, jak okolo letí už 26 člověk nebo kámen. Tak teď těch pár tipů, jak dostat víru nevěřících:
- Vyrobte si artefakty. Počkejte až se na nich objeví váš symbol a pak je přemístěte do cílové vesnice.
- Hoďte artefakt do vesnice, ať se pěkně kutálí a převaluje, to dělá dojem.
- Zjistěte, po čem lidi touží a dejte jim to. Ukradněte jim jídlo a za chvilku jim ho vraťte.
- Házejte vesničany.
- Fireball v noci v místě, kde je hodně lidí udělá svoje.
- Hoďte strom přes vesnici. Nejlépe hořící strom.
- Použijte vodu na zalévání jejich polí, lidí a hasení ohňů. Zapalte dům a uhaste ho.
- Vylečte nemocné.
- Přiveďte Kreatůru do vesnice. Přivažte ji ke skladu aby kouzlila jídlo a dřevo. Přivažte ji k centru vesnice aby dělala triky, léčila llidi a vedla je v tanci (použijte compassion leash). Nejprve ji, ale naučte kouztla food, wood, water a healing. Kouzlo okřídlená potvora (winged creature) je též velice účinné.
- Rozbij budovy a pak je oprav.
- Okřídlená potvora je pokaždé skoro za 100 jednotek víry. Naučte Kreatůru přivolat ji, v 2. a 5. zemi jsou podstavce tvořící toto kouzlo.
- Stvořte štít nebo přivolejte bouři.
- Terorizujte ves blesky a uhaste vzniklé plameny.
- Kouzlo Megablast do centra vsi.
- Použijte kouzlo Enlarge na vaši Kreatůru a pošlete ji tam zvětšenou.
- Ve 3. zemi házejte neviditelné lidi po vsi.
- Stvořte kouzlem les a pak dejte dřevo do skladiště.
- Obdarujte je. Co takhle nějaké polotovary budov?
- Najděte nemocné a vyléčte je.
- Zapalte školku. Brutální, ale účinné. Pak ji uhaste a hoďte okolo kámen, aby viděli, že se staráte.
- Je spousta jiných možností – tak experimentujte.
Posilování víry vašich věřících
Není to jen o tom, jak odloudit nepřátelskému Bohu lidi, je to i o tom, jak zabránit jim udělat to vám. Pár rad:
- Léčete nemocné.
- Mějte ve vsi Kreatůru (compassion leash!) a přivažte ji buď ke skladu nebo k centru, aby dělala užitečné kousky.
- Nejprve vyléčete nejnemocnější, dostanete víc víry.
- Věnujte pozornost přáním vesničanů i jejich slovním odezvám. Chtějí více dětí? Určete množiče. Nemají kde bydlet? Postavte domy.
- Také nadpřirozené věci vám získají respekt. Hoďte občas skálou nebo fireballem. Pokud jste zlý, můžete začít pálit věci a/i lidi.
- Zalijte pole. Uhaste ohně.
- Zvětšete Kreatůru kouzlem Enlarge a pusťte ji do vsi.
- To jsou jen příklady. Upevňujte svoji víru, jinak vám přebere lidi jiný Bůh. Navíc to rozšiřuje vaši sféru vlivu
Kouzla jsou vaší prodlouženou rukou na (Z)zemi. Můžete jimi trestat nevěřící, odměňovat věřící a jiné, podobné kratochvíle. Naleznete zde všechna kouzla s krátkým popisem. Nezapomeňte ale, že ne všechna jsou dostupná na každé úrovni.
Jídlo
Toto kouzlo naplní váš sklad chutným obilím. Můžete tudíž přesměrovat činnost vašich lidiček jinam. Hodí se též ke konvertování nevěřících – ukradněte jim všechno jídlo a pak, až budou hladovět jim vykouzlete. Japonský zázrak (wonder) snižuje chuť vašich poddaných – budou tedy méně jíst a Norský zázrak zvyšuje účinnost tohoto kouzla.
Dřevo
Skvělé kouzlo, neboť dřeva není nikdy dost. Pokud můžete do skladu dostat 200 000 jednotek dřeva, učiňte tak, ono se to celkem rychle zužitkuje. Keltský a Norský zázrak zvyšuje účinnost tohoto kouzla.
Léčení
Léčete své nemocné, je to bonus k víře a ještě vám nezemřou. Naučte svou kreaturu toto kouzlo, bude sama léčit vaše věřící nebo dokonce konvertovat nevěřící. Japonský zázrak zvyšuje účinnost tohoto kouzla.
Voda
Hodí se k zalévání polí a stromů (rychleji rostou) a k hašení požárů. Nezapomeňte si jich někde pár schovat, pokud byste museli hasit něco většího (les).
Fireball
Útočné kouzlo – zapaluje budovy a lidi. Vrhání po nepřátelských budovách vřele doporučeno. Házená fireballů za noci NAD (ne na) vaší venicí zvyšuje víru. Existují 2 silnější varianty: silnější (fireball increase) a extrémní (fireball extreme).
Blesk (Lightning)
Užitečný jako útočné kouzlo nebo na posílení víry poddaných. V druhém případě si uvědomte možné škody a minimalitujte je (např. deštěm uhaste ohně). Indiánský zázrak zvyšuje sílu bleků, dále existují 2 silnější varianty: silnější a extrémní .
Bouře
Bouře vytváří déšť (tedy vodu), blesky a občas některá i tornádo.
Fyzický štít
Ochrání váš lid před fyzickým útokem (včetně meteorů a fireballů). Vaši věřící mohou držet štít vztyčený, ačkoliv nemůžete čekat, že by vydržel delší metání fireballů. Pokud štítem chráníte neutrální vesnici, zvýší to víru ve vás. Tibetský zázrak zvyšuje účinnost štítu.
Spirituální štít
Vadí vám cizí kreatura ve vaší vsi? Nebo jak vám počítač krade jídlo, dřevo a víru vašich lidí? Vztyčte spirituální štít a zamezte veškerým nadpřirozeným věcem ve vstupu na váš „pozemek“. Tibetský zázrak zvyšuje účinnost štítu.
Les
Na určeném místě začnou růst malé stromečky, postupně vznikne hustý les. Mnohem méně efektivní než kouzlo dřebvo, ale pokud dřevo nemáte, pak je to lepší než nakopat.
Okřídlená mrcha (winged creature)
Jedno z nejzajímavějších kouzel hry a nejlepší na strhávání víry bezvěrců. Sice je celkem drahé, ale za každé zakouzlení dostanete až 100 víry. Použijte generátory kouzel v 2. a 5. zemi a naučte svoji malou (velkou) mršku toto kouzlo. Egyptský zázrak zvyšuje účinnost tohoto kouzla.
Vlčí smečka (pack of wolves)
Jakýsi protiklad okřídlené mrchy.Vyvolává též velkou víru ve vás a vaše schopnosti, ale na druhou stranu se může stát, že poté, co vesnicí smečka projde, nezůstane nikdo, kdo by věřil. Ideální pro zlé hráče.
Teleport
Přenos mezi dvěma místy. Používejte k urychlení práce vesničanů nebo k přenesení vaší kreatury přes potenciálně nebezpečná místa. Egyptský zázrak snižuje cenu kouzla.
Megablast
Nejrychlejší způsob demolice čehokoli. Toto kouzlo zlikviduje prakticky vše ve svém dosahu. Pokud chcete skutečně hodně zapůsobit na bezvěrce, sekněte megablast na náměstí, pokud možno s velkým počtem diváků. Zlým hráčům se doporučuje zacílit školku (creche). Aztécký div zvyšuje sílu megablastu.
Výběr zviřátka
Zde je seznam (snad) všech zvířátek, které můžete pojmout za svého mazlíčka. Některá jsou na výběr na začátku hry, některá po splnění určitého úkolu a některá musíte odblokovat stažením upgrejdu.
- Opice (ape) – Je dostupná hned na začátku hry; je to jedno ze zvířat, které si můžete vybrat bez jakýchkoliv úprav. Silné stránky: síla, inteligence, rychlé reakce.
- Medvěd hnědý – Najdete ho v 5.zemi. Můžete ho získat po splnění sekundárního úkolu „Swap to Brown Bear“. Úkolem je zbavit vesnici smradu – jedná se o odstranění medvědích shitů z blízkého lesa. Jako odměnu si můžete vzít méďu.
- Kráva – Je dostupná hned na začátku hry. Silné stránky: inteligence, (po zhubnutí i síla a rychlé reakce)
- Lev – Splňte úkol vlka Stanleye v 5.zemi, abyste získali lva.
- Lední medvěd – Jedná se o úkol o 2 částech. Nejprve musíte úspěšně vypravit průzkumnou výpravu v zemi 1 (dejte jim dřevo, obilí a maso) a následně v 5.zemi se vám oni průzkumníci vrátí. Klikněte si na stříbrný svitek a medvěd vám budiž odměnou.
- Ovce – Splňte úkol Lost Flock (1.země) s jednou změnou – doneste farmářovi všechny ovce (poté, co jich donesete 5 tak dostanete dřevo, ale pokračujte, je jich více, viz. průvodce 1.zemí). Poté, co vrátíte všechny ovce, můžete jednu znárodnit.
- Tygr – Základní zvíře dostupné ze začátku hry. Silné stránky: síla (+nedostatek inteligence?)
- Želva – Splňte úkol Fish Puzzle ve 4.zemi, abyste mohli mít želvu.
- Vlk – Vlka potkáte na konci úkol Treacherous Path (4.země). V originální verzi nejde úkol splnit a vlk získat, čili si hru nejprve patchněte a pak se mrkněte na řešení.
- Zebra – Splňte úkol Riddles v 2.zemi.
Interakce
Zvíře reaguje na dotek ruky. Najeďte nad něj a stiskněte pravý čudlík myši a můžete se podívat, jak je na tom, případně ho odměnit či potrestat. Odměna či trest by měla následovat okamžitě po akci zvířete, později by nevědělo zač to je.
- Odměňování – pokud uvidíte něco, co chcete, aby zvíře dělalo, pochvalte ho – čím více se vám to líbí, tím víc. Nechvalte ho za každou pitomost na 100%, pak by zlenivělo a dělalo jen ty jednoduché blbiny. Nechvalte zvíře, pokud něco drží, zpravidla to totiž sežere – i když je to třeba člověk. Pokud chcete zvíře naučit na jeden druh potravy, tak ho po pozření této potravy pohlaďte po břiše (stačí 10%). Jednou nestačí, ale ono to časem pochytí.
- Tresty – Slouží k tomu, abyste zvíře odnaučili něco dělat. Tedy pokud chcete být hodný (zlý Bůh by měl po sežrání vesničana zvíře odměnit). Pokud zvíře potrestáte za zívání, když není moc unavené, zvykne si méně odpočívat a bude činorodější. Pokud si ukazuje na tlamu a nemá ještě velký hlad, facka ho též usměrní. Tím si můžete vychovat činorodé a silné (+hubené) zvíře. Nebo samozřejmě líného, rozežraného parchanta… Stejně jako u odměn využívejte plnou škálu trestů – věc kterou nemůžete vystát potrestejte více než jen nějaký drobný přečin
Vodítka
Vodítka pomáhají řídit zvíře a formovat jeho osobnost a chování. Dokud není zvíře skutečně dobře vycvičeno, pak navrhuji ho z vodítka raději ani nepouštět.
Pokud s vodítkem někam kliknete, zvíře se tam vypraví. Pokud vodítko k něčemu připevníte, bude se váš mazlík pohybovat vlastně kamkoliv, tedy pokud vodítku ručně neupravíte délku. Máme k dispozici 3 vodítka:
- Vyučovací vodítko – Má diametrálně odlišnou funkci než ostatní dvě. Když chcete naučit zvíře opakovat něco po vás, přivažte ho na toto vodítko a zaujměte jeho pozornost (ono se toho moc nenaučí, když bude vandrovat kdesi v pustině a vy budete šaškovat ve vsi…). Abyste upoutali pozornost, klikněte na zem poblíř zvířete. Pokud je zvíře zvědavé (curious), pak se učí rychleji.
- Vodítko laskavosti (… of compassion) – pokud chcete, aby váš prostý lid netrpěl, používejte toto vodítko, než bude zvíře řádně vycvičeno. Je štědřejší a má raději lidi. Pokud ho tímto uvážete ke skladišti, bude čarovat suroviny (umí-li to). Pokud ho uvážete k centru na delší dobu, bude třeba i tančit s lidmi a jeho určení e přiblíží k „dobru“.
- Vodítko zlosti (…of aggression) – Zvíře vládne mečem a bičem (obrazně). Čím déle bude na tomto vodítku, tím větší neřád bude. Pokud zvíře drží něco, co chcete hodit, vezměte ho na vodítko a klikněte někam – zvíře tam s největší pravděpodobností předmět hodí. Bude se též více bavit nakopáváním vesničanů.