F/A-18 Korea

Hellrampagesimulation Leave a Comment

Ultra realistický simulátor, ktorý slúži ako trenažér pre USAF pilotov!

F/A-18 Korea (ďalej už len „Korea“) je simulátor stíhačky F/A-18 Hornet (F/A = Fighter/Attack). Vyrobený bol firmou Graphic Simulations a je to pokračovanie titulu F/A-18 Hornet 3.0, ktorý bol vydaný v rovnakom roku. Od predchádzajúceho dielu v zásade nič nové neprináša – len novú kampaň s 28 misiami odohrávajúcimi sa v Korei. Takisto nová je aj podpora grafickej karty 3Dfx. Prvý diel firma vydala už v roku 1993 na Macintosh a už vtedy sa jednalo o najrealistickejší simulátor na trhu pre Mac. Škoda, že hru nevydali na DOS.

Korea bol vyvinutý (nie len) pre pilotov USAF (United States Air Force) ako trenažér a je to vidieť. Bežní hráči, ktorí nemajú skúsenosti s leteckým simulátorom si ani neškrtnú. Ak by ste sa chceli zaoberať hrou podrobne a pokoriť ju, môžete začať študovať 233 stránkový manuál, ktorý vytvoril pilot a major Dave „Pooch“ Putze. Nájdete v ňom neskutočné množstvo detailných informácii o každej časti stíhačky. Či už chcete vedieť ako fungujú senzory, na čo a ako sa používa radar (a toto je veľmi dôležitá informácia – v súbojoch si bez neho neškrtnete), popísaná je aj evolúcia Hornetu, ktoré rakety a bomby môže niesť a na ktorej strane krídel, krásne vám popíše všetky obrazovky ako HUD (heads-up display), ľavý a pravý DDI (Digital Display Indicator), UFC (Up Front Control) a výstražné svetlá, keď vám budú blikať. Bez naštudovanie aspoň základných informácii do kokpitu ani nelezte, pretože hranie stráca zmysel. Ak budete mať prehľad o stíhačke, v ktorej sedíte, budete vedieť jeho ovládanie, stanete sa jeho súčasťou a hra sa stane oveľa zábavnejšou. V tejto hre sa naučíte pomocou tréningových misii vzlietnuť a pristáť na lietadlovej lodi (na prvý pokus som vzlietol, no pristátie bol riadny oriešok). O dosť jednoduchšie je vzlet a pristátie na klasickej dlhej dráhe, kde máte dostatok priestoru na brzdenie alebo akceleráciu. Manuál ďalej popisuje rôzne akrobatické kúsky ako barrel roll, loop alebo kubánsku osmičku, taktiež vysvetľuje funkciu autopilota, ktorého si môžete nastaviť viacúčelovo. Rovnako je vysvetlené pristávanie na klasickej dráhe a lietadlovej lodi, kedy máte spomaliť a v akej výške sa máte držať.

Korea určite nie je hra na jeden týždeň alebo mesiac. Ak chcete plne ovládnuť Hornet, budete sa musieť hre venovať aj rok, ak ste nováčik. Nie je to žiadna arkáda, aj keď sa dá v nastavení obtiažnosti vypnúť poškodenie stíhačky a kolízia, takže môžete pristáť aj na vode alebo hádzať šipky do trávy a odrážať sa od nej ako gumový klokan, no nie je to zábava. Adrenalín vám stúpne v tom momente, keď viete, že stačí jeden kontakt so zemou alebo jedna raketa od nepriateľského stíhača a idete k zemi. Veľmi ma potešilo, že som sa mohol katapultovať (a robil som zo seba Jamesa Bonda, ale kto zaplatí tú rozbitú stíhačku?!). Čo musím dať do popredia sú rôzne pohľady, s ktorými sa vybláznite. K dispozícii je akýkoľvek pohľad – či už spredu, zozadu, zvrchu, zospodu, priblížený, z veže, môžete si pozrieť spojenecké jednotky, vodné, či pozemné, nepriateľské a svojho wingmana, aby ste ho nedajbože nezostrelili.

V hre zlyháva jednoznačne grafika. Aj keď autori sami povedali, že ich zámer bol, aby z hry urobili veľmi dostupnú záležitosť fungujúcu aj na slabších počítačoch, hre to trochu uškodilo, no ja som to nebral ako príliš veľké mínus. Podporovaná je 3Dfx karta, no mne nefungovala, takže som sa musel spokojiť s jednoduchšou grafikou. Na ovládanie bez okolkou použite jednoznačne kvalitný joystick, pretože hrať jeden z najrealistickejších simulátorov na klávesnici a myši by bolo smiešne – potešilo ma, že hra okamžite rozpoznala môj joystick a bez problémov ho nastavila. Ďalšie mínus vidím v kixujúcej umelej inteligencii. Niekoľkokrát som dal rozkaz, aby ma môj wingman nasledoval, on to urobil, no leteli sme nízko, blížil sa kopec, ja som urobil otočku, on to zle pochopil, snažil sa ma napodobniť a vďaka tomu narazil na zem, takže som bol bez parťáka a mohol som začať misiu odznova.

V každej misii máte vykonať nejakú úlohu – zničiť pozemný objekt (pumpu, železničnú trať, výskumné stredisko) alebo eskortovať tank/helikoptéry/džípy z bodu A do bodu B. Taktiež musíte dávať pozor na hladinu paliva a nepreháňať to s afterburnerom (žerie príliš veľa paliva). Samozrejme, dá sa privolať lietadlo, ktoré vám obnoví palivo alebo môžete obetovať jeden slot namiesto bomby. V hre sa nachádzajú aj ďalšie lietadlá, ktoré budú buť proti vám alebo s vami – F14D Tomcat, F-16C Falcon, A-10A Thunderbolt II (A-10 Cuba! – simulátor z roku 1996), B-52G Stratofortress, E-2C Hawkeye, B-2A Spirit, F-117A Nighthawk, E-3A Sentry, Boeing 727, Douglas DC-10, MiG-21M Fishbed-N, MiG-23MF Flogger-G, MiG-27 Flogger-J, Su-27UB Flanker a Tu-20 Bear-F. V každom z týchto lietadiel si môžete vďaka cheatom zalietať. Dokonca si môžete vytvoriť vlastnú misiu vďaka jednoduchému editoru. Ak máte CD verziu, môžete si pozrieť množstvo videí, ako inštruktážnych, tak pokročilých.

Hru teda neodporúčam hrať úplným nováčikom, ktorí ešte neokúsili žiaden profesionálny simulátor lietadiel, pretože Korea je jeden z najprepracovanejších simulátorov a je naozaj určený ako trenažér pilotom a som rád, že som mal tú česť sa s ním stretnúť. Ak sa nenaučíte všetky featúrky, ktoré vaše lietadlo dokáže, nemáte v boji šancu, takže nepriateľa vôbec neuvidíte a ani si neprdnete a už budete letieť strmhlav dole.

[yasr_overall_rating size=“large“]

[yasr_visitor_votes size=“medium“]


  • download5523FA-18 Korea title1Výrobca: Graphic Simulations
  • Distribútor: Graphic Simulations ,  Entertainment
  • Rok vydania: 1997
  • Platformy: Windows, Macintosh
  • Extra: cheaty 2 icon Obaly icon gameplay icon manual icon monitor-wallpaper icon scanner icon
  • Ovládanie

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.