Disney válcuje!
Je to už strašne dávno, čo som recenzoval prvú Disneyovskú hru – Aladdina – pred troma rokmi. Eurocom Developments spolupracovali vo vývoji Disney hier spolu s firmou Virgin Interactive. Vydali tak množstvo hier, ktoré mali korene práve v animovaných filmoch – Kniha džunglí, Tarzan, Ice Age alebo dnes recenzovaný Hercules. Taktiež vyrobili známe pokračovania konzoloviek ako Crash Bash, Spyro a iné. Hercules je jedna z mojich srdcových záležitostí, pretože v dobe vzniku som hral shareware verziu, kde bol jediný level – kde utekáte mestom a v pozadí na vás kričí obor s kyjakom (viď video).
Hercules je hra inšpirovaná rovnako znejúcim animákom – vpijete sa do kože najsilnejšieho muža na svete, legendy grétskej mytológie – poloboha Herculesa, syna Boha Zeusa a smrtelnej ženy. Herculesovou úlohou je sa dostať na Olymp, kde by usadol po boku najväčších a najsilnejších Bohov všetkých čias. No musí to najskôr dokázať. Aby ste prešli skúškou, musíte zložiť množstvo úloh, no Hádes, Boh smrti, vám to ešte sťaží a pošle na vás množstvo titánov, ktorí vás majú zastaviť.
Say „good night“ ogly!
Už od čias Golden Axe, cez Herculesa až po najnovšieho God of War, milujem obrých, hustých, nasratých a veľmi ťažkých bossov, pred ktorými máte rešpekt a bradu poklesnutú až na hrudný kôš. V herkulesovi sa mi to stalo 2x, čo je na trinásťročnú starú hru naozaj výnimočný počin. Pri God of War 3 budem mať určite hubu otvorenú po celý čas (hra si to naozaj zaslúži – nekomentujem), no Hercules mi ju otvoril v poslednom leveli, kde pôjdete na pegasovi cez štyroch obro-husto-nasrano-ťažkých bosov, ku ktorým by ste sa naozaj nechceli priblížiť. Najviac ma tešili levely, kedy len bežíte, skáčete a uhýbate sa všetkým kričiacim ľuďom, vozom a padajúcim stenám(prvý a druhý level ako cvičisko je geniálny nápad a rovnako geniálne je to prevedené). Keď na mňa kričal gigantický obor v diaľke slová, okolo mňa bežal grécky ľud o život, staré stavby sa rúcali, živo som sa premiestnil do mojich detstkých čias, kedy som so zábavou hltal každý výkrik obra (samozrejme som mu nerozumel, o to viac mi behal mráz po chrbte teraz), znovu zažil tú krásnu atmosféru a zahral si dnes už celú hru.
Hra má úžasnú grafiku, ktorá je kombinovaná s 3D priestorom, ešte úžasnejšie animácie, ktoré sú zábavné a trochu rozprávkové a výnimočné pozadie, ktoré len tak nestojí ale dejú sa na ňom rôzne veci, takže máte pocit, že ste priamo v tom svete a skutočne pohybujete so živou osobou. Každý level je veľmi pekne spracovaný – v každom je množstvo skrytých miestností, kde nájdete užitočné veci. Ako v každej akčnej plošinovke, môžete skákať, skŕčať sa, biť päsťou, napriahnuť sa k poriadnej rane alebo využívať meč. Potom budete môcť zbierať nabíjatelné „zbrane“ – napríklad bleskový, ohnivý alebo pulzný meč a neviditeľnosť. Taktiež môžete zbierať malé zmenšeniny Herculesa, ktoré vám zvýšia maximálny počet životov, hnedú nádobu, v ktorej môže byť život alebo písmena, z ktorých urobíte slovo Hercules a to vám dá bonus.
Prvé, čo ma zamrzelo bola krátkosť celej hry. Prejdete ju naozaj rýchlo. Levelov je celkovo 10, obtiažnosť v prvých 7 nie je vôbec vysoká – hra sa dá samozrejme hrať na vyššie obtiažnosti. Ak máte plnohodnotnú verziu, užijete si krátke animované filmy a hudbu v hre. Pre niekoho bude zložité možno ovládanie na klávesnici, preto odporúčam použiť gamepad.
[yasr_overall_rating size=“large“]
[yasr_visitor_votes size=“medium“]
- Výrobca: Eurocom Developments
- Distributor: Disney Interactive
- Rok vydania: 1997
- Platformy: Windows, PlayStation, PlayStation 3, PSP, PS Vita
- Extra: