Task force Dagger je samostatný datadisk k tretiemu dielu Delta Force: Land Warrior. Vyrobilo ho štúdio Zombie v spolupráci s pôvodnými autormi z Novalogic – vývojári zo Zombie už predtým mali skúsenosti s taktickými vojenskými strieľačkami ako Spec Ops a vyrobili datadisk aj pre Rainbox Six. Task Force Dagger vyšiel 27. júna 2002. Odohráva sa v Afganistane – 11. septembra 2001 teroristi zaútočili na Svetové obchodné centrum v New Yorku a o mesiac neskôr USA zaútočila na Afganistan. Takže tu je spojitosť. V hre si potom vyberáte vojaka z jednej z až 10 špeciálnych jednotiek. Je tu Delta Force, Zelené barety, Seal Team, CIA, SAS a ďalšie. Mal som nutkanie dať si Zelené barety, no hrám Delta Force, tak som si dal Delta Force. Každá špeciálna jednotka má svoje výhody a nevýhody, podobne ako ich mali vojaci v treťom diele Land Warrior. Na boj zblízka sa špecializujú Delta Force, JTF z Kanady, ťažké guľomety majú Zelené barety a mariňáci, najlepších medikov majú SEAL TEAM a CSAR, snajpri sú v SAS a CIA a granátometníci v SASR a Rangeri.
V recenziách si Task Force neviedol moc dobre. Z 8 recenzií získal len 51%. Kritizovali cenu, zastaralosť hry a že to bol krok späť v sérii. Naopak hráčom sa veľmi páčil multiplayer a editor máp – ten bol veľkou výhodou tohto datadisku. Je tu 13 nových zbraní, no ich obrázky sú o dosť hnusnejšie než v pôvodnej hre. A tiež mi prišli zbytočné, pretože som aj tak väčšinou používal PSG-1 snajperku s tlmičom alebo OICW s granátometom. Niektoré úplne zmizli – brokovnice a pribudol tu omračovací granát. Viackrát mi odporúčané zbrane na misiu nesedeli, no v leveloch sa dajú zbrane vymeniť, ak budete potrebovať raketomet alebo výbušniny. Ďalšou novinkou tu je UAV. Tento dron môžete použiť k prieskumu oblasti a pozrieť sa ako sú rozostavené budovy a kde sú hliadky. Dá sa nastaviť krúženie, no trochu ťažšie sa ovláda kamera.
V kampani je 26 nových misií vrátane tréningu. Datadisk som dohral za 4 a pol hodiny a zastrelil 511 teroristov. Briefingy medzi misiami už nie sú nahovorené a ich text je menej detailný. Podobne na tom sú misie – je tam jeden chlapík na vysielačke, ktorý znie unudene. Je tu zlý dabing a už na vás nehovorí váš nadriadený. Misie sa mi ale zdajú lepšie než v Land Warrior a znovu sa tu budete pohybovať ako v rozľahlých vonkajších lokáciach, tak v tuneloch, kde bude na každom rohu číhať nepriateľ. No niekedy tých tunelov bude až príliš a všetky mi prišli rovnaké. Jeden z bugov bol, že som pri pohľade na zem videl svetlá z tunelu. Budete tu úplne sám, už vám to nebude kaziť váš neschopný počítačový parťák, no aj tak mi tam chýbal. Ciele misie sú tentoraz viac nejednoznačnejšie – v oblasti máte nájsť niekde dokumenty alebo zničiť nejaké počítače. Musíte preto viac sami hľadať a nespoliehať sa na mapu a waypointy. Zvukovo je tento datadisk kvalitnejší – viac sa mi páčili zvuky zbraní a aj ambientné zvuky okolia a prírody. Grafika je maličko krajšia a aj modely postáv sú detailnejšie, no nočné misie sú málo tmavé a vôbec nebudete potrebovať noktovizor. To považujem za zápor.
V misiách budete oveľa viac snajperiť z diaľky a konečne som využil pomocné nastavenie puškohľadu na ciele vo väčšej vzdialenosti. Keďže je tu balistické klesanie striel, túto vymoženosť využijete a nebude vám robiť problém trafiť cieľ aj na 500 metrov. Toto som si užíval – našiel si kopec, zaľahol a pekne všetkých potichu pokosil zo snajperky. Niektoré misie tichý postup vyžadujú a keď vás niekto uvidí a začne po vás strieľať, skončí sa misia. Ďalej v misiách budete oveľa viac ničiť rôzne stavby, raketové systémy, počítače alebo budovy, tak si užijete deštrukciu, ktorá v Land Warrior tak chýbala. Na druhú stranu tu nie je možné vstúpiť do všetkých budov a lokácie, do ktorých pôjdete, sa budú opakovať. A opakujú sa aj ciele misií a príbeh tu v podstate neexistuje – ste v Afganistane, zabíjate teroristov, ničíte ich vybavenie a stíhačky a občas ukradnete nejaký dokument. Misie ma po čase začali nudiť, pretože som robil stále to isté. Celý datadisk mi prišiel narýchlo vytvorený, nedorobený, aby autori mali aspoň nejakú výplň pred Black Hawk Down.
Prvá polovica misií ma menej bavila, v druhej sa hra trochu rozbehla a tie ma už bavili. Veľmi sa mi páčilo ešte viac otvorené priestranstvo, kedy ste mali nepriateľskú základňu ako na dlani. Štvalo ma, že umelá inteligencia je stále tupá a len stojí. Pritom má okolo seba veľa obrnených vozidiel alebo veží, ktoré by mohla využiť. Hneď v prvej misii v ich bázi stoja dva obrnené transportéry – keby ich použili, hneď by vám sťažili misiu. A bolo by to trochu o inom – museli by ste nosiť aj raketomet alebo by ste sa museli preplížiť cez ne. Takto prostredie ostáva nevyužité a teroristi len stoja alebo pobehujú. Ak zabijete v nepriateľskej základní dostatok teroristov a hra vám napíše, že ste splnili cieľ, ostatní sa vám vzdajú a už po vás nebudú strieľať. To mi prišlo ako skvelý nový detail. Stále ma ale štvalo, že zakaždým pri konci misie vám autori spawnli troch alebo štyroch nepriateľov, keď ste si mysleli, že už máte vyhrané.
Prvé misie moc zaujímavé neboli – máte zlikvidovať všetkých nepriateľov a nájsť dokumenty. V druhej misii musíte zničiť raketový systém. V operácii nosorožec nesmiete na letisku spustiť alarm. Keď vás uvidia nepriatelia v stanoch a začnú po vás páliť, tak sa končí misia. Je tu tunel, ktorým túto časť podleziete. Potom musíte odpáliť nejaké antény a radar. Ďalšiu misiu začínate na tom istom letisku, kde tentoraz musíte vyhodiť do luftu všetky lietadlá. Je tu aj prelet nad mestom – z helikoptéry budete kosiť teroristov a pritom brániť svojich vojakov. Pripomenulo mi to Black Hawk Down. Len si musíte dať pozor, aby ste nevypadli alebo sa neprepadli cez podlahu, čo sa mi stalo. Druhá misia je podobná – Čierny jastrab vás vyhodí na streche hotela a vy ho musíte vyčistiť od turbanových hláv a získať počítač. V jednej elektrárni musíte nájsť generátory a označiť ich. Keď sa skončila misia, čakal som, že bude nejaký pekný výbuch, no nedočkal som sa.
Dobrá misia bola aj s eskortovaním reportéra. On išiel v pomalom nákladiaku a vy ste ho museli chrániť. Dá sa vyliezť aj na strechu, ľahnúť si a odtiaľ všetkých prichádzajúcich nepriateľov kosiť. Je tu misia s farmou, kde sa musíte ukrývať pred teroristami v poli. Sú tu aj civilisti a tých nesmiete ani poškrabať nožom, inak sa končí misia. Dobrá misia bola s ničením vozidiel – najskôr ste na nich strieľali granáty z helikoptéry a potom vás čierny jastrab vysadil pri guľometoch. Musíte zastaviť všetkých teroristov, aby neprekročili hranice Pakistanu. Posledné dve misie sa mi vôbec nepáčili. Ste v nekonečnom tuneli, ktorý má hnusné textúry a musíte zabiť všetkých teroristov. Potom ste v inom tuneli a tam musíte tiež zabiť teroristov a zničiť sklad zbraní. Ako misie nemajú žiadny pokračujúci príbeh a nenadväzujú na seba, tak v nich nie je žiadne budovanie napätia. Chýbala mi v nich nejaká stúpajúca tendencia – sú to len jednotlivé misie.
Datadisk Task Force Dagger sa hrá inak, pretože bol od iného tímu. Je tu veľa dobrých vecí ale aj tých zlých. Misie nenadväzujú na seba, je tu veľa rovnakých tunelov, niektoré misie sú veľmi nudné a autori odflákli briefing, dabing, ciele misie a umelú inteligenciu. Čo mi prišlo oveľa lepšie od Land Warrior boli zvuky zbraní a okolia, pocit zo streľby a náplň niektorých misií.