Codename: Outbreak

Hellrampageaction, FPS, Windows Leave a Comment

Codename: Outbreak je jedna z tých hier, ktorú ste mohli v deň vydania kúpiť za menej než polovicu, z obrázkov nevyzerala bohvieako dobre a aj hráči od nej nič nečakali, pretože si povedali, že je to zase nejaká ďalšia obyčajná strieľačka od východných susedov. Keď hru ale spustili, prekvapivo ich bavila. Dnes už hráčom moc nepovie, no treba si ju pripomenúť, pretože je to jedna z mála hier, ktorá sa dočkala kompletného českého profesionálneho dabingu a okrem toho má niečo do seba. Celkovo všetky slovanské hry majú čosi do seba, len sú strašne zabugované. A to je prípad aj tejto hry.

Outbreak je FPSko z roku 2001 od Ukrajinských vývojárov GSC Game World, ktorých môžete poznať hlavne vďaka atmosférickej strieľačke Stalker alebo strategickej sérii Cossacks. Ja som Outbreak síce poznal, ale vôbec som netušil, že je to jedna z prvých hier autorov Stalkera a vlastne jej predchodca. Po vydaní Outbreaku sa tím rozdelil – niektorí vývojári založili nové štúdio Deep Shadows, ktoré pracovalo na strieľačke Boiling Point: Road to Hell a tí, čo ostali v GSC začali pracovať na Stalkerovi. V tomto FPSku budete hrať za dvojicu vojakov, ktorí sú vyslaní na svoju prvú misiu do Montany v USA. Práve tu spadol meteorit a na miesto boli poslaní vedci, policajti a vojaci. Všetky jednotky sa prestali hlásiť a vy máte za úlohu zistiť, čo sa stalo. Onedlho prídete na to, že všetci ľudia boli nakazení parazitmi, ktorí dokážu svoju obeť kontrolovať.

V misiách sa budete pohybovať v rozsiahlych lokalitách, ktoré na prvý pohľad vyzerajú ako otvorené, no je to len ilúzia. V podstate budete chodiť z bodu A do bodu B. Cieľ misie máte vždy vyznačený na kompase a keby ste zabudli, čo máte robiť, stačí si otvoriť svoje PDAčko, kde máte napísané úlohy misie a všetky podstatné informácie, ktoré ste vytiahli z diskov. Práve nachádzanie diskiet, CDčiek a iných notesov váľajúcich sa po zemi vám odhalí pozadie príbehu a doplní celkový lore.

Najväčším problémom je padanie hry. Outbreak padá počas hry alebo keď si načítavate pozíciu, či po spustení novej misie. Síce mám verziu z GoGu, v ktorej je určite menej bugov, no blbla mi grafika, tak som si stiahol verziu s českým dabingom, do ktorej som nainštaloval dgVoodoo patch. Ďalším problémom je umelá inteligencia – hlavne keď máte na starosti doviesť nejakého vedca do úkrytu a on sa niekde zasekne.

Všetky misie budete plniť dvaja – jedného vojaka ovládate vy a druhého umelá inteligencia. Vášmu parťákovi môžete dávať rôzne príkazy, aby napríklad v stealth misiách zbytočne po všetkom nestrieľal alebo ho môžete nechať na mieste. Veľkou výhodou je, že sa medzi postavami dá premieňať, takže aj keď sa UIčko zasekne, vy ho môžete z toho záseku dostať. Môžete zaľahnúť, krčiť sa a postupovať potichu, v ďalekohľade aj zbrani máte nainštalovaný mikrofón, takže počujete zvuky v diaľke. Keď spustíte poplach a budú o vás nepriatelia vedieť, začne hrať metalová melódia, ktorá sa mi zatiaľ neohrala. Jednotlivé misie budete najčastejšie hrať tak, že všetkých vystrieľate. Stačí, keď na začiatku misie vystrelíte zo samopalu a následne počkáte. Za chvíľu sa začnú zbiehať všetci nepriatelia z oblasti a vám stačí len stáť a strieľať. Ak chcete hrať stealth, skúste hrať misiu v noci a strieľať len z odstreľovačky. Vašimi úhlavnými nepriateľmi budú sniperi na veži, tých treba odstrániť čo najskôr. No a potom raketometníci a tanky. Mimozemské parazity podobné z Votrelca sú skôr otravné a tým stačí zničiť kokón, aby sa nevyliahli. Keď sa vyliahnu, je ťažké ich trafiť a má s tým problém aj váš umelý parťák. Misie v interiéroch sú úplne debilné, pretože v budovách nefunguje výťah a vy musíte stále liezť cez šachty, stoky a dizajnovo sú postavené skôr vertikálne. Viac sa mi páčili vonkajšie misie.

V hre nosíte len jednu zbraň, ktorá sa bude postupom času vylepšovať, respektíve sa budú pridávať nové typy. Zo začiatku príjme náboje len zo samopalu a odstreľovačky, neskôr si z nej urobíte raketomet, minomet, či brokovnicu. Pohyb a streľba z tretieho pohľadu je síce možná ale nie moc funkčná, takže odporúčam hrať skôr z pohľadu prvého. Takisto máte inventár a obmedzenú nosnosť, takže si toho nemôžete zobrať veľa. Aj tak sa do inventára budete pozerať len skromne – hlavne pri zbere munície a liečiv. Hra je celkom ťažká a po úrovni nájdete len málo injekcií, ktoré vám obnovia život. Tie som väčšinou našiel u sniperov vo veži. Keď vám zomrie parťák, misiu môžete dokončiť aj sám, no už si ho do inej misie nezoberiete. Pred každou misiou sa dá okrem zbrane vybrať aj oblek, ktorý poskytne malú kamufláž. Celkovo je v hre 14 misií, ja som mal silu sa dostať do ôsmej. Úlohou hry je zabiť kráľovnú votreleckého hejna.

Codename: Outbreak dostala od kritiky priemerné hodnotenie 71%. Poliakom a Nemcom sa hra páčila. Recenzenti celkovo boli sklamaní z toho, že hra má veľký nevyužitý potenciál a keby na nej autori popracovali ešte dlhšie a vyladili ju, bola by oveľa lepšia.

[yasr_overall_rating null size=“large“]

[yasr_visitor_votes null size=“medium“]

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.