Staručká hra so zachraňovaním ľudí zo spárov alienov!
Na zlú hru je niekedy veľmi ťažké urobiť recenziu. Nájsť tie správne slová, aby recenzia nevyznela, že ste ju neznášali, neznášate a budete ju neznášať. SEGA vydáva väčšinou kvalitné nadpriemerné tituly, no Alien Syndrome (pre PC) je výnimkou.
Hra sa začína škriekaním (alienov), takže vám radím, nedávajte si zvuk príliš hlasno, ak už máte sluchátka, alebo repráky. Stručný popis misie pred začatím vám povie čo máte robiť – zachrániť ľudí od alienov, ktorých si alieni pripravujú k večeri a majú ich obalených v sieťach, ktoré sa podobajú pavúčim a samozrejme zničiť nepriateľa.
Hra sa tvári, že obsahuje 6 levelov , ako je napísané pred začatím hry, no už v druhom leveli sa cez „bosáka“ dostať nedá. Obtiažnosť je tu veľmi veľká, za prvé vďaka tomu, že máte len 3 životy, ktoré sa nedajú doplniť a po dotyku s nepriateľom jeden stratíte, za druhé, je tu úplne hrozná kamera, ktorá si robí, čo sa jej zachce a lieta si po úrovni kade chce. Veľakrát – skoro vždy – nie je skoordinovaná s vaším pohybom a tak neskoro uvidíte nepriateľa, a preto musíte neustále okolo seba strieľať. Ďalším problémom vysokej obtiažnosti je aj fakt, že optimalizácia hry je veľmi zlá – pri vyššom počte nepriateľov poťahuje až seká, pri nižšom zase ide veľmi rýchlo a nepomôže ani zvýšenie CPU. Je to aj preto, pretože pôvodná prvá verzia Alien Syndrom je na SEGA Master System.
Interface hry je bohužiaľ malý. Nedá sa s tým nič robiť. Moc hernej plochy nevidíte a keď natrafíte na mapu a zapnete ju, „zožerie“ vám aj to málo obrazovky. K už tak veľkej obtiažnosti autori dali ešte aj čas. Bude vás hnať dopredu, aby ste stihli všetkých zachrániť. Nedá sa zvyšovať, ani záchranou ľudí. Budete si musieť vystačiť s tým, čo vám autori dali.
Grafika nepriateľov je tu dosť biedna. Alieni vypadajú ako sliz z nejakého RPGčka, efekty zbraní nie sú bohviečo a bossák sa ani nedá popísať – viz. obrázok č.5. Design úrovní je klasický, horná polovička totožná s dolnou. Animácie sú dobré.
Zbrane – tu očakávajte niekoľko – základnú (nejaká automatická zbraň), plameňomet a iné. Potom je tu robot, ktorý sa na Vás zavesí a bude automaticky kosiť nepriateľov dozadu.
Jediné veľké plus hra odo mňa dostala za možnosť hry dvoch hráčov na jednom PC. Možnosť hrať za ženu! Aj keď ovládanie na [wxad] je trošku ťažšie, určite si hneď zvyknete.
Posledný odstavec tvorí hudba. Tu sa ani nejdem vyjadrovať. Hudba sa tvári ako hudba, ale posúďte sami z videa. Zvuky čakajte pri streľbe, výkrikoch a iných činnostiach. Bohužiaľ ťažký podpriemer.
[su_note note_color=“#011e95″ text_color=“#c3c3c3″ radius=“11″]Verdikt: No čo… na rok 1989 to nebola až tak zlá hra. Možnosť hry na dvoch hráčov jej zvýšil hranicu hratelnosti o pár stupňov vyššie. Konverzia na DOS ale nedopadla dobre. Choďte si radšej zahrať Binding of Isaac: Rebirth, ktorý ponúka oproti tomuto paskvilu nenormálne obriu (znovu)hratelnosť a zažijete pri ňom miliónkrát lepšiu zábavu.
[yasr_overall_rating size=“large“][/su_note] [yasr_visitor_votes size=“medium“]
- Výrobca a distribútor: SEGA
- Rok vydania: 1989 (1987, SEGA Master System)
- Platformy: DOS, Amiga, Amstrad CPC, Arcade, Atari ST, Commodore 64, Game Gear, MSX, NES, SEGA Master System, Sharp X68000, ZX Spectrum
- Extra: