Druhý diel je ešte šialenejší než prvý a ponúka voľnosť!
Ako hru mesiaca v marci ste vybrali druhý diel Prehistorika. V minulosti som sa s ním stretol len málokrát, a tak u mňa až tak nefungovala nostalgia ako by fungovala u ostatnych hráčov, ktorí by hru hrali v minulosti a za dvadsať rokov sa k nej vrátili alebo ju nebodaj vyhrabali z pod zaprášenej skrine.
Príbeh hry je podobný prvému dielu, no tu už nemusíte hľadať jedlo za účelom nakrmenia rodiny, tu sa jednoducho musíte dostať cez desať úrovní (vždy musíte nájsť zapaľovač, aby ste mohli ísť do ďalšieho levelu) a poraziť zopár bosákov. Ak budete v niektorých úrovniach úspešný, odomknú sa vám bonusové levely, ktoré sú až tri. Level design sa veľmi rýchlo strieda, takže nebudete pocitovať nudu – z prírody skočíte do jaskyne, potom sa ocitnete na stromoch v pralese, vyskúšate na vlastnej koži jesenné a zimné počasie a pozriete sa aj do ľadom pokrytej jaskyne alebo chrámu, kde budete musieť vybojovať finálny súboj.
Nedá sa povedať, že by bol Prehistoric 2 lepší alebo horší ako jeho predchodca, je jednoducho iný. Aj keď sú levely lineárne, takže sa vždy musíte dostať z bodu A do bodu B, môžete sa v nich voľne pohybovať a hľadať v nich skryté poklady. A tu je kameň úrazu. Bonusové predmety objavíte šialeným búchaním kyjaku do zeme alebo do vzduchu, pričom niekedy musíte búchať pol hodinu a vypadne vám z neba priamo na hlavu veľký steak alebo hranolky z McDonaldu. Ak získate bonus, objaví sa pred vami z ničoho nič chladnička plná jedla. S nachádzaním predmetov a jedla súvisia aj respawnujúci nepriatelia. Normálne si idem po ceste a zrazu zo zeme výjde medveď / korytnačka a uberie mi život. Zabijem ho, vypadnú z neho kostičky, ktoré keď zoberiem, tak sa mi život doplní a idem znovu tou cestou – a zase vyjde zo zeme medveď a znova ma zraní. To ma štvalo najviac – a stávalo sa to hlavne, keď sa scrollovala obrazovka, a tak ste nemali šancu ani vyskočiť. Pomocou týchto medveďov alebo korytnačiek budete musieť nachádzať neviditeľné plošinky (búchaním do prázdna, skoro ako v Máriovi) tým, že im budete skákať na hlavu. Skočením na nepriateľa niekoľkokrát po sebe a následným zabitím môžete dostať bonus, čím sa vaše skóre za nepriateľa znásobí. Celá hratelnosť na mňa pôsobila dojmom, akoby autorov niekto počas vývoja hry búchal kyjom po hlave. Po dohraní hry si sám jeden nájdem (alebo v lese utrhnem vetvu zo stromu) a budem búchať po každom cm2 v nádeji, že mi do úst spadne z oblohy pečené kura. Ďalší zápor sa týka scrollingu. Veľakrát sa hra spomalí alebo necitlivo presunie a vy tak skočíte mimo plošinku priamo do priepasti. K tomu dopomáha zlé ovládanie postavičky, ktorá sa kĺže ešte dlho potom ako dopadne a kým sa rozbehne, trvá jej to dlhšie než slonovi srať.
Zbraní je v hre niekoľko – vyznačujú sa rýchlosťou alebo silou útoku. Na začiatku budete mať kyj, neskôr môžete nájsť aj drevené kladivo, hádzaciu sekeru alebo oštep pokrytý nožmi. V hre sa nachádzajú aj špeciálne predmety. Význam BONUSu som už osvetlil (chladnička plná jedla), aj na druhej strane nájdete lyžičku, vidličku a nôž, nepriatelia sa automaticky zmenia na jedlo na krátky čas a vy ich môžete zbierať. V Prehistoricovi môžete nájsť aj granát, ktorý zničí všetkých nepriateľov na obrazovke a premení ich znova na jedlo. Dosť ma štval vypínač svetla – po jeho zobraní toho moc neuvidíte a musíte hľadať zapínač. Ďalej som nechápal výskyt predmetov z budúcnosti (keďže sa Prehistoric odohráva v praveku) – môžete nájsť napríklad starý vytáčací telefón, hernú konzolu, luskáčika, joystick, rádio, disketu a veľa ďalších.
Nepriateľov je cca 15, budete stretávať hlavne medveďov, korytnačky, pavúky, osy, včely, ostatných neandertálcov, vtáky, netopiere a ďalšie zvieratá. Potom sa v hre vyskytujú malé zákerné potvorky, ktoré vôbec nebudete vidieť a uvidíte ich až keď vás porania. Taktiež sa môžete napichnúť na bodáky, po ktorých okamžite stratíte život. Grafika hry je veľmi pekná a nostalgická. Zvuková stránka je vydarená, no nedá mi nenapísať, že v každom leveli budete počuť hrať rovnakú hudbu, čo je dosť škoda.
[yasr_overall_rating size=“large“]
[yasr_visitor_votes size=“medium“]