V poradí tretia verzia simulátora dopravných lietadiel a stíhačiek od Microsoftu…
SubLogic, známa tiež ako „The Computer Flight People“, bola malá spoločnosť sídliaca v Ilinois. Primárne vyvíjala simulátory či už pre Microsoft, alebo pre seba. Jej hry sa datovali od roku 1980, kedy vznikla ich prvá hra a prvý simulátor na svete vôbec – Flight Simulator s rozlíšením 128×48 a čiernobielou grafikou. Ich prvá verzia Microsoft Flight Simulatoru vyšla v roku 1982. Dá sa povedať, že sa firme veľmi nedarilo. Ešte v roku 1993 a 1996 sa pokúšala vyrobiť nejaký titul, ktorý by sa ujal vo svete, ale márne. Dnes recenzovaný Mrkvošrot…pardon, Microsoft Flight Simulator 3.0 (MFS3) si rozoberieme nižšie.
Ako už názov hovorí – simulátor letu – väčšinu času budeme lietať volne vo vzduchu s jedným zo štyroch dostupných letúnov: Gates Learjet 25, Sopwith Camel (sopel karamelóvy), bezmotorový klzák Schweizer a Cessna Skylane. Od predchádzajúcej verzie sa toho zmenilo veľa – pribudlo okolo množstvo nových letísk – v tejto verzií ich môžete nájsť skoro 100, bola zlepšená mapa, ktorá je detailnejšia a môžete si ju odďaľovať alebo približovať, uživatelský interface a množstvo ďalších vecí.
Boja sa tu nedočkáte vôbec. Skôr by som odporúčal iný simulátor ak nieste priaznivcami pokojného letu z bodu A do bodu B. Okrem volného letu je na výber aj niekoľko scenárov – napríklad prelet nad Golden Gate alebo cez „okná“ vo vzduchu.
Obrazovku si môžete rozdeliť na niekoľko častí. Môžete si zapnúť druhú kameru, ktorá vás bude brať z boku alebo z riadiacej veže. Ďalej si môžete nastaviť mapu akej veľkosti chcete. Trochu vám to obmedzí výhľad, ale budete sa tak lepšie orientovať vo vzduchu pomocou dvoch kamier.
Grafika vyniká na rok 1988 kartami EGA a VGA a rozlišením až 640×350. Je veľmi detailná a predčí svojou technickou stránkou každý titul. Čo musím vytknúť je mŕtvy svet – sem tam v meste pár budov. Nieje kam ísť. Všetko vypadá rovnako, takže nemáte motiváciu a ani chuť ísť ďalej.
Čo je najťažšie v hre je ovládanie. Problém nieje ani tak v štarte a následnom vzlietnutí a vsunutí podvozka do lietadla, ale v navigácií, kamere a ďalšom potrebnom ovládaní lietadla. Kým sa naučíte alebo zistíte, na ktorom tlačítku sa nachádza mapa, alebo kde ju v hre hľadať, strávite s hrou pekný kus času. Ďalej sa dá vytknúť nie moc dobrá citlivosť ovládania. Vyskúšajte sami. Ťažko sa to opisuje.
Hudbu nečakajte žiadnu, maximálne si pusťte rádio vy v izbe alebo v počítači. Zvuky sú PC Speaker a väčšinou budete počuť len zvuk motora. Aj keď sa dá v hre zapnúť rádio, moc ho nevyužijete. Hra je určená pre zberateľov starých simulátorov. Pre nových hráčov odporúčam nový MFSX.
[yasr_overall_rating size=“large“]
[yasr_visitor_votes size=“medium“]