Kvalitná textovka zo sci-fi prostredia od Infocomu…
Infocom je známe vývojárske štúdio, ktoré vládlo od roku 1980 na rôznych platformách v podobe textových adventúr. Nikomu nemusím predstavovať legendárnu textovku Zork, ktorú títo borci naprogramovali. Do roku 1987 vytvorili množstvo textových adventúr, no potom ich pod krídla zobralo Activision a ich dni boli spečatené. Skončili s vyrábaním klasických textoviek a začali programovať adventúry, ktoré boli ešte stále textové, no pribudli do nich obrázky, takže textovka dostala nový rozmer. Ich posledná hra je z roku 1993 s názvom Enchanter: Wakaki Madōshi no Shiren. Až do súčasnosti vydávali rôzne kolekcie svojich hier – ťažili a žmýkali.
A Mind Forever Voyaging (ďalej už ADFV) je hra podľa provokatívnej novely s rovnakým názvom, ktorý napísal Steve Meretzky. Rovnako ako Zork je považovaná za legendárne dielo, takže kto má rád textovky, má veľmi dobrú angličtinu a má rád cyberpunkové sci-fi, vrelo ADFV odporúčam. Hráč sa v hre zhostí role PRISMa, prvého robota s umelou inteligenciou na svete. Je rok 2031, doba pokročila a PRISM je obyčajný človek – netušiaci, že je robot. Je síce robotom, no vysoko inteligentným a schopným simulovať človeka ako takého – správanie, denné potreby, atp. Ekonómia Spojených štátov Severnej Ameriky (USNA) krachuje a vašou úlohou bude zmonitorovať, ako si Amerika bude viesť v ďalekej budúcnosti – presnejšie chcú vyskúšať nový vládny program v Južnej Dakote, ako si povedie o desať rokov. PRISM (celým menom Perry Simm) žije ako obyčajný americký občan celých 11 rokov (no má už vyše dvadsať). Jeho otec, s ktorým sa budete mimochodom stretávať, je Dr. Abraham Perelman, ktorý mu povie celú pravdu o tom, kto je.
Celá výprava spočíva v upadnutiu do umelého spánku a nasimulovaniu roku budúceho, kde sa Perry ocitne. Keďže je Perry robot, môže si svoje stretnutia a zážitky zaznamenávať. Stačí napísať „record on“ alebo „record off“ a nahráte si rôzne dôležité stretnutia. Ak zomriete v simulácii, nebude to mať až taký veľký dopad ako napríklad vo filme Matrix. Jednoducho budete musieť začať odznova. V AMFV budete chodiť po malom mestečku s názvom Rockvil v Južnej Dakote, 10 rokov do budúcnosti. V Perryho mozgu vedci zanechali informácie o menách skutočných osôb a informácie o meste, v ktorom žije, no vo vašom mozgu to nie je, takže sa ku hre hodí manuál alebo rovno mapa, aby ste sa nestratili. Taktiež vylepšili ekonomiku a vládu a dali Perrymu imaginárnu ženu Jill a syna Mitchella.
Je toho naozaj dosť, takže nechcem prezrádzať príliš veľa, no napoviem, že sú celkovo 3 kapitoly. Grafická stránka v hre chýba, rovnako ako zvuková, no tieto nedostatky nahrádza príbeh a rôzne zvraty v ňom. Na začiatku si môžete vybrať, či chcete hrať na modrej obrazovke alebo čiernej. Nie je to nejaký zásadný grafický rozdiel. Hlavnou úlohou obrazovky je jen vrchná časť. Obsahuje, v akom móde sa nachádzate, koľko je hodín a aký je dátum a v ktorej časti mesta ste (alebo kde sa práve nachádzate).
[su_note note_color=“#011e95″ text_color=“#c3c3c3″ radius=“11″]Verdikt: Kto má rád textovky, má veľmi dobrú angličtinu a má rád cyberpunkové sci-fi, vrelo ADFV odporúčam. [yasr_overall_rating size=“large“][/su_note] [yasr_visitor_votes size=“medium“]- Výrobca: Infocom
- Rok vydania: 1985
- Platformy: DOS, Amiga, Apple II, Atari ST, Commodore 128, Macintosh
- Extra: