Beyond the Grave
Beyond the Grave som musel dať samostatne, pretože je to najprepracovanejší mód, aký som na engine Wolfa hral. Je to zatiaľ najlepší mód a skôr pôsobí ako samostatná kompaktná hra. Vyšiel v októbri 2017 a vyrobil ho tým ThunderEnema, v ktorom sú celkovo traja ľudia – Nicolas Lewis, Gorolf a Jesse Stevens. Autori sa nechali inšpirovať Hereticom, Hexenom ale hlavne Bloodom, na ktorý sa najviac podobá a ďakujú Monolithu, že ho vytvoril.
Budete hrať za Sartanu, bounty huntera, ktorý so svojim bratom Pikom najskôr štyri roky bojoval v občianskej vojne a neskôr sa živili ako lovci hláv. Jeho brat Pike po čase začínal byť stále krutejší a nie že by len zabil hľadaných zločincov a zobral si odmenu za ich hlavu, on ich začal mučiť. Začali ho prezývať Démonie oči, pretože si užíval umieranie ľudí. Sartana ho nespoznával. Po čase sa začali strácať ľudia – mal to na svedomí kult Bezbožná trojica, na ktorú bola vypísaná tučná odmena, preto začal byť Pike chamtivý a nechcel si ju so Sartanom rozdeliť. Jednej noci Pike opustil svojho brata a ten ostal sám. Prebehlo niekoľko rokov a Sartana odišiel do Severnej Karolíny, kde žila jeho rodina, pretože chcel mať pokojný život. No tento jeho mier netrval dlho – zakrátko k nemu prišla žena a tvrdila mu, že vie, kde sa nachádza Pike – ako dôkaz mu ukázala jeho revolver s iniciálami. Vraj sa nachádzal na Ostrove tieňa blízko Bermúdskeho trojuholníka. Sartana sa tam vydal, jeho loď stroskotala a keď si založil kemp, aby sa vyspal, napadli ho chuligáni. Keď sa prebral z bezvedomia, zistil, že leží priviazaný na oltári a je obklopený divnými postavami v tmavých plášťoch. Príde k nemu mladý muž a Sartana zistí, že je to jeho brat Pike, až na to, že už to nie je on. Zmenil sa k nepoznaniu a okrem toho bodol Sartana do srdca.
V prvej epizóde sa Sartana zobudí do temnoty a zistí, že je chodiaca mŕtvola, pretože mu nefungujú pľúca a ani srdce. Pamätá si na to, že jeho brat ho zabil a to ho poháňa dopredu, pretože chce pomstu.
Výber obtiažnosti je pekne vysvetlený, mne sa výborne hralo na tretí stupeň zo štyroch. Už keď si prečítate manuál, zistíte, že v hre budete môcť prebíjať zbrane, kopať, používať predmety, čarovať kúzla či strieľať sekundárny útok zo zbraní. V pôvodnom Wolfovi ste takéto vymoženosti robiť nemohli – používanie predmetov či sekundárny útok zbrane prišiel až v Hereticovi, Hexenovi či v hrách na Build engine a prebíjanie zbraní v Outlaws. Wolf 3D Engine na takéto mechanizmy nie je stavaný, preto musel byť poriadne upravený, aby toto dokázal.
Nepriatelia sú výborne naanimovaní – v prvom leveli budete mať len mačetu a stretnete dva druhy zombií. V druhom leveli, ktorý je veľmi rozsiahly sa dostanete k revolverom a v tajnej miestnosti nájdete aj upilovanú brokovnicu. Budete môcť použiť prvé predmety a vašimi najväčšími nepriateľmi budú démonickí pištoľníci, ktorí sa môžu pohybovať aj hore nohami. Neskôr v leveli stretnete aj katov s požiarnou sekerou či zmutované psiská.
Zbraní je veľmi veľa, z toho prvé štyri sloty vám zaberú revolvery. Sám som ich od seba nevedel odlíšiť – jedine tak, že jeden strieľa pomalšie ale je silnejší, ďalší sú rýchlejšie ako automatická pištoľ či samopal. Brokovnicu prevzali z Blooda a aj s ňou môžete použiť buď slabší útok s jedným brokom alebo silnejší, kedy táto upilovaná brokovnica naraz použije dva broky. Druhá brokovnica je poloautomatická a unesie v zásobníku oveľa viac nábojov. Z ďalších zbraní sú to pušky a karabíny s výbornou presnosťou a pretože sa hra odohráva na divokom západe, ani jedna nebude automatická – podobne ako v hre Outlaws.
Keďže ste nemŕtvy, obnovovať život si budete pomocou krvi a sŕdc, podobne ako Cabal v Blood. Na obranu sa dá zbierať brnenie v podobe menších rún, koženej či plátovej zbroje. Ďalej zbierate peniaze, ktoré zvýšia skóre a truhly s pokladom – v hre ich je celkovo 30 a každých 10 vám pridá bonus – napríklad extra život. Z ďalších bonusov môžete po leveli nájsť plášť ochrany, sféru zúrivosti pridávajúcu rýchlosť pohybu a útoku, baphomet – ten dáva na pol minúty nezraniteľnosť, krvavý kameň pridá 100 bodov života a iné bonusy. V inventári môžete naopak kedykoľvek použiť rôzne druhy predmetov – napríklad kryštálovú guľu, ktorá vám na krátky čas ukáže tajné miestnosti, sovie oči vám na druhú stranu dovoľujú vidieť lepšie nepriateľov alebo vyvolávacie kúzla s ktorými môžete čarovať ohnivé gule či hordy prízrakov.