Northern Darkness
Dnes si opäť predstavíme tri módy pre Wolfenstein 3D, no pôjdeme od najhoršieho po najlepší. Tým najhorším je Northern Darkness a sám ho považujem za veľmi nepodarený mód, aj keď má svoje dobré nápady. Začneme hlavnou postavou – je to totiž metalista. Hrá v metalovej kapele NecroWolf, ktorej sa konečne podarilo získať slušný kontrakt. Nakoniec sa ukáže, že tento kontrakt podpísali s kresťanským spolkom Label, ktorý neznáša metal a chce zlikvidovať každú metalovú kapelu. Ich líder Sven Wacken je natoľko šialený a nebezpečný, aby ich začal prenasledovať a snažil sa ich zabiť. Náš hrdina, pomenovaný príznačne ako nórsky bojovník, zostal nakoniec sám, pretože jeho najlepší kamarát mal autonehodu, pri ktorej zomrel a členovia kapely NecroWolf sú tiež na ceste do pekla. Chce spáchať samovraždu ale predtým chce ísť na svoj posledný metalový koncert. Na ňom sa ukážu anti-metalové jednotky, ktoré zlikvidujú kapelu. Nórskeho bojovníka to naštve a ide sa pomstiť všetkým kresťanom, ktorý nemajú radi metal.
Najhoršie na hre je to, že je zle dizajnovo urobená. V prvom leveli ste ozbrojený len päsťou, ktorá útočí veľmi pomaly a poriadne neviete, kedy v tej pomalej animácií spôsobíte damage nepriateľom. Proti vám pôjdu okrem skákajúcich šiltovkáčov aj gangstri so strelnými zbraňami a ich nemáte šancu sejmúť. Prvý level sa musíte cez nich preplížiť, rýchlo zobrať pentagram, ktorý reprezentuje kľúč k dverám a dostať sa do exitu.
V druhom leveli už konečne dostanete silnejšiu zbraň a skákajúcich šiltovkáčov budete trieskať elektrickou gitarou. Northern Darkness je rozdelený na tri epizódy a v druhej sa dostanete do lesa, v ktorom budete blúdiť nekonečným bludiskom. Aspoň sa v ňom dá nájsť celkom silná sekera, ktorou nepriateľom odseknete končatinu. Hudba a zvuky sú veľmi zlé.
Krucible Insanitarium
Druhým módom je Krucible Insanitarium od madwolfa, od ktorého sme tu mali minule Frayed. Vyšiel v rovnakom roku ako Frayed, teda v 2013. Budete v ňom hrať za dievča menom Sleeper, ktoré stratilo pamäť. Prebudila sa v malej chladnej miestnosti, do ktorej po čase prišiel kat so sekerou oblečený v rytierskom brnení. Dievča mu sekeru ukradlo a pomocou nej ho zabilo. Začala si uvedomovať, že stráca pojem o realite a všetko to je len nočná mora a sen, z ktorého niet úniku.
Začínate teda so sekerou a krátko na to nájdete prvú pištoľ. Zbrane sú štyri, nájdete teda ešte uzi a rotačák. Po leveli môžete zbierať sklenené mince, čo je platidlo v meste Krucible, ďalej mačky, mp3 prehrávače a prenosný počítačový systém. Občas nájdete aj CDčká, v ktorých zistíte viac o svete naokolo ale sú napísané veľmi nečitateľne.
Po leveli sú rozmiestnené rôzne druhy pascí, ktoré vám môžu ublížiť – najskôr to je toxický odpad, potom muchotrávky či výbušné barely. Obnoviť život sa dá polievkou alebo kolou. Bojovať budete proti rytierom, šialeným vedcom či pavúkom. Humanoidi po smrti padajú na stenu, to môže byť pre vás indikátor, že niečo nie je v poriadku. Neskôr stretnete ženské nomádky, templárov, krvavé sirény a ďalších nepriateľov. Insanitarium sa príjemne hrá aj na ťažšiu obtiažnosť a budete mať vždy dostatok munície. Horšie je, že tretí level je bludiskového typu, každá stena je rovnaká a preto sa rýchlo stratíte.
Brutal Death Dealer of Annihilation 3D
Posledným dnešným módom je Brutal Death Dealer of Annihilation 3D alebo v skratle BDDA od českého programátora Karyho. Príbeh nejdem komentovať, ale aspoň ho ukážem, tak si ho môžete sami prečítať.
Na móde sa mi najviac páčil level dizajn, dobre rozmiestnený nepriatelia a ich typy. Na začiatku na vás budú útočiť rýchle zombie na ktoré sa najviac hodí buď prvá sekera alebo pištoľ, neskôr stretnete uberzombie, ktorá je síce pomalá ale zato veľmi tuhá a nebezpečná na blízko. Sejmete ju na päť rán z brokovnice. No a potom sú tu nepriatelia so strelnými zbraňami – tých najlepšie zabijete s pištoľou alebo neskôr so samopalom – ten ale rýchlo žerie náboje. V leveloch sa v podstate nedá stratiť, pretože stále idete dopredu a v pravom dolnom rohu máte mapu, čo je na móde asi najgeniálnejšie. Takisto je hra defaultne nastavená na WSAD a myšku, čo je jedine plus. BDDA je vo svojej podstate jednoduchý mód, zato veľmi zábavný, preto ho odporúčam. Jeho autor kary na ňom začal pracovať v roku 2011 a trvalo mu päť rokov, než ho dokončil. V roku 2009 urobil spoločne s ELjanom mód Blbej Den pre Half-Life.