Rescue on Fractalus! je 3D strieľačka (z roku 1985!), v ktorej ste vyslaný na Fractalus zachrániť stroskotaných pilotov. Táto hra, v ktorej ovládate vesmírnu stíhačku je nadčasové dielo. Lucasfilm rozhodne vedeli vyrábať hry, už v roku 1985 mali hru, v ktorej ste si poletovali krajinou, zachraňovali pilotov a ničili laserové veže. Úlohou hry je teda zachrániť určitý počet pilotov, ktorí uviazli na planéte. Zabraňovať vám v tom bude nepriateľský automatický obranný systém – teda laserové vežičky a malé lietajúce taniere, ktoré rušia radar a aj mierenie a sú navádzané, no dá sa im ľahko vyhnúť. Dostalo ma, keď som bol už v nejakom deviatom leveli, zastavil som u jedného pilota, ktorý vysielal S.O.S. Videl som, ako k môjmu raketoplánu beží, no nebol biely ako obyčajne, ale zelený, čo mi prišlo zvláštne. Priateľsky zaklopal, tak som mu otvoril pretlakovú komoru. Čo sa nestalo, bol to ufón a ešte k tomu ozbrojený – stratil som kontrolu nad riadením a ufón zabiť celú moju posádku. To, že autori niečo také zakomponovali do hry ma ohromilo. Tak stará hra a tak vymakaná. Klobúk dole Lucasfilm. Aj keď je ovládanie komplikované a pôsobí ako u nejakého vesmírneho simulátora, napísal som ho pod recenziu, aby ste ho nemuseli hľadať. Hra vás len tak neomrzí vďaka stále sa zvyšujúcej obtiažnosti – pribudne falošných S.O.S. signálov, pribudne viac nepriateľských veží a diskov a budete mať čo robiť aby vás nevybomardovali späť do stredoveku. Na grafiku a animácie si budete musieť chvíľu zvyknúť vďaka zmenšenému počtu framov za sekundu. Prístrojová doska plní účel na 100% – máte tu radar hľadajúci signál, ktorý vám presne určí, kedy máte pristáť, balanc krídel a celkovú vyváženosť, priblížené mierenie, ktoré sa náramne hodí a zľahčuje vám streľbu a ďalšie množstvo vecí. Celkovej hre by som dal absolútne hodnotenie – aspoň z mojej strany.
[su_spoiler title=“Ovládanie“ icon=“arrow-circle-2″]- [Šípka doprava/doľava] – väčšia/menšia rýchlosť
- [Ctrl] – streľba
- [L] – pristáť
- [Šípka doprava] – vzlietnuť
- [S] – vypnúť/zapnúť motor
- [A] – otvoriť/zatvoriť pretlakové dvere
- [B] – vyletieť do základne
- Čo ma dostalo: Nepriateľský ufón na palube – koniec hry.
- Moje najvyššie skóre: 35105
- Rarita:
Comments 2
za zlatej 8 bit ery to bola bomba
bohuzial tuto eru zazili dnesni 40-50 rocni ako vidno aj podla komentarov :))))
android a hranie na mobile je pro male deti, skutocni hraci hraju normalne hry na normalnych strojoch
Author
No vidíš, ja mám 30 a zažil som 8-bity a aj Atari 2600 :-).
Hry na dnešných mobiloch (smartfónoch) sú divné – najviac mi nesedí dotykové ovládanie, pri ktorom človek nič v podstate neovláda. Ale dá sa to vyriešiť gamepadom – na druhú stranu ho potom musíš stále nosiť so sebou, aby si si normálne zahral. Kedysi ešte na tlačítkové mobily (divný názov – jednoducho klasické) sa hry dali hrať. Dal som si tam emulátor na GameBoy a hral som Pokémona. To bolo super.
Ale nech si hrá kto chce na čom chce – aj Doom na kalkulačke. Hry na mobily sú skôr pre nehráčov, najširší mainstream a tých, ktorí sa v hrách neorientujú. Potom tu sú konzoly, pri ktorých nemusíš nič nastavovať a je to pohodlné a nakoniec PC, pri ktorom bežný človek, ktorý nehrá hry (ale hrá „hry“ na mobile) ani nenainštaluje hru.