Stante sa na chvíľu taxikárom v praveku!
Ugh! Je logická arkáda, v ktorej budete musieť robiť taxikára v praveku a nie tak hocijakého. Odvážať budete starých, mladých aj mladé cez helikoptéru, ktorá unesie maximálne dvoch ľudí, do jaskýň, do ktorých by sa občania s malým mozočkom len tak ľahko nedostali. Príbeh ako taký je načrtnutý hneď na začiatku – spiaceho jaskynného muža ovalí v sne padajúce jablko (zvláštne, že nespí v jaskyni ale pri strome – „zemný muž stromový“) a hneď dostane nápad – v hlave sa mu rozžiari žiarovka a on uteká zostrojiť lietajúci stroj, ktorý je poháňaný silou mužových nôh. Zavolá si k sebe ženu a s úsmevom a machrovaním jej ukáže jeho vynález. Ona je ale náročné dievča (už v praveku boli zlatokopky), a tak by radšej videlo šperky, diamanty a PRACHY! Náš praveký muž peniaze ani iné zlaté cetky bohužiaľ nemá, a tak musí ísť do práce – voziť helitaxíkom občanov starého sveta a zarábať.
Ugh! nebola prvá hra EGOSOFTu. Ich prvou hrou bola adventúra menom Fatal Heritage dva roky skôr. Ich hlavnou a najznámejšou sériou je vesmírny simulátor X (X-Tension, X2, X3: Reunion), ktorému sa venujú už desať rokov.
Pri Ugh! by ste si mysleli, že má originálny nápad, ktorý ešte nikdy nebol využitý. Z časti je to aj pravda, no Ugh! je klon hry Space Taxi, ktorá vyšla v roku 1984 na Commodore 64. Vo svojom námete sa líšila prostredím – odohrávala sa vo vesmíre, zatiaľ čo Ugh! sa odohráva v praveku. Pre jedného hráča hra ponúka 69 levelov, pre dvoch až 81 (prvých 69 je totožných). Mód dvoch hráčov ponúka kooperáciu, no škoda, že v hre nie je splitscreen alebo nejaké súperenie, kto prvý príde skôr pre zákazníka. Aj tak si s ním užijete dosť zábavy, pokiaľ budete mať s kým hrať. V móde na jedného hráča to po čase (u mňa prvých 20 levelov) začne byť stereotyp.
Po grafickej stránke je hra dokonalá (na tú dobu). Pravda, na Amige je hra ešte o kus ďalej, čo sa audiovizuálnej stránky týka (animovaná voda, prdiaci strom, kecajúci zákazníci, krajšia dolná lišta,…), no verzia na DOS je výborne hrateľná . Na dolnej lište zľava sa nachádza počet helitaxíkov, ktoré máte v garáži, vaša energiu, ktorú si môžete doplniť tým, že zoberiete kameň s očami a hodíte ho na strom s očami, čím vypadne ovocie (každý strom má obmedzený počet ovocia), vaše skóre, level, v ktorom sa nachádzate, bublina reprezentuje jaskyňu, do ktorej musíte zaviesť zákazníka (aj ho máte na palube), za bublinou v pravo sa nachádza skóre za dovezenie a nakoniec bonus za bleskové dovezenie bez škrabanca. Na začiatku si môžete nastaviť aj obtiažnosť. Vo výsledku sa líši napríklad tým, že sa vám rýchlejšie míňa energia a na hard skutočne nemôžete ani len škrabnúť o kameň, čo je na jednej strane výzva, na druhej už to hraničí s frustráciou, takže pre pobavenie odporúčam hrať na Easy.
Občas vás v leveli bude ohrozovať pterodaktyl, ktorý sa dá zostreliť kameňom a tým získate 2500 bodov. Ďalej vás a vašich zákazníkov bude ohrozovať dinosaurus z radu Ceratopsie (asi Triceratops), ktorý sa dá kameňom na chvíľu omráčiť, a tak môžete rýchlo nabrať cestujúceho (alebo ho môžete zhodiť do vody a tam ho zobrať – pozor, dedo nevie plávať!). Posledný je spiaci obrí dino, ktorý vás môže odfúknuť a môžete tak naraziť do skaly. V poslednom rade v niektorých leveloch stúpa pomaly voda, takže musíte brať najskôr ľudí z tých najspodnejších jaskýň, aby sa neutopili. Fyzika je v hre super, ak chcete uspieť ako helitaxikár, budete musieť byť veľmi citlivý na ovládanie vášho stroja. Ugh! sa ako hra stala veľmi populárnou, pretože sa medzi ľuďmi šírila naozaj ako vírus, v tom čase ju mal azda každý na svojom HDD, poprípade diskete.
[su_spoiler title=“Ovládanie“ icon=“arrow-circle-2″]
Prvý hráč
[Šípky] – pohyb
[Ctrl] (Pravé) – hodiť kameň
Druhý hráč
[WASZ] – pohyb
[Ctrl] (Ľavé) – hodiť kameň
[/su_spoiler]
[yasr_overall_rating size=“large“] [yasr_visitor_votes size=“medium“]