Akčný simulátor helikoptéry s prepracovaným briefingom misií
Ak mám byť úprimný, Thunderhawk by som označil skôr za arkádu než simulátor. Veľmi kvalitnú arkádu s prvkami simulátoru. Celú helikoptéru môžete ovládať len myškou – ako 6 stupňov slobody (6DoF), streľbu alebo zmenu munície. Zo začiatku to chce dosť praxe než ovládanie dostanete do ruky a z helikoptéry sa stane prinášač skazy, no s inými pravými simulátormi to nie je nič ťažké. Len zmenu kamery alebo rôzne obranné mechanizmy musíte riešiť cez klávesnicu. Začnem tým, čo ma bavilo a tešilo.
Potešilo ma začiatočné nahovorené intro, kde figuruje prezident USA, síce krátke a nič nevohoriace. Bolo vidno, že nepoužívali pop filter pred mikrofónom, pretože ich niektoré slová vybuchovali. Ale to je len detail. Tešilo ma, že si na začiatku môžete vybrať z viacerých misií, ktoré sú od seba obtiažnostne odlíšené, a tak približne viete, do akého rizika pôjdete. Celkovo je v hre 60 misii, čo je pekné číslo – budete eskortovať konvoj, ničiť teroristické bunky, zachraňovať ruského dvojitého agenta či likvidovať drogové kartely. So svojou útočnou helikoptérou sa dostanete do lokalít po celom svete – Amerika, Európa či Ázia. Zvuková stránka je na amigu na nadštandardnej úrovni a najlepšia zo všetkých platforiem. Presne počujete, či na vás letí raketa zem-vzduch / vzduch-vzduch a vy tak môžete vystreliť svetlice. Výborné bolo, že si pred každou misiou môžete vybrať váš arzenál a ešte viac ma potešilo, že sa dá nastaviť automaticky, takže som sa nemusel vždy babrať s vyberaním munície a rakiet. Z rakiet najviac potešili nasmerované AGM-214a vzduch-zem, s ktorými ste nepriateľov likvidovali z pohodlnej výšky.
Briefing je pred každou misiou veľmi dlhý a nie vždy ma monológ šéfa bavilo čítať. Radšej by som vhupol hneď do akcie, no potom by človek nevedel, čo má robiť alebo kam má ísť. Na druhej strane je briefing potrebný a podložený obrázkami. S klávesnicou alebo joystickom s helikoptérou nepohnete, pretože autori urobili hru čisto na myš. Urobiť jednoduché a zábavné ovládanie helikoptéry bolo v tom čase problém a Core Design ho s použitím myšky vyriešili. Mnohým zahraničným magazínom sa páčilo efektívne využitie myšky spoločne s klávesnicou. Keď sa naučíte ovládať stroj s myškou, s Thunderhawkom sa v podstate nedá crashnúť (jedine ak naletíte priamo naschvál do zeme). Občas vás môže počas misie napadnúť nepriateľská stíhačka (MiG) – zničiť nepriateľskú helikoptéru je v podstate jednoduché, no keď sa na vás bude každých pár sekúnd rútiť MiG, to je, dočerta, súboj titánov. Veľmi ma prekvapila prítomnosť stíhačky, doslova som bol z nej nadšený a pritom vo mne zostával pocit rešpektu. Ak ste schopný pilot a v hre máte čo-to nalietané, budete si duel užívať, aj keď viete, že moc šancí nemáte. Dá sa mu jednoducho uniknúť tým, že budete vystreľovať svetlice alebo chaff – máte ich dosť na celú misiu.
Aj keď sa hrá Thunderhawk celkom dobre, po čase môže začať byt stereotypný. Hlavne ak nevenujete briefingu dostatočný čas a nenecháte si vysvetliť, čo máte v misii robiť alebo ak sa vám ovládanie nedostane dostatočne do krvi a nebudete trpezlivý sa ho naučiť. Ak si chcete zahrať novšiu arkádu helikoptéry, odporúčam pokračovanie Firestorm: Thunderhawk 2 na PlayStation z roku 1995.
[su_spoiler title=“Ovládanie“ icon=“arrow-circle-2″]Myš – pohyb
Pravé tlačítko – zmena munície
(podržanie a ťah hore/dole) – zmena výšky
Ľavé tlačítko – streľba
Delete/End – vystrelenie svetlíc a chaff (klamných cieľov)
Enter (num) – zmena kamery
Numerická klávesnica – ovládanie chvostovej kamery
C – zmena obrazoviek
D – info o stave helikoptéry
F5 – nočný mód
Thunderhawk vyšiel aj na Sega-CD – stala sa v UK najpredávanejšou verziou. 17. septembra 1993 vyšla aj v Japonsku.
[/su_box] [yasr_overall_rating size=“large“] [yasr_visitor_votes size=“medium“]