Netradičná závodná hra; bohužiaľ pre DOS zlá konverzia…
Geoff Crammond je človek , ktorý naprogramoval množsto hier – špecializoval sa hlavne na závodné hry (jeho prvá závodná hra bola Formula 3 v roku 1984). Celým jeho životopisom by som zapísal niekoľko strán, takže len v krátkosti. Jeho hry, ktoré vyšli – Aviator (1983), The Sentinel (1986), Formula One Grand Prix (1992), Grand Prix 2,3,4 (96, 00, 02) alebo dnes recenzovaný Stunt Car Racer.
Stunt Car Racer (ďalej už SCR) je naozaj netradičná závodná hra, v ktorej ovládate nadupanú formuľu. Jedná sa o klasické okruhové závody, kde musíte 3x prejsť trať. Hra sa dá hrať na jedného hráča alebo na viacerých. SCR nepodporuje Split-screen alebo hranie cez modem. Budete si musieť vystačiť s klasickým striedaním hráčov proti počítaču.
Mód je v hre len jeden – šampionát. Začínate v štvrtej divízii a postupne sa musíte dopracovať až do prvej divízie. Každá divízia disponuje dvoma traťami. Na začiatku si to budete páliť v plnej rýchlosti po celý čas, no už od tretej divízii prídu ťažšie trate a budete sa tak musieť naučiť používať rozumné množstvo plynu a bŕzd. Na to slúži praktický mód, ktorý vám dovolí si trať vyskúšať na nečisto. Vaša formuľa má obmedzené množstvo paliva – vydrží približne dve celé trate, ak ho používate neustále, takže v treťom kole vám bude chýbať.
Grafická stránka hry je jednoducho odfláknutá. Dokázal by ju nakresliť aj žiak základnej školy. Čo školy. Škôlky. Konverzia na Amigu alebo Atari je o niekoľko tried vyššie, a pritom bola vypustená v tom istom roku. Niekedy autorov nechápem. Ďalej nechápem, prečo je trať farebne totožná s povrchom zeme, na ktorej sa odohráva. Pri hre to pôsobi klamne a ešte štastie, že autori dali oddeľujúce žlté a čierne pásky po obvode, pretože potom by sa vám celá trať splývala. Ovládanie je OK, len škoda, že sa nedá formuľa otočit a ísť v protismere. Bolo by zaujímavé si trať prejsť opačne. Interface je, ako celá hra, netradične usporiadaný, no po chvíli zistíte, čo na čo slúži. Tachometer objavíte okamžite, ďalej ľahko nájdete aj čas za ktorý ste trať prešli. Oranžový kryt na formuli na hornej strane vám ukáže (ak zle skočíte alebo vyjdete mimo trať) váš stav, dokedy ešte vozidlo na trati vydrží. Ak sa čiary spoja po celej dĺžke, automaticky prehrávate kolo a prídete tak o dôležité dva bodíky.
[su_spoiler title=“Ovládanie“ icon=“arrow-circle-2″]
[←/→] – zmena smeru
[↑/↓] – brzdenie, spiatočka
[Medzera] – extra boost/plyn[/su_spoiler]
[su_box title=“Zaujímavosti:“ style=“noise“ box_color=“#e36b00″ title_color=“#000000″ radius=“11″]
- Menší podvod – Trať Roller Caster (divízia 2) sa dá jednoducho prejsť tak, že 3x prejdete dopredu a dozadu štartovaciu čiaru.
- V roku 2003 začal Geoff Crammond pracovať na pokračovaniu hry s názvom Stunt Car Racer Pro, no po dlhý čas o hre neboli žiadne informácie a tak bol projekt v roku 2005 oficiálne zrušený
- Zvláštnosťou bol v tej dobe multiplayer – hru ste mohli hrať na dvoch hráčov cez sériové pripojenie medzi dvoma prístrojmi. To znamenalo, že ste mohli spojiť Amigu s Atari ST a hrať tak multiplayer, čo bolo v tej dobe nezvyčajné!
- Hra bola na svoju dobu neuveritelne dobre optimalizovaná. To, že bežala v jednoduchej 3D grafike a obsahovala fyzikálny model, slušne bežala už na 4.77 Mhz mašine!!! Najpohodlnejšie ju bolo možné hrať už od 8 MHz mašiny a vyššie.
- Americký názov pre hru bol Stunt Track Racer
[/su_box] [su_note note_color=“#011e95″ text_color=“#c3c3c3″ radius=“11″]Verdikt: Ak by som mal byť úprimný, zahrajte si radšej verziu na Atari, Amigu alebo Commodore 64, pretože konverzia na DOS dopadla jednoducho katastrofálne – ešte že sa SCR dá normálne hrať a dohrať. Zle dopadla len grafická a zvuková stránka hry.
[yasr_overall_rating size=“large“][/su_note] [yasr_visitor_votes size=“medium“]