Prebádajte a objavujte nové civilizácie v historickom alebo náhodnom období!
Seven Cities of Gold vznikla už v roku 1984 na Commodore ešte v starej grafike, vydaná firmou Ozark Softscape. Okrem Commodore vyšla aj na ďalšie platformy, vrátane PC. Až v roku 1993 sa rozhodli Danielle Berry a Bill Bunten, znovu vydať hru na DOS v podstatne lepšej grafike, rozlíšení a zdigitalizovanými zvukmi. Ďalšie vydané hry pod hlavičkou spoločnosti Ozark sú napríklad sci-fi stratégia M.U.L.E. alebo Real-Time stratégia Modem Wars. Ako ste si už všimli, Ozark Softscape vydávali len stratégie a Seven Cities of Gold je ich posledná.
Príbeh hry je zasadený do obdobia kolonizovania a objavovania sveta. Vás, ako prieskumníka, si najali kráľ a kráľovná Španielska aby ste našli nový kontinent a spriatelili sa s tamojšími obyvateľmi, aby ste mohli obchodovať a nachádzať tak nové plody a bohatstvá novej zeme. Či už ich prinútite k obchodu silou alebo výmenou je na vás. Hra ponúka na výber z historického obdobia – v čase Columbusovej cesty – alebo z náhodne poskladanej mapy.
Po výbere obdobia začínate v jednom prístavnom mestečku Španielska, kde si môžete kúpiť loď, naverbovať posádku, poprípade armádu, nabrať kone – aby ste mali skonfiškovaný majetok kde previesť a nesmiete zabudnúť ani na jedlo, ktoré je veľmi potrebné na dlhú cestu k objavovaniu. Ďalej sú prístupné aj plody zo starej zeme, ktoré sú pre vás už bežné a ktoré môžete vymeniť za tie nové a poprípade za zlato a artefakty. Zo začiatku si budete môcť kúpiť len jednu loď, s ktorou si pomerne dobre vystačíte, no po niekoľkých návštevách cudzincov budete mať problémy s jej priestorom.
Po úvodnej príprave môže začať skutočné (virtuálne) dobrodružstvo. S loďou sa odrazíte od móla mesta (samozrejme len obrazne) a následne sa dostanete na more obklopený búrkovými mrakmi. Hra sa prepne do vtáčieho pohľadu a vy môžete začať veselo objavovať. K dispozícií je aj mapa, takže sa nemusíte báť, že sa stratíte. Keď už objavíte ostrov, nasleduje expedícia, do ktorej si môžete vtlačiť buď armádu, alebo prieskumníkov alebo viac kňazov, koní, zvierat, plodov, alebo všetkého naraz. Keď už nejakú tú dedinu objavíte na mape sa označí výraznou červenou farbou, takže nehrozí opätovné navštívenie chatrčí z dreva. Každá dedinka má aj svojho šamana / náčelníka. S ním budete vyjednávať o obchode, ako som už spomenul, buď agresívne alebo obchodne. Buď sa zľakne vášho vojska a „kúziel“, ktoré môžete naňho vybafnúť, alebo prostredníctvom výmeny. Vy mu poskytnete plody, ktoré on nepozná a on vám dá na oplátku niečo z jeho zeme.
Čo sa týka hudby, tá vás bude doprevádzať od začiatku do konca. Na začiatku bude hrať príjemná hudba s čembalom, následne na mori a na novom kontinente trochu tajuplnejšia a v osade budú hrať vojenské bubny podľa toho ako vás budú hrať miestny obyvatelia. Zvuky sú pekne zdigitalizované tak v džungli budete môcť počuť rôzne zvuky zvery, vtákov a podobne.
[yasr_overall_rating size=“large“]
[yasr_visitor_votes size=“medium“]