Textová, dosová alebo najlepšie graficky jednoduchá, ale ťažko ovladateľná RPG hra
Rok 1984. Máloktorý človek si dnes spomenie, čo v tomto roku bolo. Ja som v tom roku ešte nežil a niektorí z vás už vlastnili prvé „počítače“. Ale asi nikto si nespomenie na hry, ktoré v tom roku vyšli. Spomenúť môžem prvý King’s Quest alebo Wizardry. Vyšla aj hra s názvom Rogue – The Adventure Game a bolo to RPGčko.
Hra pre vás začína v dungeone s názvom „The Dungeons of Doom“ (Kobky Skazy). Hra sa skladá z rôznych bludísk, ktoré sa objavujú náhodne a po každom spustení hry sa menia. Pôsobí tu efekt originality. Po zemi budete nachádzať buď porozhadzované peniaze, jedlo, zbrane, náboje, nápoje alebo zvitky. Jedlo môžete použiť na obnovenie života, ako aj nápoje (potion), náboje zas do lukov a zvitky na prečítanie a získať tým dôležité informácie. Po vypití niektorých nápojov budete opitý a tak keď sa budete snažiť trafiť do dverí, nečakajte, že sa vám to podarí.
A originálne je aj ovládanie, cez ktoré sa budete musieť prelúskať ak si chcete zahrať túto hru. Pre neangličtinárov tu mám malý návod v ovládaní, ale myslím, že v tejto dobe si s ňou už poradí každý.
Interface hry je veľmi jednoduchý. Od levelu postavy, HPčka, silu až po peniaze a brnenie. Úplne jednoduché a praktické.
Grafika hry – ako sa píše v podrobnostiach – je textového charakteru, ale objavia sa tu aj farebné ikonky a políčka. Nepriatelia sú originálne „opísmenkovaní“ a tak napríklad na R je Rat (potkan) alebo na H je Hobgoblin. Úplne jednoduché a originálne. Autori sa potom nemuseli zbytočne zaoberať na grafickej úprave hry a tak ako sami vidíte, hra má úplne jednoduchú grafiku. Nesrší pritom farbami z každej strany ale ani neurazí „menejfarebnosťou“.
„Inteligencia“ nepriateľov (ak sa to dá tak nazvať) je pekne naskriptovaná a tak vás niektorí naháňajú po celej mape a niektorí zas na vás kašlú a nevšímajú si vás, pokiaľ potom na nich nezaútočíte.
Nedá sa povedať, že sa hra odohráva v reálnom čase. Autori použili dungeonovské ovládanie. Len máte pohľad, ako keby ste sa pozerali na mapu. Po odohratí pár „levelov“ sa obtiažnosť stupňuje – ťažší nepriatelia, horšie podmienky na nájdenie jedla (po čase, keď sa nenajete, budete hladný a na následok toho môžete zomrieť), alebo akýchkoľvek predmetov. Zhoršujú sa aj podmienky videnia v miestnosti. Rôzne pasce a skryté dvere.
Keď zomriete, tak sa dostanete do tzn. „Hall of Fame“ (Score tabuľka), kde sa vám ukáže, koľko peňazí ste mal, meno, triedu, kým/čím ste boli zabitý a nakoniec level postavy a môžete začat od začiatku a snažiť sa predbehnúť seba, alebo niekoho iného ak to hráte s kamarátom…
Celkom ma sklamala absencia akýchkoľvek zvukov. No nedá sa nič robiť. Bol predsa rok 1984 a na takýto žáner hry by autori ani nemuseli dať žiadne zvuky.
Absolútne odporúčam všetkým starým „dungeovkárom“ a RPG starým hráčom. Alebo len pre tých, ktorí chcú vypadnúť z dnešného 3D sveta…
[su_spoiler title=“Ovládanie“ icon=“arrow-circle-2″]
zámerne píšem aj malé a veľké, pretože majú iný účinok
[Šípky] – chodenie po mape
[F1] – ukáže ovládanie
[F2] – popis predmetov a vecí
[F3 / a] – zopakuje príkaz
[F4] / [Ctrl] + [r] – zopakuje informáciu
[F5 / c] – premenuje predmet
[F6] – obnoví, čo bolo objavené
[F7 / i] – inventár
[F8] – identifikuje pascu
[F9] – nejaký kľúč
[F10 / !] – vedúci kľúč (DOS)
[Alt] + [F9] – predefinuje klávesu
[Esc] – zrušenie príkazu
[d] – položí predmet
[e] – zje jedlo
[f / Insert] – hľadanie/ďalšia miestnosť
[q] – vypije nápoj
[r / D] – prečíta zvitok
[s] – hľadá pascu/ďalšie dvere
[t] – Hod/Hodí zbraňou
[w] – používať zbraň
[z] – energia s palicov
[W] – životnosť brnenia
[T] – dá preč brnenie
[P / R] – odložiť prsteň
[Q] – koniec
[S] – uloženie hry
[?] – pomoc
[+] – hod
[Ctrl] + t] – stručný formát písma
[Delete] – hľadá niečo ukryté
[v] – číslo verzie
[/su_spoiler]
[yasr_overall_rating size=“large“]
[yasr_visitor_votes size=“medium“]