3D klon Asteroidu s veľkou dávkou stereotypu…
Outer Ridge (ďalej už OR) je taký zvláštny mix medzi akciou, arkádou a lietaním vo vesmíre. Koncept prebral od staručkého Asteroids z roku 1981, no namiesto 2D grafiky autori hre dali 3D rozmer. OR je prvotina firmy GraphicWares, no je to aj ich posledná hra, ktorú vyrobili – nepriniesla im veľký úspech. Distribuovala ich taktiež neznáma firma, takže čo sa s nimi stalo ďalej, vedia už len oni.
Z obrázkov toho človek pri niektorých hrách moc nevie. Rovnako som sa aj cítil pri prezeraní obrázkov z OR a bol som z toho zmätený. Ak si chcete urobiť lepší obrázok z hry, pozrite si radšej video alebo si hru jednoducho zahrajte, pretože statické obrázky o hre vám nič nepovedia. Ste pilotom jednej vesmírnej stíhačky a máte za úlohu ničiť asteroidy. Budete ich ničiť v 3D priestore, ktorý sa tvári ako vesmír, no môžete si predstaviť jednu veľkú guľatú miestnosť, ktorá nemá hranice, no ak pôjdete rovno, budete sa stále dookola točiť. Strieľať budete z prvého pohľadu, takže si nebudete môcť pozrieť vašu loď detailnejšie, ale z titulnej obrazovky vyzerá ako červený trojzubec. Pri hraní som si takmer okamžite spomenul na Wing Commander, ktorý je o päť rokov starší než OR. Nechcem ho s ním porovnávať – predsalen sa jedná o iné žánre. Kokpit tu vôbec nehľadajte – je to arkáda. Pre dobrý pocit vám stačí len zameriavač a dve okná na radar (výškový a bočný). V radaroch je veľmi ťažké sa vyznať, pretože sa jedná o 3D priestor – musíte pochopiť o aký smer sa jedná a predstaviť si ho v hlave. Ak v tomto budete úspešný, hru vám to neskutočne uľahčí. Vidíte v ňom ako neutrálne šutre, tak aj agresívne nepriateľské lode.
Úlohou hry je zničiť určitý počet asteroidov, nájsť exit (poletujúci, ktorý musíte zobrať) a prejsť do ďalšieho levelu, v ktorom sa počet šutrov zvýši a tým aj obtiažnosť (vysvetlite mi niekto, ako môže hodiť pilot hyperskok v roji asteroidov?!). Pomaličky budete nachádzať stále nové a nové zbrane. Základnou je akýsi plazmový samopal, ktorého počet nábojov je neobmedzený. Druhú zbraň dostanete po niekoľkých leveloch – dvojhlavňový kanón. Jeho streľba je pomalšia, no veľký asteroid rozlomí na dve rany. Ďalej môžete získať veľmi zaujímavé rakety, ktoré majú AoE, takže sa hodia skôr na menšie asteroidy. Vždy, keď zničíte jeden veľký asteroid, rozlomí sa na štyri menšie a toto pokračuje až nezničíte ten najmenší – rovnaký princíp ako v prvom Asteroids. Zo zničených asteroidov budú vypadávať rôzne zbrane a vylepšenie (zdvojnásobí silu, pridá 10% k štítu, atp.). Vo svojej lodi máte na začiatku 100% štítu, ktorý vám nesmie klesnúť na nulu, pretože by ste skončili – taktiež si ho môžete vylepšiť až na maximum, čo je 200%. V každej obtiažnostnej úrovni vám náraz do asteroidu uberie iné množstvo štítu. Celkovo sú v hre 3 životy. Veľmi ma štval nepriateľský stíhač, ktorý vypadá ako vypadnuté bonusy, takže keď sa ho budete snažiť zobrať, len do neho narazíte. Ďalej ma štvalo, keď som si išiel pekne po bonus, nikde žiadny asteroid a zrazu do vás napálil z boku a vy ste bonus stratili z dohľadu. S loďou sa môžete samozrejme po priestore hýbať, na čo som prišiel až na druhé zahratie. Ovládanie sa dá hrať na klávesnici, joysticku alebo myške, no ja osobne odporúčam poslednú možnosť, pretože je z nich najflexibilnejšia. Vďaka pohľadu z prvej osoby a 3D priestoru si nemôžete zahrať hru na dvoch. Na konci sa nachádza highscore, ktoré samozrejme oživuje znovuhrateľnosť. Hudba príjemne hrá rytmické melódie a aj zvuky zbraní nie sú na zahodenie. OR vám chvíľu vydrží, no nečakajte od nej nejakú stálu zábavu alebo prevratnú hrateľnosť – ponúka klasickú arkádu, len v inom rozmere.
[yasr_overall_rating size=“large“]
[yasr_visitor_votes size=“medium“]