Začiatok legendárnej série King’s Quest…
Kings Quest, Space Quest, Police Quest, Hero’s Quest, Manhunter: New York, Gold Rush!, The Black Cauldron alebo Leisure Suit Larry. Všetky tieto adventúry mali spoločné dve veci. Vyrobila ich firma Sierra On-Line a mali rovnaký engine. V roku 1980 založila legendárna dizajnérka Roberta Williams so svojim manželom Kenom spoločnosť On-Line Systems, ktorá sa neskôr stala známa ako Sierra On-Line. Ich prvou grafickou adventúrou bola hra Mystery House. Vyšla 5. mája roku 1980 a považuje sa za prvú grafickú adventúru vôbec. Bohužiaľ, nestala sa vôbec populárnou aj kvôli tomu, že ako taký prvý počin vôbec bola úplne jednoduchá. V tom istom roku vyrobili prvú adventúru s farebnou grafikou, takže už nebola hra čiernobiela – The Wizard and the Princess. Robertu urobila slávnou až hra King’s Quest – hovorilo sa o nej ako o prvej animovanej 3D hre, aj keď o 3D sa hovoriť nedá. Hra sa stala populárna aj vďaka zasadeniu do fantasy sveta, v ktorom existovali kúzelníci, víly, draci, hrady a králi, takže aj dospelí si mohli pripomenúť detské časy. To je fajn, no predstavte si, že taká milá duša ako Roberta, ktorá vyrábala „hry pre deti“ v roku 1995 dizajnovala Phantasmagoriu, čo bol horor jak remeň. Adriana, hlavná predstaviteľka hry, v ňom mohla zomrieť rôznymi hroznými smrťami. Je až neuveriteľné, že taká milá osoba akou je Roberta, urobí hru, v ktorej vidíte Adrianu zomierať uškrtením, rozdrvením hlavy obrovskou sekerou alebo rozdriapaním tváre démonom. Fujtajbl.
King’s Quest zažiaril v USA hlavne na poli grafickom. Dnes sa to zdá až smiešne, no v tom roku to bola bomba, pretože hra mala otvorený svet a hneď od začiatku ste mohli ísť, kam ste chceli. Aj keď táto hra bola určená skôr pre deti, mohli ste v nej zomrieť množstvami spôsobov. Už hneď na začiatku sa mi podarilo spadnúť medzi hladné aligátory, keďže prejsť po drevenom moste je veľmi náročné. V lese vás môžu zožrať vlci, pri perníkovej chalúpke vás bude obťažovať starý homosexuálny kúzelník a taktiež môžete nájsť v jaskyni draka.
Prvý diel som nikdy nehral, až dnes. Zo série King’s Quest som hral ako prvý ôsmy diel s názvom Mask of Eternity, čo už nebola adventúra ale skôr také RPGčko v kompletnom 3D, no pamätám si, že tam bolo veľmi nešikovné ovládanie. V prvom diele budeme hrať za Sira Grahama, odvážneho rytiera (nemá zbraň ani brnenie a je prezlečený za Robina Hooda), ktorý bude poslaný nájsť tri poklady, ktoré boli ukradnuté kráľovi. Prvý je štít, ktorý chráni svojho nositeľa pred útokmi, druhý je zrkadlo predpovedajúce budúcnosť a tretí poklad je truhlička, ktorá je stále plná zlata (soľ nad zlato?!). Tieto nájdené predmety musíte doručiť kráľovi (prečo si ich nemôžeme nechať a utiecť s nimi?!) a všetci (hlavne kráľ) budú happy (aj keď kráľ z toho nebude dlho happy, hehehe).
Engine v hre je použitý AGI (Adventure Game Interpreter) a bol použitý u ďalších adventúr od Sierry. Začal ho používať práve prvý diel King’s Questu a následne ho použili na svoje ďalšie hry. Ovládanie v tomto engine je veľmi jednoduché. Šípkami pohybujete postavou (ak si vypnete numerickú klávesnicu, môžete sa pohybovať aj uhlopriečne a nie len do strán) a pomocou písmen napíšete anglické slovo, napríklad „open door“, „take flower“, atď., takže potrebujete mať dostatočne dobrú angličtinu, aby ste hru mohli dohrať. Niektoré slovíčka vám budú robiť problémy „walnut, stump, pouch, stove, cupboard“, no hra je vlastne otvorená a môžete si ísť kam chcete. Celý svet je poskladaný zo 48 obrazoviek, ktoré keby ste zlepili k sebe ako Zem, máte herný svet prvého dielu. Nahral som do Extra aj mapu sveta, takže ju môžete použiť, keby ste sa náhodou stratili.
Okrem toho, že sa vo vode môžete ľahko utopiť, môžete v nej aj plávať, taktiež z času na čas musíte skákať alebo sa skrčiť (asi pred šípkou z kuše?!). Taktiež bodovanie je veľmi dôležitou súčasťou hry. Body budete získavať za nachádzanie predmetov, atď. Celkový počet bodov, ktoré môžete získať je 158 a je naozaj ťažké ich získať. King’s Quest sa dá považovať za také open world dobrodružstvo.
V roku 2001 (v roku 2009 vyšla štvrtá verzia) vyšiel neoficiálny fanúšikovský remake prvého dielu, ktorý bol prevedený do VGA grafiky, boli pridané zvuky a nahovorené dialógy. Do roku 2010 si stiahlo hru skoro pol milióna ľudí. Remake si môžete zadarmo stiahnuť z oficiálnych stránok, takže nevidím dôvod, prečo si z GoGu kupovať „starú“ verziu :-).
[yasr_overall_rating size=“large“] [yasr_visitor_votes size=“medium“]- Výrobca: Sierra On-Line
- Rok vydania: 1987 (1984 – Apple II)
- Platformy: DOS, Amiga, Apple II, Apple IIgs, Atari ST, Macintosh, PC Booter, SEGA Master System
- Extra: