Kvalitný dungeon crawler podľa doskovej hry zo sveta Warhammer!
Po takmer pol roku píšem recenziu na ďalšie RPGčko. Naposledy som recenzoval Stonekeep, dungeon, ktorý si odniesol absolútne hodnotenie. Dnes to bude Hero Quest (HQ) od štúdia Gremlin. Je to prvá hra zo sveta Warhammer a kvôli tomu, že je toto univerzum celosvetovo známe, som ho tu dal. HQ vychádza aj z doskovej hry rovnakého názvu s rovnakými pravidlami, ktorú vyrobil Milton Bradley v roku 1989. V nej sa jeden hráč ujme role dungeon mástra (DM) a bude znepríjemňovať život až štyrom ďalším hráčom, ktorí budú ovládať hrdinov. Tu DMko ovláda počítač a vy sa ujmete role hrdinov. Sami si môžete vybrať, či budete hrať s jedným alebo až so štyrmi postavami. Ak hráte sám, odporúčam hrať s jednou postavou, najlepšie s barbarom, no táto hra je (rovnako ako dosková verzia) zábavnejšia na viacerých hráčov. Každý hráč sa tak môže objaviť buď v úplne inom rohu mapy alebo v jednej miestnosti. V originálnej doskovej verzii bolo 14 rôznych questov. Tu ich je o desať viac (vďaka datadisku „Return of the Witch Lord“, ktorý bol v PC verzii grátis) a v každom máte iný dungeon a inú úlohu. Niekedy musíte zachrániť uväzneného človeka, no väčšinou sa bude jednať o zabitie bossa. Z postáv je na výber barbar, trpaslík, elf a čarodejník. Posledný dvaja vedia aj čarovať a na začiatku si môžete vybrať, akú školu budú používať. Každé kúzlo môžete použiť len raz za dungeon, takže ja som bral barbara.
Prvé dungeony sú ešte jednoduché, môžete v nich nájsť veľa zlata a málo nepriateľov a pascí. Za zlato si pochopiteľne kupujete lepšie zbrane a brnenie. Je škoda, že lektvary, ktoré nájdete po vyriešení dungeonu zmiznú. V kombách sa dajú nájsť aj zbrane a bižutéria, ktorá vám pridá bonus k štatistikám. Hrá sa na ťahy a pred začatím hádžete vždy kockou. To určí ako ďaleko sa môžete pohnúť. V jednom ťahu môžete urobiť potom len jednu akciu: nájsť poklad / nájsť skryté dvere či pascu / vyčarovať kúzlo. V tuhších kobkách keď budete hľadať poklad, veľa krát na vás vyskočí z rohu nepriateľ a zaútočí na vás. Dobré je každú miestnosť prešmejdiť, môžu byť v nej ukryté skryté dvere alebo oliečovací lektvar. Vašu postavu si po každom úspešnom dungeone môžete uložiť, čo je veľké plus. Hudba mi až tak nevadila, no v istom momente držaného tónu bola voči ostatným intervalom falošná. O štvrť tóna vyššie a bolo by to ideálne.
Výber zbraní a brnenia nie je veľký. Urobíte dva-tri dungeony a máte kompletnú výbavu. Príbeh tu bohvieaký nie je. Musíte poraziť zlého čarodejníka Morcara (v USA to je Zargon). Nepriateľa tu sú klasický – orkovia, goblini, chaos warriori, kostlivci, zombíci, múmie, a pod. Zaujímavosťou je, že Sierra chcela vydať svoju novú hru v roku 1989 s názvom „Hero’s Quest“, no tento názov už bol zaregistrovaný spoločnosťou Games Workshop (kde pracoval aj Milton), tak museli zmeniť názov na Quest for Glory (podľa mňa je to krajší názov). Ďalšia zaujímavosť – verzia pre NES nebola nikdy dokončená a existuje len ako prototyp.
Aj keď som doteraz hru ani doskovú hru nepoznal, mám chuť si ju kúpiť a zahrať s ďalšími ľuďmi. Je to poctivý dungeon crawler so všetkými kladmi a zápormi. Škoda. U nás bolo v tom roku maximálne „Člověče, nezlob se“ a to ešte v českej verzii.
[yasr_overall_rating size=“large“]
[yasr_visitor_votes size=“medium“]
- Výrobca: 221B Software Development
- Distribútor: Gremlin Graphics Software
- Rok vydania: 1991
- Platformy: DOS, Acorn 32-bit, Amiga, Amstrad CPC, Atari ST, Commodore 64, ZX Spectrum
- Extra: