Priemerný letecký simulátor, ktorý ale poteší zberateľov lietadielok…
Activision Publishing, Inc. je jednou z najstarších firiem, ktoré sa venujú výrobe a distribúcii hier dodnes. Bola založená už v roku 1979, keď sa hry ešte vyrábali hlavne pre Atari 2600. Jednou z prvých hier, ktorá uzrela svetlo sveta, bola klasická arkáda Pitfall, na ktorú v priebehu desaťročí vzniklo už množstvo remakov. Sila a hodnota firmy rástla obrovským tempom a preto mohli neustále produkovať nové hry. K tým najznámejším určite patria hry ako Battlezone, Civilization, Doom 3 alebo herné série Quake, Call of Duty, Star Wars, Star Trek a Tony Hawk. Dokázali teda vyrobiť kvalitné hry v každom žánri.
V roku 1990 Activision vypustila zo svojej vývojárskej pece simulátor bojovej stíhačky F14 – Tomcat. Bol to jeden z prvých simulátorov, či už na PC alebo iných konzoliach ako napríklad Commodore 64. V hre máte na výber z dvoch možností. Prvou z nich je tréning, v ktorom sa učíte spolupracovať so svojím leteckým tímom a druhou je ostrá akcia, v ktorej plníte misie po celom svete. V týchto misiách ide väčšinou o zostrelenie nepriateľských stíhačiek, alebo lietadlových lodí. Občas budete priradený aj na takzvané ochranné misie, ktorých cieľom bude ochrániť a bezpečne dopraviť, či už spojenecký bombardér alebo lietadlo.
Čo by to bolo za vojenskú bojovú stíhačku, keby nemala obrovský palebný arzenál. Počas misií sa budete môcť spoľahnúť na rakety vzduch – vzduch Phoenix a Amraam, rakety krátkeho doletu vzduch – vzduch Sidewinder alebo na osvedčený Kanón, ktorým ale trafíte len ciele v bezprostrednej blízkosti. Potom máte ešte možnost vypustiť klamné ciele, ktoré od vás odlákajú nepriateľské rakety, keď ste v ohrození. So stíhačkou môžete manévrovať ako sa vám len zachce. Môžete regulovať jej rýchlosť, robiť piruety alebo sa otočit o 180 ° a letieť dole hlavou. Pri hroziacom zásahu sa môžete dokonca katapultovať, ale keď tak urobíte budete predvedený pred vojenský súd.
Grafika hry je vzhľadom na rok vydania slušná, ale všetky textúry vyzerajú rovnako a sú od seba odlíšené len farbou. Nepriateľské stíhačky väčšinou uvidíte až keď sú tesne pri vás, takže ani na ne nestihnete zareagovať. Hra vám síce ponúka možnosť na zameranie bojového cieľa, ale len v tom prípade keď máte k dispozícii určitý typ rakiet. Keďže sa príbeh odohráva na Blízkom východe, tak krajina je vo väčšine prípadov tvorená púšťou, len občas sa tam mihne nejaké more alebo oceán.
Zvuky z tohto obdobia vydania hry nemá cenu rozoberať, pretože vlastne ani neexistujú, keď za zvuk nepočítam vystrelenie rakiet, paľbu z kanóna alebo zasiahnutie nepriateľského ciela. Hudba je len v menu a aj tá je dosť provizórna.
[su_spoiler title=“Ovládanie“ icon=“arrow-circle-2″]
[Šípky a myš] – určovanie smeru letu
[+] – pridanie rýchlosti
[-] – zníženie rýchlosti
[E] – katapult
[F] – falošný cieľ
[P] – pauza
[L] – super rýchlosť
[F1 – F4] – výber zbraní
[Medzera] – zameranie cieľu a paľba
[ENTER] – ukončenie misie[/su_spoiler]
[yasr_overall_rating size=“large“]
[yasr_visitor_votes size=“medium“]