Kopem, kopeš, kopeme, všetci spolu… do zeme!
Ako dvestú hru na PC som pre vás vybral naozajstnú raritu v arkádových hrách – kopača s názvom Digger od Windmill Software. Vyšla pred skoro tridsiatimi rokmi a na DOS sa dostala až v roku 1998 zásluhou Andrewa Jennera. Pripol ku nej aj editor úrovní a manuál, takže hra dostala nový rozmer. Graficky alebo hratelnostne sa od vyše tridsaťročnej hry pritom vôbec nelíši. Andrew chcel ponechať typické prvky originálnej hry.
Digger kombinuje, vo svojej dobe, populárne hry Dig Dug a Mr. Do!. Úlohou hry je nazbierať všetky smaragdy v úrovni alebo zničiť všetkých nepriateľov, ktorý sa postupne budú objavovať. A že to vôbec nebude ľahké vám môžem dosvedčiť z vlastnej skúsenosti. Samozrejme sa DOSBox dá spomaliť, takže to potom je celkom ľahké, ale to sa dá považovať za cheat. Nepriateľov vám tu budú sprostredkúvať nobbini a hobbini a vedia čertovsky zatopiť – umelá inteligencia totiž spolu kooperuje, takže sa vás budú zakaždým snažiť obkľúčiť. Trochu mi to pripomínalo pac-mana, ktorý vyšiel v rovnakom roku. Nobbin je pomalší než hobbin a ide len cez už vyrobené tunely. No nobbin sa kedykoľvek môže zmeniť na hobbina a začne agresívne žrať zem a vytvárať tak nové tunely, cez ktoré sa k vám bude snažiť prekopať. Naozaj som neznášal, keď sa z ničoho nič nobbin premenil na hobbina a leteckou čiarou si mojim smerom vyrábal cestičku. Aj ten jeho face som úprimne nemal rád. Nepriateľov môžete zneškodňovať buď tým, že na nich zhodíte vrece so zlatom alebo po ňom vystelíte (zeminu?). Ak už nazbierate všetky smaragdy alebo pobijete všetky žaby, hurá do dalšieho levelu. Obtiažnosť sa postupne zvyšuje – levelov je celkom osem a ak prejdete aj ten (no je čisté šialenstvo prejsť už len štvrtý level), hra vás vráti do šiestého levelu a v tomto kruhu budete pokračovať až dokým sa vám neminú životy, ktoré máte celkovo 3 (za každých 20,000 bodov ďalší život).
Grafika je príjemne jednoduchá, budete mať pocit starobylosti – ako keby ste sa dívali na dávne koloseum alebo staré zachovalé pamiatky, ktoré tu zanechala dávni predkovia. Hudba je z rozprávky „No počkaj zajac!“, takže kto v detstve videl tento skvost, bude mať úsmev na tvári.
[su_spoiler title=“Ovládanie“ icon=“arrow-circle-2″]
- [Šípky] – pohyb
- [F1] – streľba
- [Medzera] – pauza[/su_spoiler]