Klasické RPGčko podľa pravidiel AD&D
Strategic Simulations bola úspešná firma vyvíjajúca predovšetkým simulátory (stratégií) a stratégie pre domáci počítač Apple II. Začali už veľmi skoro – od roku 1980. Ich prvá hra je známa ako Computer Bismarck, historická stratégia, v ktorej ovládate flotilu bojových lodí. Od roku 1989 presedlala na žáner RPG a stratégie dala na druhú koľaj. Pre svoje RPGčka používala známe pravidlá Dungeons and Dragons (D&D), vydali dokonca tretí diel Eye of the Beholdera. Pravidlá Dungeons and Dragons sú dnes už veľmi známe, obľúbené a rozšírené hlavne v radoch fanúšikov RPG hier. Hry ako Baldur´s Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights alebo Planescape Torment poznajú predovšetkým starší hráči, ktorý mali možnosť tieto klenoty poznať a zahrať si ich. Osobne považujem Planescape Torment za najlepšie RPG, ale o ňom dnešná recenzia nie je. Je o, pre mňa dosť neznámom, RPGčku s názvom Dark Sun: Shattered Lands (ďalej už DS:SL).
Príbeh začína vo fiktívnej krajine Athas, ktorá sa podobá na nehostinnú púšť. Nachádzate sa v meste Draj, kde vládne mocný kráľ-mág Tectuktitlay. Neďaleko tohto hlavného mesta prežívajú ďalšie mestá, ktoré netrpia vládou Tectuktitlaya, ale musia sa veľmi snažiť, aby prežili. Hráč ovláda vlastnoručne vyrobených štyroch hrdinov, ktorí sú uväznený v aréne plnej monštier. Prvá vaša úloha bude predovšetkým utiecť z arény, ktorú strážia početné stráže a následne presvedčiť ostatné mestá, aby sa pripojili k vám a pomohli proti Drajianskej armáde, okolo ktorej sa celý príbeh bude točiť. Čakajte krvavé súboje plné metajúcich sa kúziel a hrôzostrašných monštier.
Let the game begin!
Grafika sa mi celkom páčila, aj keď je hra horšie optimalizovaná. Ak budete spamovať obrazovku AoE kúzlami, začne sa hra správať veľmi divne. Väčšinou stačí jedno dve kúzla ako sieť alebo priviazanie a kurzor myši bude mať meškanie. Aj tak sú jednotlivé kúzla, ktoré poznám z neskorších hier, pekne prevedené. Dostanú sa na rad všetky typy, ktoré máte radi – magická strela, farebná spŕška, ohnivé ruky a iné. Psychické kúzla, pomocou ktorých budete môcť ovládnuť protivníka alebo sa mu naopak ubrániť, sú v jednom odvetví. Inventár družiny je celkom veľký, o každom predmete máte info, niektoré magické predmety si môžete identifikovať u mága. Mapka je tu veľmi užitočná, nemusíte večne držať myšku do strany, pekne si nájdete cestu, kde budete ďalej pokračovať. Rozhovory tu sú veľmi vkusné a inteligentné, úlohy budete dostávať počas rozhovoru, škoda, že si postavy nevedú denník, kde by sa zaznačovali. Takto si ich budete musieť pamätať alebo ísť za postavou, ktorá vám dala úlohu a opýtať sa jej ešte raz na zadanie. Bojovníci majú klasicky viac úderov na ťah, takže netreba mágov posielať do prvej línie, pretože s tým ich jedným úderom nezmôžu nič. Súboje sú veľmi taktické, no v začiatkoch nebudete musieť moc plánovať – na začiatku vám súboje vyhrajú bojovníci, ktorí rozdrvia na jeden ťah jedného alebo dvoch protivníkov.
[su_spoiler title=“Ovládanie“ icon=“arrow-circle-2″]
Myš
(Pravé tlačítko) – výber akcie
(Ľavé tlačítko) – akcia/pohyb
Klávesnica
[C] – kniha kúziel
[I] – inventár
[O] – mapa oblasti
[E] – efekty, ktoré pôsobia na vašich hrdinov
[H] – vycentruje kameru na hlavnú postavu
[V] – štatistiky hrdinov
[Tabulátor] – Menu
Ostatné
[F1] – uloženie hry
[F2] – Nahratie hry
[F3/Esc] – ukončenie hry
[F4] – Vypne/zapne hudbu
[A] – vypne/zapne animácie
[/su_spoiler]
[yasr_overall_rating size=“large“] [yasr_visitor_votes size=“medium“]