Trpasličí zlodej vo veľkých problémoch
Po dlhšej dobe sa mi dostala ta česť urobiť recenziu na RPG hru. Tentoraz pôjde o akčné RPG z rúk anglickej developerskej frakcie „The Bitmap Brothers“. Chlapci ešte pred vydaním Cadavera pustili na trh sci-fi stíhačku Xenon a aj jej pokračovanie Xenon II: Megablast. To sú jediné dve hry (okrem Cadavera), ktoré stoja za zmienku.
V akčnom RPG „Cadaver“ sa zhostíte role trpasličieho zlodeja Karadoca, ktorý sa pôvodne plný optimizmu vybral hľadať obrovský skrytý poklad, to ale ešte netušil, čo na neho čaká vo vnútri zámku. Cieľom vášho dobrodružstva je prejsť cez 5 podlaží zámku Wulf, od pivničných priestorov až po najvyšší bod zámku – vežu, v ktorej sídli mocný čarodejník Dianos. Samozrejme do horných podlaží neputujete len tak na poznávací výlet alebo na návštevu Dianosa; vašou úlohou je jeho smrť. Komu sa 5 podlaží zdá málo, tak ho musím vyviesť z omylu, pretože každá jedna časť magického paláca je neuveriteľne rozsiahla a plná nebezpečných netvorov, zákerných pascí, skrytých predmetov a ťažkých logických hádaniek, ktoré vám sťažujú cestu. Logické hádanky budú spočívať hlavne v presnom poradí stlačenia spínačov alebo vo vyriešení rôzne ťažkých puzzle. Niektoré puzzle ale môžu byť tak nelogické a frustrujúce, že vám totálne znechutia hru. Prostredie sa neustále mení, je veľmi variabilné; v každej miestnosti na vás čaká niečo nové. Na zemi budete nachádzať veľké množstvo rôznych predmetov, z ktorých väčšina bude potrebná a užitočná. Niektoré predmety môžu byť skryté aj v mŕtvych telách, pod truhličkami alebo na vyvýšených miestach, ku ktorým sa dostanete jedine po prisunutí nejakého sudu a následnom skoku na neho. K významným predmetom patria rôzne zbrane alebo magické zvitky s pomocou ktorých môžete vykúzliť silné a ničivé prekvapenie pre vašich protivníkov. Váš inventár pre zbieranie predmetov má obmedzený počet slotov; je ich celkom 32, takže po čase sa budete musieť rozhodnúť, ktorú vec si necháte a ktorú vyhodíte na zem či niekam do jazera. Po ceste nachádzate aj denníky minulých návštevníkov zámku, ktorí neskončili svoju púť šťastne. Interaktivita s predmetmi je celkom pestrá; môžete predmet preskúmať, odtlačiť, vybaviť sa s ním, vyhodiť z inventára alebo skombinovať s iným predmetom. Uloženie hry prebieha zaujímavým spôsobom; vždy keď chcete uložiť svoj postup v hernom svete, tak sa vám hra zoberie určité množstvo z vášho pokladu v inventári.
Ovládanie nie je šťastne vyriešené a budete si musieť na neho určitý čas zvykať; kto si nezvykne tak mu to výrazne zhorší zážitok z hry a možno s ňou aj predčasne skončí.
Grafika má svoju zaujímavú atmosféru, jednotlivé monštrá vám budú naháňať strach a sú veľmi pekne graficky upravené. Prostrediu nechýba šmrnc, každý predmet sa niečím odlišuje, takže nebudete mať žiadnu problém s jeho identifikáciou; vždy už na prvý pohľad zistíte, či na zemi leží kľúč, liečivá fľaštička alebo mince. Zvuky sú prezentované väčšinou len ako nejaké neidentifikovateľné pípanie.
[su_spoiler title=“Ovládanie“ icon=“arrow-circle-2″]
- [Šípky] – pohyb
- [End] – akcia[/su_spoiler]
- Výrobca: Bitmap Brothers
- Distributor: Image Works
- Rok vydania: 1991
- Platformy: DOS, Amiga, Atari ST
- Extra: