Náročná 3D verzia Tetrisu od poľských susedov…
Pred 3 a pol rokmi som recenzoval logickú hru 3D Pitfall od pána Shramka z roku 1995, čo bol, rovnako ako dnešný Blockout, klon Tetrisu. Blockout je dimenziovaný v rádoby 3D, kde máte možnosť otáčať a rôzne rotovať kockami v 3D priestore. Ak by som mal porovnávať obe hry, medzi sebou majú 6 rokov veľkú priepasť + 3D Pitfall programoval jeden človek a Blockout spoločnosť, ktorá vyrábala hry. Je to ako porovnávať zarytého fanúšika, ktorý si „na kolene“ vyrobil auto a profesionálne automobilky (za rok sa celosvetovo vyrobí okolo 60 miliónov áut…).
Úlohou hry je klasicky zaplniť jednu výškovú úroveň kockami, čím daná úroveň zmizne a vám sa pridajú bonusové body do skóre. A o tom celá hra je – mať čo najväčšie skóre. Hra je oproti klasickému Tetrisu, ktorý je len 2D, oveľa, oveľa ťažšia, pretože v nej musíte manipulovať s 3D priestorom, takže aj kocky vyzerajú zložitejšie, ovládanie je zložitejšie a než sa naučíte správne a rýchlo rotovať kocky, prejde mnoho hodín.
Ak už ste teda unavený z klasického 2D Tetrisu a najväčšia obtiažnostná úroveň je pre vás hračka, odporúčam si zahrať túto logickú hru z roku, kedy som sa narodil. Po grafickej stránke je veľmi jednoduchá a štýlová (Matrix hadr). Škoda len, že pri hre nehrá žiadna hudba, no možno je to aj plus. Vymoženosťou hry je nastavenie hracej plochy – do akej výškovej úrovne alebo šírky budete hrať. Taktiež sa dá vybrať z balíčka kociek – ploché, klasické (pre 3D priestor) alebo rozšírené. Odporúčam začínať práve s plochými, pretože sú najjednoduchšie. S rozšírenými končí všetka sranda a na rad príde tuhé premýšľanie, kam s tou alebo tou kockou, pretože niektoré tvary sú až bizardné. Rovnako ako pri hre 3D Pitfall by som odporučil radšej siahnuť po osvedčenej 2D verzii Tetrisu – ak už klasickom alebo vylepšenom (napríklad Super Tetris).
P.Z.Karen Co. Development Group je málo známa firma, ktorá má na svojom konte len Blockout, no spolupracovali aj na závodnej hre Street Rot a jeho pokračovaní.
Ovládanie
[Q, W, E] – rotovanie proti smeru hodinových ručičiek
[A, S, D] – rotovanie v smere hodinových ručičiek
[Šípky] – pohybovanie kockou v priestore
[Medzera] – pustí kocku
[P] – pauza
[O] – vypne/zapne zvuky
[ESC] – zruší hru
[yasr_overall_rating size=“large“]
[yasr_visitor_votes size=“medium“]