Wetrix

Kvákajúca kačka to zabila…

S Wetrixom som sa stretol jedného dňa vďaka časopisu Level, kde bola ako plná hra. Táto hra mi aj po rokoch utkvela v pamäti ako zábavná varianta Tetrisu, no ak už ste Wetrix hrali, budete vedieť, že nemá s Tetrisom skoro nič podobné – možno len padajúce bloky. Wetrix sa hrá veľmi jednoducho, no prvotné pochopenie princípov, ako čo funguje, môže byť zo začiatku ťažké. Firma Zed Two Game, ktorá má na svedomí aj dnes recenzovanú hru, vydala o rok neskôr pokračovanie na PlayStation 2 s názvom Aqua Aqua, no hra nebola úspešná. Wetrix si taktiež nezískal masových hráčov, skôr si ho zahrala len úzka skupinka ľudí. O štyri roky neskôr vydali stratégiu s názvom Future Tactics: The Uprising.

Wetrix je taká milá jednoduchá arkáda, pri ktorej ani nemusíte moc premýšľať a zabavíte sa na dlhé hodiny – alebo si môžete vždy dať jednu rýchlu hru – niekedy sa oná rýchla hra môže zmeniť nečakane na pol až hodinovú, záleží na tom, ako hru ovládate a či ste schopný doslova udržať vodu medzi stenami.

Hra je na pochopenie úplne jednoduchá – zhora vám na hraciu plochu najskôr budú padať kocky, ktoré budete musieť na ploche poskladať tak, aby sa vám prichádzajúca voda nevyliala z hracej plochy von. Budete si stavať jednoduché ohrady, či už väčšie alebo menšie a za každú jednu ďalšiu ohradu naplnenú vodou sa vám pripočítajú ďalšie bonusy – no musíte ju mať dostatočne veľkú a vysokú na to, aby vám tam mohla plávať kačka. Zo začiatku vám radím stavať len jednu veľkú (no ešte skôr si môžete hru precvičiť v praktickom móde, kde samovolne nepadajú bloky ako pri klasickej hre), keďže korigovať, napĺňať a chrániť jednotlivé „jazerá“ je riadna fuška. Keď si ešte pripočítate padajúce bomby, meteority, ľadové kry alebo míny, neraz sa aj zapotíte (zo začiatku).

Keďže Wetrix je arkáda, ide v nej predovšetkým o čo najvyššie skóre. To dosiahnete tak, že naplníte jednu veľkú zahradenú oblasť životodárnou tekutinou (AKA voda) a následne (najlepšie vtedy, keď sa vám zjaví nad vašim jazerom dúha) ju vysušíte meteoritom (AKA ohnivá guľa), takže dostanete obrovský multibonus, ktorý vám zakryje polovicu obrazovky. Meteorit si ale nemýlte s bombou, ktorá vám môže narobiť poriadne zlo – hlavne ak ju nasmerujete do stredu vášho jazera – voda zmizne v novo urobenej diere, kalich trpezlivosti (skôr skúmavka s vodou) sa naplní a potom budete už len počuť slávny „Game-game-game Ov-v-v-v-v-ee-e-er! v-v-ver! Ov-ver! (normálne ma ten hlas bude asi strašiť v noci, za to je zodpovedná táto osoba – Keith Tinman). Bomba vám bude neustále zachraňovať život – ak teda budete vedieť, ako ju použiť. Odburáva tuky veľkú plochu nepotrebnej zeme, takže vďaka nej som ani raz nemal zemetrasenie, ktoré je v hre osudné, pretože ak ho naplníte (podobne ako kalich trpezlivosti), svet sa rozbije a sploští (zdravím Zemeplochu a Mrakoplaša) a ak máte v tom momente na ploche viac vody, verte, že ju už nezachránite. Keď sa naučíte balancovať a udržiavať si hladinu vody a zemetrasenia poloplnú (skôr poloprázdnu), budete hrať donekonečna. Nastúpil level 10 a po ňom… nič. Ako keby autori neverili, že sa za ten desiaty level niekto dostane (pritom je svetový rekord vraj 102,776,901 bodov – ja som mal smiešnych 720,371). Ak chcete mať čo najvyššie skóre, musíte mať čo najviac malých jazier s kvákajúcimi kačkami (ktoré sú roztomilé a okrem toho vám dajú za každú ďalšiu bonus +1x), dosiahnuť dúhu (ktorá vám dá bonus 10x) a následne vysušiť vaše najväčšie jazero, nad ktorým ste dúhu mali. Takto by ste mali zarobiť vyše milióna bodov.

Graficky je na tom Wetrix veľmi dobre, no nedá mi pripomenúť, že na ostatných platformách vypadá o triedu lepšie. Hrátky s fyzikou si užijete, ako aj pohybujúcu sa vodu (a kačky). Aj keď niekedy obrie nápisy RAINBOW alebo ICECUBE WARNING prekryjú takmer celú obrazovku a niekedy nevidíte, aká kocka ide a kde sa práve na obrazovke nachádza, urobíte tak veľakrát vďaka tomu chybu. Striedanie jednotlivých pozadí v závislosti od toho, či prší alebo hráte mód na dvoch, popípade puzzle mód, je efektné. Z módov musím vypichnúť klasický mód, ktorý je asi najvybalancovanejší, no ak sa ho naučíte, po desiatom leveli začne hra nudiť, profi-mód, ktorý je určite najťažší, pretože namiesto jednej bomby padajú dve a predmety budú padať hneď zo začiatku rýchlejšie. V Puzzle-móde si môžete vybrať buď výzvu, kde budete musieť za 5 minút nahrať čo najvyššie skóre (alebo za 500 spadnutých vecí) alebo nejaký hendikep (ako keby profi-mód bol ľahký). Prekvapil ma výborný splitscreen multiplayer, takže aj túto hru si môžete zahrať na dvoch hráčov. Vyhráva ten, kto viac vydrží hrať. Nevýhodou pri hre dvoch hráčov je malé rozlíšenie, takže aj keď si dáte fullscreen, hra bude vypadať strašne. Ďalšie strašné sú všetky zvuky a nahovorené hlášky mŕtvolou. Jediné, čo sa príjemne počúvalo, bolo kvákanie kačky.

Ovládanie

Prvý hráč – Myš
(Ľavé tlačítko) – zrýchli pád kociek
(Pravé tlačítko) – rotácia kociek

Druhý hráč – Klávesnica
[Šípky] – pohyb kociek
[Delete] – rotácia kociek
[Insert] – zrýchli pád kociek

Naše hodnotenie hry
Hodnotenie návštevníkov
[Celkovo hlasov: 0 Priemerné skóre: 0]

  • download5523wetrix-titleVýrobca: Zed Two Game Design Studio
  • Distribútor: Atari Europe S.A.S.U.
  • Rok vydania: 1999 (1998, N64)
  • Platformy: Windows, Dreamcast, Nintendo 64
  • ExtraObaly icon gameplay icon scanner icon wikipedia icon
Hellrampage

Hellrampage

Admin stránok RetroGamer.biz, recenzent a pravidelný hráč starých a nových hier na PC a PlayStation. A profesionálny muzikant živiaci sa hudbou...
Hellrampage

Latest posts by Hellrampage (see all)

Návštevnosť: 24 (celkovo), 1 (dnes)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *