Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds

Druhý diel je slabší, zato ponúka otvorený obrí svet!

Dnes sa pozrieme bližšie na pokračovanie prvej Ultimy Underworld, ktorá má podnázov „Labyrinth of Worlds“. Má to znázorňovať alternatívne svety, v ktorých sa budete pohybovať.

Napísal som, že Ultima Underworld II je pokračovanie jedničky, no nie je to celkom tak. Príbeh hry pokračuje po konci Ultima VII: The Black Gate, kedy po porazení Guardiana oslavujete s Lordom Britishom v jeho hrade. Ako to už v takýchto fantasy býva, Guardian zaútočil v noci znovu (keď boli všetci opití – aj stráže) a okolo celého hradu vyčaroval štít z čierneho kameňa, cez ktorý sa nikdo nemal šancu dostať. Nasledujúce ráno po oslave ste predvolaný pred Lorda a budete mať za úlohu zničiť tento štít z kameňa a oslobodiť hrad. Inými slovami – musíte v stokách pod hradom nájsť drahokam z čierneho kameňa, ktorý sa objavil až po útoku na hrad a pomocou neho sa môžete teleportovať do až ôsmych svetov, ktoré kontroluje Guardian. Celá hra je voľná, takže sa môžete pohybovať, kade chcete, môžete zabiť koho chcete, ukradnúť čo chcete a viesť dialóg ako chcete.

Graficky je druhý diel totožný s prvým. Určite by sa našli nejaké vylepšenia alebo vychytávky – hlavne v interface, no hra sa nejako výrazne nezmenila – maximálne pribudlo veľa animovaných textúr, niektoré postavy sú lepšie animované . To isté platí aj pre výber postavy a ovládanie. Všetko ostalo pri starom. K ovládaniu pridám, že je celkom kostrbaté a aj v inventári, ktorý je veľmi malý, sa vám bude zle pohybovať. Samozrejme, dajú sa dať do každého políčka truhličky alebo vaky, ktoré vám miesto niekoľkonásobne zvýšia, no je otravné ich stále otvárať a hľadať v nich to potrebné. Po celom hrade je toľko vecí, že som ich pri prvom zahratí všetky zbieral ako vôl – či už jedlo, vodu, rôzne misky, džbány, rastliny, no pri opakovanom hraní som bral len tie najdôležitejšie veci. Interface hry sa len trošku zmenil, ikonky reprezentujúce akciu sa presunuli do dolného pravého rohu, takže sa zväčšila herná obrazovka.

Čakal som, že bude intro pekne nadabované (keďže v prvom diele bolo) a ono nič. Najviac ma v hre otravovala divná hudba. Téma sa tu obmieňa v rôznych variáciach a po úspešne zabitom nepriateľovi zaznie hlúpa zvučka, ako keby ste vyhrali majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji. Ak už zabijete na začiatku malého zubatého červa alebo krysu, zaznie zvučka a vy sa cítite hlúpo (wtf?!). Obtiažnosť je tu nastavená pekelne vysoko, tomu dokonca napomáhajú dialógy, ktoré sú vedené v starej angličtine, takže aj keď viem ako-tak anglicky, tu som sa nechytal – to mi vadilo už u prvého dielu. Uvediem príklad : „Avatar! ´Tis good to see thee!“ – znamená „Avatar! Rád ťa vidím!“. Škoda, že do dnešného dňa ešte nevyšla na hru čeština (aspoň neoficiálna). Autori aspoň vylepšili dialógy, ktoré sú viac rozvetvené – hneď na začiatku v stokách stretnete zlodeja a buď ho necháte ujsť alebo sa ho pokúsite zatknúť, či dokonca od neho vziať späť svoje ukradnuté veci.

Možno som v recenzí spomenul viac zlých vecí, no pravda je tá, že Ultima Underworld II je výborná hra – už len sa zavrieť v izbe na mesiac, vypnúť telefón, nakúpiť jedlo a pitie a hrať a hrať…

Naše hodnotenie hry

Hodnotenie návštevníkov
[Celkovo hlasov: 0 Priemerné skóre: 0]

  • buy it1ultima-underworld-ii---labyrinth-of-worlds-titleVýrobca: Looking Glass Technologies
  • Distribútor: ORIGIN Systems
  • Rok vydania: 1993
  • Platformy: DOS, FM Towns, PC-98, Windows
  • Extra: cheaty 2 icon navody icon Obaly icon gameplay icon Soundtracky icon manual icon mapa icon monitor-wallpaper icon abandonia-icon1 wikipedia icon
Hellrampage

Hellrampage

Admin stránok RetroGamer.biz, recenzent a pravidelný hráč starých a nových hier na PC a PlayStation. A profesionálny muzikant živiaci sa hudbou...
Hellrampage

Latest posts by Hellrampage (see all)

Návštevnosť: 25 (celkovo), 1 (dnes)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *