Robin Hood: The Legend of Sherwood

Hellrampage hry, strategy, Windows Leave a Comment

Hier ako Commandos nie je veľa. Preto ma veľmi potešilo, že Robin Hood je na tom hratelnostne podobne a vyrobili ho autori Desperados. Hra vyšla v roku 2002, rok a pol po prvom Desperados. Vyrobila ho firma Spellbound, ktorá má na svojom konte ďalšie podobné hry napríklad Chicago 1930. V roku 1998 vyrobili prvého Colína a ich najnovšia hra a veľké sklamanie je štvrtý Gothic, ktorého hráčska obec radšej ignoruje a úspešne nezaraďuje popri prvým dvom dielom.

Poďme ale k Robin Hoodovi. Každý určite poznáte jeho príbeh. Bol to legendárny anglický hrdina, ochránca chudobných a pomstiteľ bezprávia zo Sherwoodského lesa, ktorý so svojou družinou bohatým kradol a chudobným dával. Podobne ako Jánošík. Príbehovo hra kopíruje filmy – Robin sa vracia z krížovej výpravy, ktorú viedol Richard Levie srdce, aby zistil, že sa Richard z výpravy ešte nevrátil a zem vedie jeho brat, princ Ján Bezzemok. Šerif z Nottinghamu ho ale nerešpektuje, využíva svojho postavenia a dáva ľuďom veľké dane, takže žijú v biede. Neskôr Robin dokonca zisťuje, že za jeho neprítomnosti mu zomrel otec. Toho okamžite využil šerif a prehlásil, že Robin zomrel tiež. Privlastnil si jeho majetok, a tak sa Robin musí dostať do Lincolnu a získať späť svoje právoplatné dedičstvo.

Hra začína v Lincolne, kde Robin prežil svoje detstvo. Postupne sa hráč učí mechaniky hry a osvojuje si ovládanie. Začínate sám, máte len luk a svoj dôvtip. Robinovou prvou úlohou je vyhľadať Godwina, ktorý mu povie, že je v nebezpečí. Šerif samozrejme nie je nadšený zo skutočnosti, že Robin žije, preto náš hrdina musí utiecť z Lincolnu. V ďalšej misií musí hráč nepozorovane preniknúť do mesta a zachrániť spojencov. Tieto prvé misie slúžia stále ako tutoriál, až pokým hráč nepríde do Sherwoodskeho lesa a nezaloží v ňom tábor. V ňom potom môžete jednotlivým postavám dávať úlohy, aby napríklad vyrábali šípy, lieky či sa cvičili na bojisku s lukom alebo v boji. Všeobecne platí, že čím menej ľudí v misiách zabijete, tým sa k vám potom pridá viac ľudí. Aj keď som v misiách zabíjal stráže ako na bežiacom páse, aj tak som mal dostatočný počet členov. Medzi hlavnými príbehovými misiami si zahráte aj vedľajšie, v ktorých budete prepadávať kočiare plné zlata alebo seržantové hliadky. V týchto misiách sa dajú používať rôzne pasce tým, že s Robinom vystrelíte na terč a ten aktivuje buď schovaných lukostrelcov, bojovníkov alebo nejakú pascu. Ako spestrenie mimo hlavný príbeh je to super, plus, nahrabete si veľké peniaze. Tie budete neskôr potrebovať na výkupné. V neskorších leveloch sa hratelnosť zvrtne na masaker, aj keď sa budete snažiť hrať stealth. Je to spôsobené tým, že je na mape príliš veľa stráží a je jednoduchšie ich pobiť s vašou partičkou, než sa ťažkopádne snažiť preplížiť. Stealth tu moc nefunguje a ani schopnosti vašich postáv na to nie sú stavané.

Hliadky vás niekedy vidia, niekedy nie, podľa toho, ako sa im to hodí. To sa deje hlavne, ak ste od nich buď nižšie alebo vyššie. Nikdy neviete, či vás uvidia alebo nie. Ak sa s postavou skrčíte, moc to nepomôže, pretože aj tak vás uvidia. Na druhú stranu mi príde, že nepriatelia majú strašne malé zorné pole. Prejdete okolo nich a ani si vás nevšimnú, akoby nemali žiadne periférne videnie. Umelá inteligencia je niekedy inteligentná, inokedy sa chová ako retardovaná – tak sa správajú hlavne stráže. Páčilo sa mi chovanie bohatších mešťanov – tí, keď vás uvidia, idú vašu polohu ihneď nahlásiť najbližšej hliadke. Chudobní obyvatelia vám naopak fandia, poznávajú vás na každom kroku a vôbec im nevadí, keď sa schováte v ich dome. Žobráci vám za malú sumičku môžu poskytnúť dôležité informácie a veľakrát si vďaka nim uľahčíte misiu.

Každá postava môže používať dve alebo tri akcie. S Robinom máte luk, ktorý sa hodí na likvidáciu osamelých cieľov, s päsťou omráčite stráže na krátku dobu, okoloidúce hliadky ich ale môžu zobudiť. Robinova tretia schopnosť je hodenie mešca peňazí medzi hliadku. Tí sa medzi sebou začnú biť až zostane jedna jediná stráž. Pokiaľ s hliadkou ide nadriadený, ten bitku zastaví a vy stratíte peniaze. Niektoré postavy majú odomykanie zámkov ale nevýhodou je, že sa nedá dostať do každých zamknutých dverí. Silnejšie postavy môžu presúvať telá, ďalší liečia, či majú možnosť hodiť jablko na hlavu seržanta, ktorý sa naštve na najbližšie decko. Siete či štíty som vôbec nepoužíval. Najviac som aj tak chodil buď sám s Robinom alebo s ďalšími hlavnými postavami, ktoré sú oveľa silnejšie než nepríbehové. Do partie si môžete zobrať napríklad Malého Johna, robinovu lásku Lady Marian, bratranca Willa Scarletta a iné postavy.

Dôležité je povedať, že súboj s nepriateľmi môžete riešiť niekoľkými spôsobmi. Buď kliknete na nepriateľa a necháte postavu, nech sama bojuje, alebo budete zbesilo klikať na nepriateľa v štýle Diabla a dúfať, že ho zabijete, či môžete využiť tretiu možnosť a útočiť pohybmi myšky. Tým s postavou zasiahnete nepriateľa oveľa presnejšie alebo sa môžete točiť a zasiahnuť tak okruh nepriateľov, ktorí vás obkľúčili.

Najväčším záporom hry je malý počet máp. Síce sa v nich mení čas, takže niekedy ich navštívite v noci alebo cez deň či za iného počasia a stráže budú rozmiestnené inak, no po čase to začne byť nuda.

Príjemne ma prekvapila skutočnosť, že hra dostala aj český dabing. Dnes sa síce už takáto verzia hry nepredáva, češtinu si ale môžete stiahnuť z internetu.

Aj keď Robin Hood: Legenda Sherwoodu nie je zlá hra, Desperados sa mi páčil oveľa viac – mapy boli väčšie, hliadky inteligentnejšie rozmiestnené, aby bola hra zábavná, no stále bola výzva a grafika mi prišla tiež lepšia. V Robin Hoodovi sú baráky príliš blízko u seba a tým pádom nemáte veľa miesta na improvizáciu – síce môžete skákať po strechách, no je to zložité a jednoduchšie je ísť stredom ulice a k cieľu sa prebiť.

Robina Hooda si dnes môžete kúpiť digitálne na Steame alebo GoGu za prijateľnú cenu.

[yasr_overall_rating size=“large“] [yasr_visitor_votes size=“medium“]

Autor

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *