Mechwarrior

Prvý diel zo sveta BattleTechu, v ktorom budete ovládať bojového robota…

Po skúškovom období, ktoré mi zožralo množstvo môjho času sa môžem opäť venovať starým hrám a keďže ste za Mechwarriora hlasovali ešte v októbri, zahral som si ho, urobil video a tu je moja recenzia alebo také postrehy z hry.

Hneď prvé, čo som si na hre všimol, bola zvláštna hudba, pozostávajúca len z bicieho nástroja a klavíra?. Niekedy nepasoval rytmus, pretože DOSBox hru nevedel dobre optimalizovať. Po prvej misii mi hra spadla a ja som nevedel, či to je chyba alebo či je vlastne taká hra, že odohráte jednu misiu a koniec. Po prehľadaní internetu som našiel riešenie, pomocou ktorého sa takéhoto padania zbavíte – musíte zájsť do konfiguračného súboru DOSBoxu (C:/ProgramFiles/DosBox/DosBox.conf) a tam nájsť kolónku mpu401=intelligent ktorú zmeníte na mpu401=uart a malo by vám to ísť ako po masle. Tak, to by boli technické veci, teraz poďme už k hre samotnej.

Mechwarrior je hra od úspešnej firmy Dynamix, ktorá ešte pred týmito robotmi vyrobila pár hier. O rok skôr (1988) vyrobila Abrams Battle Tank, čo bol simulátor tanku, ktorý bežal v jednoduchej 3D vektorovej grafike. Tento engine o rok použili aj v Mechwarrior, keďže aj v Abrams ste mohli otáčať hlaveň (no nie skákať). MechWarrior vyšiel okrem DOS ešte aj na NES a to v roku 1993. Táto verzia je považovaná za veľmi podarenú a pre množstvo hráčov je ešte lepšia než tá pôvodná na DOS. Dynamix vyrobila aj hry ako Die Hard, F-14 Tomcat, Red Baron, Aces of the Pacific, Betrayal at Krondor a množstvo ďalších hier, ktoré môžete nájsť na našich stránkach.

Príbeh sa odohráva vo svete BattleTech (pôvodne sa mal volať BattleDroids, no Lucasfilm tvrdil, že termín “droid” je ich, takže názov museli premenovať na BattleTech), v ktorom budete hrať za človeka menom Gideon Braver Vandenburg. Tento chlapík bude chcieť pomstiť smrť svojej rodiny tým, že zničí žoldnierov, ktorý sa prezývajú Dark Wing (Temné Krídlo). Chopí sa teda žoldnierov s parádnym názvom Blazing Aces (Horiace Esá) a pôjde Temným Krídlam vytrhať perie. Okrem toho mu ukradli aj jeho dedičstvo, ktoré musí získať späť (zlatý kalich z Hernu, čo je artefakt z planéty Terra – domovskej planéty ľudstva). To by bol v skratke povedaný príbeh a naozaj to nebude prechádzka rúžovou záhradou.

Po svete BattleTechu môžete samozrejme cestovať, získavať nové informácie o nepriateľských žoldnieroch v krčmách, najímať nových ľudí do partie, kupovať alebo predávať mechov a prijímať nové úlohy. Čím viac úloh pre ľudí urobíte, tým budete slávnejší a tým pádom sa vám budú otvárať nové možnosti – budete si môcť kúpiť kvalitnejšie a silnejšie stroje alebo získať do posádky ľudí s väčším skillom. Čím bude robot alebo človek lepší, tým bude stáť podstatne viac. Najslabšieho robota kúpite za nejaký milión kreditov a za namakanejšieho ťažkého mecha si priplatíte už oveľa viac. Takisto za úplného lúzra, ktorý sedí v mechovi prvý krát zaplatíte smiešnu sumu peňazí, no špičkový strelec alebo pilot už bude vedieť svoju cenu. Na druhú stranu, ak budete mať malú popularitu, nikto vás nezamestná.

Planét, na ktoré môžete cestovať, je neskutočné množstvo. Nájdete medzi nimi púštne, tropické alebo ľadové. Každá cesta vás bude niečo stáť. Ak sa budete chcieť presunúť do hlavnej planéty, vyjde vás to na 200,000 (cenu zaokrúhľujem).

Na začiatku hry začínate s poškodeným mechom – budete si ho musieť opraviť. Opravy stoja tak akurát, no budete si musieť dávať dobrý pozor na poškodenie v boji. Nepriatelia vám môžu poškodiť všetky dôležité časti. V súboji je teda podstatné, na akú časť strieľate – ak budete strieľať na nohy, nepriateľský mech sa bude ťažšie pohybovať. Môžete mu dokonca zničiť zbrane, aby si už nevystrelil. Opravovať sa dá mech len po boji a niekedy sa nedá kompletne opraviť, pretože budete musieť počkať, než vám dodajú potrebné súčiastky. Keď už splníte viacero misii, budete si môcť kúpiť ďalšieho mecha a posádku, takže do súboja už pôjdete dvaja alebo až štyria. To zvýši vašu šancu na úspech misie. V prvom diele Mechwarriora je na výber z ôsmych typov robotov. Najlacnejšie sú ľahké roboty, ktoré majú najmenšie brnenie, no zato sú rýchle – Jenner (s ním budete začínať) alebo Locust. Nasledujú stredná trieda ako Phoenix Hawk a Shadow Hawk a ťažká trieda – Rifleman, Warhammer a Marauder. Špeciálnou triedou je Assault a je v nej len jeden mech – BattleMaster. Vyjde vás na 8 a pol milióna kreditov (C-bills), no stojí za to.

MechWarrior je akčný simulátor a od toho sa odvíja aj zložité ovládanie. Ak sa ho ale naučíte, už ho nezabudnete. Pohybovať mechom môžete buď šípkami alebo numerickou klávesnicou. Hlava mecha sa dá otáčať pomocou < a > a taktiež sa dá zmeniť mierenie vyššie alebo nižšie (N a M). Streľba prebieha klasicky pomocou medzery a nepriateľského mecha si môžete označiť enterom, ak chcete vidieť, ako veľmi je poškodený. Cčkom si dáte mapku, kde sa nachádza váš cieľ, čo máte robiť, kde je nepriateľ a kde ste vy. Mech dokáže ešte dve špeciality. Prvou je zoom, takže uvidíte naozaj ďaleko a môžete si pozrieť, či sa k vám neblíži náhodou nepriateľ. Druhou je skok. Niektorí mechovia skok nemajú (hlavne ťažký) a dá vám to značnú výhodu – môžete sa uhnúť nepriateľským strelám.

V súbojoch si musíte dávať hlavne pozor na preťaženie zbraní (heat). Nemôžete stále strieľať ako blázon ale takticky si svoje strely časovať. Taktiež je proti ťažkým a stredným mechom najlepší ľahký mech, ak sa nepriateľ sústredí na zničenie vaše bázi, pekne ho môžete s ľahkým mechom obehnúť s obstreľovať nohy. Je naozaj neskutočné, ak si porovnáte prvého MechWarriora a Hawkena, rozdiel je markantný. Za 23 rokov mechovské hry postúpili do takéhoto štádia (aj keď Hawken je skôr arkáda než simulátor a roboti v ňom nepôsobia až tak ťažkopádne ako v MechWarriorovi).

Za zápor určite stojí zmieniť padanie hry, ktoré som už vyriešil (je to holt spôsobené dnešnými systémami a nie je to chyba hry). Ďalej, ak hráte s väčším počtom spojencov na vašej strane a nepriateľskej strane môže sa vám ľahko stať, že budete strieľať do spojencov, pretože sú ťažko rozoznateľní od nepriateľov.

Po grafickej stránke toho hra dnes veľa nepovie, no v tej dobe to musela byť pecka. MechWarrior bežal na 3D vektorovej grafike a len v 16tich farbách. Autori z týchto 16tich farieb dokázali vymáčknuť maximum. Keďže používali vektorovú grafiku, hra nebola vôbec náročná na hardware a šla rýchlo. Z prvého MechWarriora vyšli ďalšie pokračovanie, ktoré boli už len úspešnejšie. Osobne považujem za najlepší 3tí diel. Ten mi utkvel v pamäti doteraz. A ja mám teraz chuť si zahrať Hawkena, ktorý je mimochodom zadarmo, a vy si ho taktiež môžete vyskúšať.

Naše hodnotenie hry

Hodnotenie návštevníkov
[Celkovo hlasov: 0 Priemerné skóre: 0]

  • download5523mechwarrior-titleVýrobca: Dynamix
  • Distribútor: Activision
  • Rok vydania: 1989
  • Platformy: DOS, PC-98, Sharp X68000
  • ExtraObaly icon gameplay icon manual icon abandonia-icon1 wikipedia icon
  • Ovládanie
Hellrampage

Hellrampage

Admin stránok RetroGamer.biz, recenzent a pravidelný hráč starých a nových hier na PC a PlayStation. A profesionálny muzikant živiaci sa hudbou...
Hellrampage

Latest posts by Hellrampage (see all)

Návštevnosť: 30 (celkovo), 1 (dnes)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *