Corridor 7 – Alien Invasion

Hellrampage1994, action, DOS, FPS, horor, sci-fi Leave a Comment

FPS na engine Wolfensteina z blízkej budúcnosti…

Capstone Software vydalo v roku 1988 svoju prvú hru s neuveriteľne dlhým názvom – Trump Castle: The Ultimate Casino Gambling Simulation. Skúšali rôzne žánre – stratégie, adventúry, kartové hry, ktoré neboli až tak úspešné. V roku 1994 vydali dve FPS. Jednu podpriemernú a jednu nadpriemernú. Corridor 7 bola tá nadpriemerná. Z ich ďalších FPS spomeniem napríklad Witchaven, ktorý sa dočkal aj pokračovania alebo Wolliam Shatner´s TekWar. Dnes sa budeme baviť predovšetkým o ich druhej FPS – Corridor 7 – Alien Invasion.

Corridor 7 začína v roku 2012. Vedci majú technológie, ktoré im umožňujú dostať vesmírnu loď na Mars spolu s posádkou. Na Marse vedci nájdu kovový predmet, ktorý okamžite odvezú späť na Zem do nevadskej púšte v prísne stráženom podzemnom komplexe Delta Base. Vedci sú veľmi nadšení z toho, že v Slnečnej sústave existuje ďalšia forma života. Predmet umiestnia do najnižšieho podlažia, ktorý sa volá Corridor 7. Po množstvách rôznych testov sa predmet začal meniť a zmenil sa na bránu do inej dimenzie, ktorá cudzích votrelcov priviedla do odľahlej nevadskej základne na Zemi. Votrelci zabili všetkých ľudí na základni a prevzali nad ňou kontrolu.

V hre budete ovládať mariňáka, ktorý zostal sám v nevadskej základni a budete musieť zabiť všetkých votrelcov, prebojovať sa cez 30 (ak máte CD tak 40) levelov plných potvor a mimozemských príšer a zničiť spomínanú bránu v Corridore 7, na najspodnejšom podlaží. Ako by povedal Duke: „Let’s Rock!“, no už to taká sranda nebude.

Corridor 7 je postavený na upravenom Wolfenstein 3D engine, takže ak by vám grafika niečo pripomínala, je to Wolf. Ak budete trpezlivý, po spustení hry na začiatku za odmenu dostanete krátke intro, ktoré vám čo to napovie z príbehu. Podľa vybratej obtiažnosti budete mať v každom leveli za úlohu zabiť určité množstvo nepriateľov. Na najľahšiu obtiažnosť tak budete musieť zabiť len 10%, na najťažšiu vyhladiť celý level. A niekedy sa k niepriateľom dostanete naozaj ťažko. Dôležitou súčasťou HUDu je mapa, ktorá vám poskytne všetky potrebné informácie, ktoré budete potrebovať. Bez mapy by ste boli ako v bludisku. Na ťažšiu obtiažnosť celú mapu nebudete vidieť a niekedy ani nepriateľov, takže si skutočne budete pripadať ako v bludisku, kde na vás môže z každého rohu skočiť nejaký emzák. Emzáci využívajú k svojmu utajeniu metamorfózu – čiže sa premenia na všedný predmet, ktorých sa v miestnosti nachádza neúrekom. Keď sa k nim priblížite bližšie, zmenia sa a budú sa vás snažiť zastreliť. Ak máte mapu a sledujete pozorne nepriateľov, tak sa vám to nestane. Raz sa mi stalo, že som vyčistil celú úroveň od votrelcov a pri hľadaní výťahu sa mi pred obrazovkou objavila nejaká červená lebka na pol sekundy. Myslel som, že vyskočím zo stoličky. Autori využívajú aj „ľakacie scény“, kedy nečakáte žiadne nebezpečenstvo a v kľude si idete do exitu. Pre niektorých slabších ľudí by to mohol byť šok. Atmosféra je tu veľmi hutná, nepriatelia a hlavne ich umieranie je tu graficky celkom pekné, no čo hru pochovalo je pomaly sa dostávajúca nuda. V každom leveli robíte to isté a ak si myslíte, že už v tretom alebo štvrtom leveli dostanete novú zbraň alebo sa zmení prostredie, ste na omyle. Pomaličky sa menia nepriatelia, pomaličky budete hľadat kľúče, ktoré vám otvoria modré a neskôr aj červené dvere a pomaličky budete strácať trpezlivosť. V nejakom desiatom leveli som to nevydržal a dal si W+A+X na zbrane a s búrlivým smiechom som všetkých kosil. V hre sa nachádza 5 zbraní. Od základného „StarTrekovejského prdítka“ a malého samopalu budete mať k dispozícii ešte Hi-Tech brokovnicu, laserový rotačný guľomet a veľmi zvlášny raketomet. Najviac asi využijete prvé zbrane, raketomet sa klasicky hodí na plienenie miestností. Zbrane sú veľmi plytké. Čakal som viac… Ešte budete mať aj míny, ktoré sú asi najsilnešou zbraňou v hre. Samozrejme sa môžete aj sami odpáliť, takže ak si nechcete zatarasiť východ, radšej s tým opatrne. V Corridor 7 si môžete zapnúť nočné videnie alebo infračervené.

To, že je Corridor 7 strašidelná hra dopomáha aj hudba a zvuky príšer. Keď som to hral ako malý, zvuky vychádzajúceho oka ma desili v nočných morách ešte niekoľko dní a tak som zmätený po úrovni behal a keby to dovolil engine, odhodil by som všetky zbrane a vykašlal sa na záchranu Zeme.

[su_spoiler title=“Ovládanie“ icon=“arrow-circle-2″]

[Šípky] – pohyb
[Ctrl] – steľba
[Shift] – beh
[Space] – akcia
[M] – položí minu
[Tab] – ukáže minimapu
[F2/F8] – uloženie hry
[F3/F9] – nahratie hry
[F4] – vypne/zapne zvuky
[F5] – vypne/zapne hudbu
[F6] – vypne/zapne joystick alebo myš
[F7/10] – rýchle ukončenie hry[/su_spoiler]

[su_box title=“Zaujímavosti:“ style=“noise“ box_color=“#e36b00″ title_color=“#000000″ radius=“11″]

  • Plánované pokračovanie malo mať názov Corridor 8: Galactic Wars, ale bolo zrušené.
  • Corridor 7 bol aj preto málo populárny, lebo v roku 1993 vyšiel Doom a hneď nato o rok neskôr Doom II, a tak ho o niekoľko stupňov prekonal.
  • V hre je dostupná aj piata, najťažšia obtiažnosť, kedy sú príšery umiestňované v leveli náhodne. Je dostupná len na CD verzii.
  • Vydanie na CD obsahuje Multiplayer, takže Corridor 7 môžete tak hrať cez lan alebo modem. Hráč tak môže ovládať buď vojaka alebo niektorú z príšer – deathmatch tak môže byť veľmi zaujímavý.
  • Prvých 20 poschodí (levelov) má vzhľad kancelárii, laboratórii alebo skladov, ďalších 10 si emzáci prestavali podľa seba a priniesli si aj vlastné vybavenie – je v nich menej svetla, takže využijete aj nočné videnie.

[/su_box]

[yasr_overall_rating size=“large“]

[yasr_visitor_votes size=“medium“]


  • download5523Corridor-7-titleVýrobca a distribútor: Capstone Software
  • Rok vydania: 1994
  • Platformy: DOS
  • Extra: cheaty 2 icon Obaly icon gameplay icon Soundtracky icon manual icon abandonia-icon1 wikipedia icon

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.